ik wil net zo'n strat als john frusciante in de clip dani california weet je wel dat laatste stukkie.
hoeveel gaat me dat kosten en zijn die dingen (die er op lijken) gewoon te koop in de feedback ofzo?
Printable View
ik wil net zo'n strat als john frusciante in de clip dani california weet je wel dat laatste stukkie.
hoeveel gaat me dat kosten en zijn die dingen (die er op lijken) gewoon te koop in de feedback ofzo?
Hoi!
Is één van z 'n oude stratocasters... een 50's of 60's strat. Als je der al zo één vind, dan betaal je jezelf waarschijnlijk blauw; lees 1000den euros, zelfs tot 10000€. Ik denk dat je dan beter af bent met een relic model of jezelf een goede nieuwe strat koopt en hem dan zelf een aantal jaartjes de tijd geeft om hem der oud te doen uitzien...
Cheers,
Bart
Frusciante speelt op oude strats (50's en 60's) voorzover ik weet, dus als je er zo 1 wil dan moet je wel diep in de buidel gaan tasten (reken €6000+)
maar een gewone USA strat waar je hetzelfde uit moet kunnen persen heb je al wel voor zo'n 800 euro bij feedback of 600 2ehands
dat kan met een nieuwe strat erg lang gaan duren, aangezien er geen nitrocellulose lak meer opzit en de lak dus niet wegslijt :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Globetrotter
ja dat dacht ik al maar hij hoeft er alleen maar op te lijken want zijn strat vind ik echt super mooi.
die ouderdom komt er wel met de jaartjes op maar ik moet niet perse een 60 er ofzo hoor.
gewoon een fender die er heel veel op lijkt:P
Er zijn wel relic strats te koop maar die zijn ook 3000 euro, wat een beetje overdreven is voor een afgerachte gitaar. Wat je kan doen is een mooie strat kopen voor jezelf en hem zelf gaan relicen. Volgens mij staat er in de het forum zelfbouw het een en ander daarover uitgelegd. Kan best een leuk projectje zijn!
Veel succes.
zat er vroeger dan lak op die er veel sneller van af ging dan tegenwoordig?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganjaman
Highway strats hebben hele dunne lak. die relicen best wel snel.
je kan het ook gewoon zelf kapor maken, zoals ik zelf heb gedaan bij mijn Squier :$Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micro-e
even geloof me: het ziet er super vet uit (vind ik)
50'er speelt hij nauwelijks meer op. Het is nu vooral een '62 en een '61 Strat.Citaat:
Tip: kijk eens naar de Mex Classic '60s in Sunburst.
Als je gewoon een ding wilt dat er op lijkt koop je bij Feedback een leuke Behringer en op marktplaats een 7ender-decal. Ben je voor in totaal €20 klaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timbo
vroeger zat er nitrocelluloselak op, dat slijt weg als het ware (plekken waar je veel speelt krijg je vlekachtige slijtage), de lak die ze tegenwoordig gebruiken (iets met acryl?) is meer een soort plastic, dat deukt en barst als je er ergens mee tegenop knalt, maar het slijt niet (of iig niet zo snel en op dezelfde manier als nitrocellulose) gibson gebruikt als 1 van de weinige nog steeds nitrocellulose op haar gitarenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
idd, en die 62er kan je ook nieuwzijnde kopen, kijk maar op de fender site bij american vintage strat en je kan die ook in de 3-kleuren sunburst krijgenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
kostprijs: rond de 1400-1500 euro
Die American Vintage heeft ook nitrocelluloselak, in tegenstelling tot de Classic, die gewoon polyester lak heeft. Die komt dus inderdaad dichter bij Johns Strats, hoewel ze waarschijnlijk niet dichter bij het budget komen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krieke
Towards the end of the video, the band "become" themselves and John plays a white 1961 Fender Stratocaster, with its visible wear and tear. It is similar to a white Stratocaster Jimi Hendrix used, who is one of John's major influences.
een witte strat dus
die zijn goed te vinden
dan laat je em toch gewoon ergens reliccenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
dit is de 2e keer dat iemand dit zecht!!!!!!! :o :o :oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krieke
dat laat je toch niet doen, gewoon zelf met schuurpapier, hamer, koffie ed. aan de gang!!
en anders wil ik het wel doen, kost je slechts 150 euro....
volgens mij is dat relicen helemaal niet zo'n issue, ik denk dat meneer gewoon een witte fender strat zoekt
maar ik kan het mis hebben
koop gewoon een goedkope witte strat en houd hem 3 maanden bij je
dus : bij het eten, zwemmen , fietsen ,naar de kerk,naar school, je billen mee afveggen,enz...
dan lijkt hij er zeker heel erg op na die 3 maanden :rockon:
dat vind ik best stom van Gibson.. een LP moet jusit altijd mooi blijven, en een strat mag afgeragd worden...Citaat:
http://www.privateguitarcollector.co...ooreburst1.jpgCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbertjeeeh
dat vind ik dus niet zo mooi..
zo'n bol beest met humbuckers moet glimmen! (doet het ook, maar julliebegrijpen me wel)
mwaaa, ik begin er een beetje in te komen
maar toch vind ik een beeldschonen (bijv.) black custom LP een stuk bloedgeiler dan die 2 LP in de vorige posts..
