REVIEW: gitaren van 250,= tot 500,=
Het verslag-topic voor gitaren van 250,= tot 500,=
De regels:
- Alleen verslagen van gitaren. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PM.
- Post een foto en/of een link naar de website van de fabrikant.
- Minimaal vijf regels tekst. Alleen melden dat een gitaar tof is, is te weinig. Copy/past het volgende lijstje, en vul het zo goed mogelijk in.
Gitaar:
Prijs (evt. met link):
Vorm:
Muziekstijlen:
Waarom deze gitaar?
Kun je het geluid beschrijven?
Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
Voor de liefhebbers hier de oude koopadviestopics:
Tot 250
250 tot 500
500 tot 1000
Boven 1000
prijs:
449 bij Dirk Heyne dirk heyne
Vorm:
Variax?
Muziekstijlen:
Rock, Metal, Blues.....en Coctail Trio
Waarom deze gitaar?
Ach, de puristen vliegen meteen weer in de gordijnen natuurlijk, maar toch...mijn als "leuk hebbedingetje" aangeschafte variax 300 laat mijn Fender Strat en beide Gibsons (Melody Maker '61 (met HB) en SG) werkeloos in het rek staan.
Zwakke punten: :sneaky: geen trekstang, lelijke kop met Line 6 erop, TRS voedingskastje al redelijk vertrappeld en de banjo is knudde
Sterke punten: :satisfie: acoustische geluiden, geen hiss, brom of crackle en de combinatie met Amplitube en Guitar Rig (3) is gewoon erg goed en vooral erg makkelijk. Acoustische sounds via mic ingang van Toneport UX2 erg mooi. Fender en Gibson modelling lijkt op... variax... maar wat maakt het uit? de sound is gewoon prima, zeker de lester (o.a. les paul goldtop met die kleine elementjes) heeft power en goede sustain. Ook de sitargitaar is guitig en IMHO nog aardig authentiek ook. Speelbaarheid "af fabriek" 1000x niks. Nieuwe set snaren, bijstellen action en intoneren maakten het grote verschil. Nu al spijt dat ik de 700 niet heb genomen..