Eerste electrische gitaar..
Dag mensen. Ik ben op zoek naar mijn eerste electrische gitaar. Ik weet dat er al een schat van informatie te vinden is hier. En dat er al een hoop topics als deze zijn. Maar ik wil toch nog graag wat advies alvorens tot een koop over te gaan.
Laat ik allereerst zeggen dat ik een enorme fan ben van John Mayer. En dan vooral de bluesy muziek die hij maakt met het John Mayer trio. Ik ben dus op zoek naar een beetje een soortgelijke "sound". Metal en dergelijke interesseert mij totaaaaaaal niet en ik durf met 99,999% zekerheid te stellen dat dit ook zo blijft.
Nu heb ik natuurlijk zelf ook het één en ander opgezocht. En als ik mij niet vergis ben ik op zoek naar een stratocaster model gitaar. Nu heb ik gelezen dat squier wel mooie instapmodellen heeft. Het liefst heb ik natuurlijk meteen een Fender John Mayer signed, maar goed dat doe ik maar niet direct. Nu heb ik even gegoogled en zie ik dat squier niet 1 model strat heeft.. En hier loop ik een beetje vast.. Een veel gelezen advies is naar de winkel gaan en testen, maar ik kan dus nog niet spelen. Dit lijkt me daarom vrij doelloos
Zelf heb ik mijn oog al laten vallen op een "Squier Stratocaster Vintage". Is dit wat ik zoek? Of totaal niet?
Natuurlijk hoort bij deze gitaar ook een versterker. Ik heb veel goeds gelezen over de Roland Cube series. Nu heb ik echter geen idee of deze een beetje het geluid produceren waar ik naar op zoek ben. Er zijn dan 3 modellen waar ik tussen twijfel.
De Microcube
De 15x
En de 30x
En bestaan ze ook zonder de x? De informatie overal is zeer onduidelijk. Wat ik heb kunnen vinden is dat de Microcube meer effecten heeft dan de 15x. 2 watt klinkt echter erg weinig! De 15x heeft dus meer power maar geen COSM(?) en minder effecten. De 30X heeft dan weer alles maar kost ook meteen een hoop meer en is misschien wat overkill..
Graag wat advies want zoals jullie al merken komt ik er nog niet helemaal uit :)
Bij voorbaat dank!