Nitro klinkt mooier. Dat het stom is van Gibson ben ik wel weer met je eens, want in mijn dagelijkse praktijk zie ik dat de meesten het uiterlijk van de gitaren veel belangrijker vinden dan de klank...
En omdat Nitro nooit zo vlekkeloos strak wordt als poly-urethaan, wordt vaak gekozen voor mooier ogende maar minder klinkende andere merken. Vooral PRS-bezitters "rechtvaardigen" hun keus vaak met een sneer naar de in hun ogen matige afwerking van Gibsons, alsof het slordigheid of nalatigheid zou zijn...
Wizz
jonges dat relicen kan me echt geen reet schelen.
ik wil gewoon een fender die op die gitaar van john frusicante lijkt.
zelf vind ik deze al dicht in de buurt komen :
http://www.feedback.nl/images/cache/..._fffef1_75.jpg
http://www.fender.com/products/prod_...0100805_md.jpg
http://www.fender.com/products/prod_...7400705_md.jpg
Alleen zijn deze gitaren een beetje prijzig om te kopen, als het enkel om het uiterlijk gaat. Misschien kun je beter kijken naar een Richwood Stallion Vintage in vintage white
Een witte Fender Eric Johnson Strat zou ook kunnen. Heeft ook nog eens echte nitrocellulose lak, wat het voordeel heeft van een veel mooiere klank dan de moderne lakken. Het het relict lekker snel. Ik heb in 2 maanden al meer beschadigingen en slijtplekken dan in 10 jaar op mijn 1994 Strat met PU lak.
Verder is het een abslolute topgitaar. Klinkt zoals een Strat behoort te klinken. Komt qua klank heel dicht in de buurt van de originele 50 en 60 modellen.
Die EJ heeft ook een maple fretboard, wat ik persoonlijk een stuk mooier vind, helemaal bij een witte strat. Die witte strats met rosewood fretboards, dat vind ik eerlijk gezegd een misselijkmakende combinatie.
waar en hoe duur kan ik die gitaar kopenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggie
Ik heb een witte uit '84 (hij is dus niet echt wit meer) en die heeft een rosewood hals en vind ik helemaal niks mis mee, en een eric johnson is niet in wit te krijgen...Citaat:
Maar over die lak, ik vind het een pre als er cellulose wordt gebruikt! Om de transparantere klank, en juist om de manier hoe het oud wordt
hoeveel zou deze gitaar me kosten?
http://www.fender.com/products/searc...tno=0100100805
ik ben een les paul fan maar ik ben opeens verliefd op deze gitaar!
hoe is het mogelijk?
Moet tweedehands wel voor een 8-900EUR te vinden zijn.Citaat:
ongeveer 1300 kostte die american vintage
correct me if im wrong...
In Nederland moet je rekenen tussen de 1850 en 2100 euro, afhankelijk van de dealer en jouw onedrhandelingstechniek.Citaat:
Musicstore in Keulen verkoopt ze rond de 1700 euro.
De Eric Johnson Strat is wel degelijk in wit verkrijgbaar. Inderdaad heeft hij wel een maple fretboard. Maar hij klinkt wel warmer dan een gewone USA strat met een rosewood fretboard.
http://www.fender.com/products/searc...tno=0117702801
jep maar JF's witte strat heeft geen maple fretboard ;)Citaat:
ochja, boeiend
Gaat het nou om de kleur fretboard of om de kwaliteit en de sound van de gitaar?
Als het allleen om de looks gaat zou ik lekker een Behringer setje kopen van 199 euro. Heb je er nog een versterker bij ook....
Wil je kwaliteit, ga dan eens spelen en luisteren naar zo'n EJ Strat. En bespeel er meerderen, want de ene klinkt en speelt anders dan de andere.
Zo te zien gaat het om uiterlijk ;)Citaat:
toch wel, de USA VIntage 57Ri en 62RI hebben nog cellulose en die gaat er snel af.Citaat:
had het ook niet over re-issues, maar de 'gewone' stratsCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder