De Muziek leren begrijpen!?
Dag Jojes en Moidjes,
Ik ben al sinds een hele week begonnen met gitaarspelen. Ik struin het inet en dit forum af voor handige voorbeelden, tips en info. Een paar standaardaccoorden heb ik al aardig onder de knie zodat ik aankomende week goedbeslagen naar mn eerste officiele les kan. Nu moeten jullie begrijpen dat ik iemand ben die in het verleden weinig tot geen interesse heeft getoond in muzikaliteit. Ik vind het helemaal geweldig maar ik wil meer. Het lijkt me namelijk minder leuk om steeds "dingen" na te spelen. Ik wil graag de "essentie" van wat ik speel leren en dus vooral begrijpen zodat ik in een later stadium het totaalplaatje enigzins beheers. Ik zou dus graag ook de gehele theoretische aspecten snappen.
Nu is op inet en vooral op dit forum veel theoretische info aanwezig alleen omdat ik pas heel recent met muziekspelen bezig ben zie ik door de bomen het bos niet meer. Het is als Chinees voor me! Graag zou ik van jullie willen weten in welke volgorde van stappen ik welke theorie moet leren zodat het me stap voor stap allemaal helder wordt en ik later "begrijp" wat ik speel.
Is mijn vraagstelling een beetje helder geformuleerd?