-
Hulp bij schema esquire
Voor mijn derde junior wil ik weer een esquire bedrading maar dan net iets anders en ik kom er maar niet uit.
Strat of tele stijl schakelaar:
1 alleen volume
2 volume met tone.
Dat was nog simpel, maar.......
3 dummycoil in serie met de P90 met volume en tone. Ik wil geen extra schakelaar en ook geen push/pull potmeter.
Kan iemand me op weg helpen. Kom er niet uit. Liefst een 3 standen schakelaar, als het alleen mogelijk is met een 5 way superswitch, dan moet dat maar, desnoods met killswitch standen.
verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
-
Ik denk dat het enkel kan met een superswitch. Of een Freeway-switch, ooit te bestellen bij GS, nu blijkbaar niet meer, maar op een Jr wel een mooiere optie dan een lever switch. Dan heb je wel 6 posities. Kan je eventueel nog experimenteren met condensatoren recht op de switch aangesloten.
Schema's laat ik over aan hoger begaafde mensen.
-
Ik wil juist een leverswitch omdat die niet opvalt en fijn werkt:
http://i58.tinypic.com/2hprsix.jpg
-
kun je niet een blend knop maken met een 3e "volume" , ik denk dat je dan ook beter je p90 stil kun krijgen met de dummy coil
-
Wat bedoel je met "3e volume" vind twee pots, de interactieve 50ties wiring zo heerlijk en wil eigenlijk vanwege de look geen derde potmeter.
-
-
-
Zo uit mijn hoofd zie ik hem ook niet.
Wel met een 5-standen superswitch (5-way/4-pole)!
Je kan misschien een stand maken dat de P90 rechtstreeks naar de uitgang gaat en idd nog een kill-stand...?
1 - P90
2 - Volume
3 - Volume + Tone
4 - Volume + Tone + DummyCoil
5 - Kill
[2c]
-
Ben er al uit met een gewone normale 3 way. Was ff tekenen en ineens had ik het. Post.straks.ff het schema als ik achter de pc zit.
-
Fred, wat lelijk joh op een junior. Je kan dus toch smakeloos zijn. Complimenten!