Ik zoek een schema van:
een (stereo) buizen eindversterker, 20Watt, EL84 buizen
Die wil ik proppen in een 2HE behuizing. Tips?
Printable View
Ik zoek een schema van:
een (stereo) buizen eindversterker, 20Watt, EL84 buizen
Die wil ik proppen in een 2HE behuizing. Tips?
1 eindversterker voor gitaar of hifi en 20 watt per kanaal of in totaal?
sorry, ik was niet helemaal duidelijk.
-uiteraard een gitaareindversterker (welkom op GITAARnet.nl/forum :razz: )
-20 Watt per zijde
- EL84 buizen
Je beschrijft hier een marshall 20/20 eindtrap. Probeer daar eens een schema van te pakken te krijgen.
Of een MesaBoogie 20/20....
Daar is echter op internet geen schema van te vinden (ik ben er namelijk ook naar op zoek).
Je kunt echter ook gewoon de eindtrap van een Marshall 18 watt, Vox AC15, Mesa/Boogie Subway Rocket/Blues, etc. nemen en die dubbel uitvoeren.
volgens mij heb ik wel ergens een schema van een 20/20 (Marshall of Mesa, dat weet ik even niet zeker) op mn pc staan. helaas zit ik daar nu niet achter...
hier is iig een Mesa 50/50, maar dat is écht teveel watts voor mij...
Maar waar ik eigenlijk op aan wilde sturen, is dit:
is het dus mogelijk om van een bestaande versterker de eindtrap te nemen (en welk gedeelte dan???) en deze als aparte preamp te gebruiken (bijvoorbeeld met een Mesa Boogie Studio Preamp)??
een eindtrap als preamp gebruiken?
nee dat gaat helaas niet, maar ik snap neit waarom je dat zou willen?
maar even ter zake, ik zou zelf wat gaan uitzoeken over die 20 watt eindtrapjes, op 18watt.com staan een paar leuke variaties die onder andere een cathode/fixed bias schakelaar heeft etc.
leuke bij het zelfbouwen van eindversters is dat je heel veel knopjes etc erbij aan kunt maken, schakelaars voor sag, cathode/fixed bias, hoeveelheid filtering etc. bouw je zo in een eindtrap. Bij stereo wordt het iets lastiger, maar het is zeker te doen.
klote, dat was een typfout:
Dit:
zou eigenlijk dit:Citaat:
is het dus mogelijk om van een bestaande versterker de eindtrap te nemen (en welk gedeelte dan???) en deze als aparte preamp te gebruiken (bijvoorbeeld met een Mesa Boogie Studio Preamp)??
moeten zijn... beetje vaag, maar goed...Citaat:
is het dus mogelijk om van een bestaande versterker de eindtrap te nemen (en welk gedeelte dan???) en deze MET een aparte preamp (bijvoorbeeld met een Mesa Boogie Studio Preamp) te gebruiken als poweramp??
anyway, ik hoef absoluuuut geen versterker met zoveel mogelijk knopjes en instellingen, maar simpelweg 2 kanaals el84 buizen-power.
Resumerend: vanaf waar moet ik een schema van een complete amp knippen om zodoende een poweramp te krijgen? moeten er voorversterkerbuizen mee, enz.
dat hangt natuurlijk van de versterker af, maar als je dat al niet zelf uit kunt figuleren lijkt het me ook niet heel verstandig als je er 1tje gaat bouwen voor je er wat meer kijk op hebt
dit idee:
http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/t...s/el84_se1.gif
is er commentaar op dit schema?