-
Ik wil binnenkort een electrische gitaar kopen. Ik heb er niet zo veel verstand van en ik vraag me af wat voor type gitaar. EN wat voor soort versterker.
Ik wil graag het type muziek als, Kane, Creed, The Calling spelen, en dan vooral solo's.
Any inpoet>?
-
Ik zou een epiphone les paul kopen.
een ibanez kan ook.
Samen met een marshall
-
Een budget is altijd handig...
-
koop in iedergeval een gitaar met twee humbuckers erop. dat is voor de muziek die je wilt spelen wel verstandig.
bekijk gewoon alle gitaren binnen je budget en NEEM IEMAND MEE DIE ER VERSTAND VAN HEEFT!
-
Geen verstand van gitaren en toch soleren?
Knap....
Als je vooral wil soleren kan je het beste voor een gitaar gaan met een dunne, snelle hals en dan zit je al snel in de hoek van bijvoorbeeld Ibanez.
Als je een gitaar wilt die eruit ziet als de gitaar waar de gitaristen van de bands die je net noemde op spelen kom je uit bij bijvoorbeeld een Epi.
Maar als je een Euro of 2000 te besteden hebt is mijn advies anders, da's meestal wel handig om te melden, de mensen hier hebben meestal een idee vor elke prijsklasse :smile:
-
[quote]
Op 2002-10-10 08:52, schreef Anders Destium:
Geen verstand van gitaren en toch soleren?
Knap....
wat de fuck heeft dat met elkaar te maken !!
als je goed auto rijdt hoef je toch ook géén verstand van auto's te hebben
(je had wel gelijk bij mijn vraag -over die amerikaanse kontekruipers)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: koekie op 2002-10-10 14:13 ]</font>
-
-
Niet mee eens. In Kane speelt de lead-gitarist op een stratocaster. In the Calling spelen de gitaristen op een telecaster en een jazzmaster. Alleen in Creed worden er een Les Paul en een PRS bespeelt. (met 2 humbuckers). Maar aangezien Tremonti je voorbeeld is (naam??) zou ik inderdaad voor een Les Paul gaan.
-
-neem les
-ga eerst akoorden spelen
er is volgens mij bijna niemand die voor het eerst een gitaar pakte en toen de sterren van de hemel soleerde
-
en volgens mij kan je tevens nooit goed solo spelen als je niks van akkoorden etc afweet.
een LP is inderdaad een goeie optie, ibanez ook, misschien zelfs LTD, ligt denk ik vooral aan de neck. die moet je liggen