Gitaar importeren uit USA
Hallo gitaarliefhebbers!
In de media verschijnen - zo valt ook op deze site hier te lezen - steeds meer berichten over die goedkope dollar. Nou wil ik een nieuwe 12-snarige Guild in the USA kopen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken o.a. met Douane, verzekeringen etc. etc.? Dit staat natuurlijk even los van de aankoop via internet op zich. Hoe voorkom ik dat ik inderdaad de gevreesde doos met bakstenen thuisbezorgd krijg i.p.v. die droomgitaar? Iemand tips over een betrouwbare leverancier/(internet)winkel in the USA?
Alvast bedankt voor jullie reacties! Doei.
Import uit USA - kunnen we iets combineren ?
Ik heb de afgelopen weken ook een paar gitaren laten komen, vanwege de meer dan interessante dollar koers. Wat ook interessant kan zijn, is gezamelijk inkopen. Ik heb laatst een prijsje laten maken door een gerenomeerde dealer voor 2 standaard D28 en 1 x standaard D35, kwam alles bijelkaar, dus inklusief vervoer,invoerrechten (5%) en BTW 19% op eur. 1435,-- per gitaar. Voor de goedere orde : Gaat om nieuwe gitaren. ( D 35 koste hetzelfde als de D 28) Nu is er een D28 kandidaat afgehaakt, en hebben we nog niet besteld, maar mocht er iemand geinteresseerd zijn mee te doen, stuur me maar een mail. Hoe meer zielen, hoe lager we per gitaar uitkomen. Deze zaak heeft naast een uitgebreide collectie Martins, qua akoestics bijv. ook Collings en Mcpherson.
Ik heb er mijn Mcpherson vandaan, verliep vlekkeloos.UPS, fully insured.
die verzenden niet buiten US en Canada.
een aantal merken verzenden ze wel buiten de USA en Canadsa, zie website.
Pas op met 2 gitaren tegelijk !!!!!!!!!!!!! ter lering en (leed)vermaak
Ik heb nu een akkefietje aan de hand, 2 gitaren van dezelfde afzender, 2 paketten, via UPS. Afzender maakt een factuur voor 2 gitaren, doet een kopietje op ieder paketten. UPS maakt 2 x 2 gitaren vrij. Chauffeur aan de deur, die een enrom bedrag wil hebben,na 17 telefoongesprekken toch maar betaald, want je hebt de gitaren ook al vooruit betaald, UPS kan '' nu effe niets doen'' kan achteraf teruggestort worden. Nou niet dus; '' ga zelf maar een verzoek tot teruggaaf indienen'' bij de douane, wij hebben conform de documentatie van de afzender vrijgemaakt,dus........... ja maar, jullie kunnen toch wel lezen, er staan 2 gitaren op de factuur,............. nee helaas
Conclusie en advies : Stel je laat 2 gitaar komen, altijd apparte facturen per gitaar, op de paketten