Iemand al ervaringen met deze nieuwe Zoom en vergelijk hoe die het doet t.o.v. zijn concurrenten van Line6, Boss, Vox etc?
Printable View
Iemand al ervaringen met deze nieuwe Zoom en vergelijk hoe die het doet t.o.v. zijn concurrenten van Line6, Boss, Vox etc?
Als het goed is, heb ik er zaterdag eentje, en kan ik je meer vertellen (en laten horen).
Afgelopen weekend hadden ze hem nog niet bij de Feedback, maar hij schijnt een dezer dagen te komen.
Ben er erg benieuwd naar. Hou me op de hoogte!
Kan zelf ook niet wachten tot ie binnen is. Scali heeft me erg nieuwsgierig gemaakt. De reviews op HC zijn erg goed (al zijn het er pas 3)
Heb gisteren nog een mailtje naar feedback gestuurd of het klopte dat ze deze week in de winkel liggen, maar heb nog niets gehoort.
Is Feedback zaterdag eigenlijk wel open (koninginnendag)?
Oh daar zeg je wat... had ik nog niet aan gedacht. Dan is idd de kans groot dat ze niet open zijn.
wat gaat dit dingetje kosten?
Op de meeste sites staat ie voor iets van 449e aangeboden.
Dan ga ik misschien vrijdag avond, popel popel popel:p .
Helaas nog steeds geen antwoord op m'n e-mail.
Bij Musicstore Koeln is ie nu op voorraad, blijkbaar: http://www.musicstore.de/nl/Gitarren...usicstore.html
Dan vraag ik me af... zal ik hem bestellen... dan is ie er binnen een paar dagen...
Maar in de tussentijd zou Feedback hem binnen kunnen krijgen, en dan heb ik hem misschien eerder, en goedkoper...
Ik zit op dezelfde wip. Het enige is dat ik 'm nog niet uit heb kunnen proberen.
Maar nu ik weet hoe dat zit met die 4 kabel methode is dat eigenlijk al zo'n pre dat de XTlive afvalt. Maw, ik koop 'm waarschijnlijk toch wel...
Andere kant is wel als ie kapot gaat moet ie wel terug naar keulen. Rotterdam is iets dichterbij.
Misschien feedback maar even bellen vanmiddag.
Net bericht van Feedback gehad.
Helaas... nog niet binnen en weten ook niet wanneer...
Wat nu? Geduld hebben of toch.... dilemma:angry:
Hoe betrouwbaar is Musicstore in Duitsland? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, als je een goede buizenversterker hebt met effectloop, is het zonde om niet de 4-kabelmethode te gebruiken. Dan blijven er eigenlijk nog 3 mogelijkheden over: Boss GT-8, Vox Tonelab SE en Zoom G9.2tt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hassent
Voor mij valt de GT-8 sowieso af. Die heb ik geprobeerd, en ik vind hem zowel qua bediening als qua feel/klank niet fijn. Ik blijf nog liever m'n Zoom 8080 gebruiken dan dat ik een GT-8 neem.
Ja, maar daar ben ik niet zo bang voor. Als ie net zo betrouwbaar is als m'n Zoom 505 en Zoom 8080, dan maak ik me nergens zorgen om.Citaat:
Ik zag dat Musicstore portvrij levert en 3 jaar garantie geeft.
Het wordt nu wel heel aantrekkelijk. Heb jij ervaring met bestellen bij Musicstore?
Ik zit ook behoorlijk op dat ding te gassen, vooral omdat ik een goede direct-recording solution zoek. Ik heb nu een Mbox. Ik gebruik maar een fractie van de opties van ProTools en softwarematig gitaar opnemen met Amplitube is toch niet zo mijn ding.
Daarnaast zou hij mogelijk voor kleine optredens live ook erg interessant zijn. Dan hoef ik niet mijn hele rackzooi mee te zeulen. Zoom, Traveller en speakerkast, of nog compacter: alleen de Zoom op een actieve monitor. GASSSSS
Ik durf hem alleen niet blind te bestellen en hier in de buurt is ie (nog) nergens te testen.
Bestellen via Musicstore gaat perfect. Nooit problemen mee gehad. Ze bezorgen via UPS.
mmm. Ik denk dat ik de gok maar ga wagen.
Heb nog even naar Verspuy in Rotterdam gebeld met de vraag of zij hem binnen krijgen. Daar werd mij het volgende verteld:
De reden dat niemand 'm in Nederland nog kan leveren heeft alles te maken met het feit dat het een duitse importeur is die voor de distributie zorgt. De nederlandse dealers kunnen hierdoor vaak prijstechnisch niet mee met de duitsewinkels en met internetshopping van tegenwoordig is het dus voor nederlandse muziekwinkels niet aantrekkelijk om Zoom te verkopen.
Dit verhaal had ik ook eerder al eens begrepen van andere winkels in mijn regio (westbrabant). Hij gaat daar overigens Euro 500,- kosten en is op bestelling wél leverbaar. Da's toch euro 50,- duurder dan Musicstore! En je hoeft er zelf niet voor te rijden.
