Re: boss tu-2 probleempje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lourens
Heeft iemand een idee of ik hier iets aan kan doen?
Ja, intoneren! Doe ff een search op dit onderwerp. Erg belangrijk, en erg onderschat!
het ligt dus zeer waarschijnlijk niet aan de tuner.
Citaat:
goedendag medegitaristen :-D ,
ff vraagje: heb laatst een Boss Tu-2 gekocht van iemand op marktplaats, helemaal nieuw int doosje nog, maar als ik m'n gitaar stem en een octaaf aansla dan hoor je zo'n 'ronddraaiend' geluid, niet goed gestemd dus. Heeft iemand een idee of ik hier iets aan kan doen? of dat het gewoon pech is en dat ik beter een andere kan kopen...
alvast bedankt:)
Je kunt er in eerste instantie vanuit gaan dat de TU-2 in orde is.
Dat je gespeelde octaaf niet zuiver is kan liggen aan:
1.een gitaar per definitie niet een 100% zuiver instrument is. Het blijft een compromis. Hoe dat theoretisch in elkaar zit weet ik niet; maar op dit forum wel wat over te vinden
2. iets simpels als: hoogte van je frets en hoe hard druk je de gefrette snaar in.
3. afstelling gitaar (intonatie enzo)
4. vast nog wel iets
Wat ik wil zeggen is. vergelijk je tuner eens met een ander exemplaar en doe em niet gelijk weg.
Succes
Citaat:
goedendag medegitaristen :-D ,
ff vraagje: heb laatst een Boss Tu-2 gekocht van iemand op marktplaats, helemaal nieuw int doosje nog, maar als ik m'n gitaar stem en een octaaf aansla dan hoor je zo'n 'ronddraaiend' geluid, niet goed gestemd dus. Heeft iemand een idee of ik hier iets aan kan doen? of dat het gewoon pech is en dat ik beter een andere kan kopen...
alvast bedankt:)
Je kunt er in eerste instantie vanuit gaan dat de TU-2 in orde is.
Dat je gespeelde octaaf niet zuiver is kan liggen aan:
1.een gitaar per definitie niet een 100% zuiver instrument is. Het blijft een compromis. Hoe dat theoretisch in elkaar zit weet ik niet; maar op dit forum wel wat over te vinden
2. iets simpels als: hoogte van je frets en hoe hard druk je de gefrette snaar in.
3. afstelling gitaar (intonatie enzo)
4. vast nog wel iets
Wat ik wil zeggen is. vergelijk je tuner eens met een ander exemplaar en doe em niet gelijk weg.
Succes