Dus de vraag is, wachten tot iemand 'm hier in nederland kan leveren of toch in duitsland bestellen.
Ik heb zojuist een account aangemaakt bij Musicstore.
Zo te zien is verzending zelfs gratis bij dit bedrag. Dus voor 455e heb ik hem in huis over een paar dagen, als het goed is.
Moet nog even kijken hoe het met de betaling zit. Daar krijg ik nog een mailtje over.
Ik betaal in Duitsland meestal met CC, dat gaat makkelijker dan overschrijven.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen en eerste indrukken zijn straks!
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Heb net de G9.2TT besteld :seriousf: bij Musicstore met creditcard. Lijkt me ook de meest veilige manier. Kun je namelijk altijd laten storneren als het niet goed blijkt te gaan.
Nu maar afwachten wanneer ie binnen komt.
als die G9 niet zo belachelijk groot was, had ik 'm ook gekocht. hetzelfde geldt eigenlijk voor de Tonelab (te groot). Ik heb nu een XT-live. De highgain sounds zijn prima, de "low-gain" en clean moet ik nog aan knutselen, dat gaat een stuk minder als vanzelf. Daar waren de reviews dus correct in.
Nu is het wachten op een modeler met de grootte van een XT-live, maar de lowgain en cleans van de Tonelab. Misschien de G7...
Ik ben iig wel benieuwd naar je bevindingen met de G9! Keep us posted!
Ik overweeg zelf de G7 vanwege 't formaat, maar eigenlijk mist ie 3 toffe dingen die de G9 wel heeft:
de Loop
de Engl pre-amp (klinkt zeer overtuigend!)
de Accelerator (hij heeft wel de Tube Energizer)
De mijne is ook onderweg... kijken wie em het snelst heeft :)
Alvast gefeliciteerd allebei ;)
We verwachten nu natuurlijk wel 2 reviews, dat spreekt voor zich!
@Scali, da's spannend, ik heb net het trackingnummer van DPD doorgekregen. Heb 'm waarschijnlijk morgen in huis! :seriousf:
Ik heb nog geen trackingnummer... bah, zal dan wel morgen gaan worden, dus dan ga ik het zeker verliezen.
Ik zal je morgen laten zwelgen in jaloezie als ik de eerste noten door het bordje laar gieren:rockon: .
Maar zoals het altijd bij mij gaat zal die bezorger van de DPD wel een ongeluk met z'n bus krijgen en laat nou net mijn pakketje op de voorstoel staan en door de voorruit gevlogen zijn waarna er een varchtwagen overeen gereden heeft.... En dan komt die van jou een dag later in glimmende staat aan!:chicken:
Wij willen soundclips! :rockon:
Ik weet niet of jullie mijn gepiel wel willen horen. Ik heb wat tracks van Scali beluisterd.... Daar kan ik niet aan tippen, ben slechts een hobby-ist:)
Ik denk dat Scali de betere persoon is om soundclips te posten...
@Scali: Kan je die nieuwe Zoom net zo aansluiten als de GT-8? Dus met de 4-cable method?
Dat zou wel een uitkomst zijn. Ben benieuwd of de wah's etc. een beetje de moeite waard zijn.
Van Scali heb ik begrepen van wel. Da's ook een van de redenen waarom ik 'm gekocht heb.
Als je er nou ook nog mee kon channel-switchen :D
Via Midi bedoel je? Volgens mij kan ie dat ook!
Misschien kan ie ook wel koffie zetten:cooler: , maar dat hoor je morgen.
als ie midi kan verzenden ed. kan die ook een koffiezetapparaat aan en uit zetten. kwestie van solderen;)Citaat:
Dat kan mijn Zoom 8080 zelfs, anno 1997 :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Die kan ofwel via MIDI, ofwel via een stereo jack-kabeltje channelswitchen.
Volgens mij is het stereo jack-kabeltje nu wel verdwenen... eigenlijk ook niet zo gek, anno 2006 zou iedereen al aan de midi moeten zijn :)
Dat "moeten zijn" daar is nog niet iedereen over uit, niet iedereen is nerd en ziet de ongekende mogelijkheden :)
Dan kunnen ze altijd nog voor een schappelijk bedrag mijn Zoom 8080 overnemen :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Peter Johanzen heeft 'm nu ook in de winkel. Toch net te vroeg naar Duitsland gegaan. Aan de andere kant, vanmiddag komt ie binnen :seriousf:
Ik heb al een 4040 en een POD XT, ik denk dat ik het voorlopig daar bij hou :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Maar dan moet je weer zo'n midiswitcher kopen :) Ook weer extra geld natuurlijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Tsja, mijn antieke versterker uit 1992 heeft gewoon midi ingebouwd... Wat heb je voor triest prul als je er nog een midiswitcher voor moet kopen? :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon