De instappers... Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!
Printable View
De instappers... Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!
Vergeet vooral Jack & danny, richwood en squier niet !!
Dean Evo XM, Dean Vendette 1.0... zijn ook goede gitaren voor hun geld! :wink:
London City Comet I en London City Spitfire II
(overigens niet overal verkrijgbaar onder de 250 maar bij de meeste zaken wel)
echt zeer goede gitaren
+1 voor de Dean Vendetta 1.0
Die is gewoon ECHT goed.
verder neem ik aan dat Cort ook wel een paar leuke dingen heeft in die prijsklasse.
Stagg, even voor de beginners, komt over het algemeen overeen met brandhout. Laat je niet misleiden door de "mooie, stoere en coole looks", want uiteindelijk heb je aan looks helemaal niks, het gaat om je geluid!
@Vampire....
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61141
Vanmiddag nog een paar Staggs gezien, en die zaten toch goed in elkaar en voelden niet erg cheap aan. Mijn gitaarleraar heeft op het moment twee Stagg-bassen staan, en daar geldt hetzelfde voor. En echt slecht klinken die dingen ook niet. Die van vanmiddag heb ik niet gehoord moet ik zeggen.
Daarentegen... een gast bij ons op school heeft er ook een, en die voelt wel heel erg cheap aan. De elektronica is kut, elementen piepen like hell als je het volume open gooit en de afwerking is ook niet alles.
Kortom, ik denk dat je het gewoon moet testen en geluk moet hebben dat er een goede tussen zit. En ik denk wel dat er goede exemplaren tussen zitten! :wink:
+1!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Maar ik denk toch dat de OLP Axis modellen iets beter zijn. Moet je voor 250 wel kunnen vinden, wel zoeken
Ibanez GSA60
Ibanez GRX170
Ibanez GAX
Epiphone Junior's
Vanderson
Greg Bennett (Samick)
Kan alleen maar uit eigen ervaring spreken: de Squier Affinity Strat bevalt tot dusverre uitstekend! Morgen komt er overigens een SD-SSL3 elementje bij in, ben benieuwd wat dat brengt...
@ Fumi SG: ik zei ook "Stagg, even voor de beginners, komt over het algemeen overeen met brandhout"
Ik heb zelf ook ervaring met Stagg drumstellen, en dat is ook echt het laagste van het laagste en hoewel bij drummen bijna niets geschikt is als brandhout, komt dat toch wel zo ongeveer het dichtst in de buurt.
Maar goed, ik geloof best dat er wel Stagg gitaren zijn die wel redelijk degelijk zijn, als je er van houdt.
*einde discussie voor mij, omdat dit geen discussie draadje is* :)
Ik heb een Stagg les paul en deze doet het prima, het is misschien een wat goedkopere gitaar maar als je beginneling bent een goede keuze! :evil:
Het probleem is dat beginners veel te snel tevreden zijn, omdat ze nog geen verstand hebben van geluid en er dan vaak vrij snel achterkomen dat ze toch wat beters moeten hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slash500
Stagg kan best redelijk klinken, maar er zijn vrij veel gitaren, die even duur zijn en toch wel beter... vind ik althans hoor.
Dean EVO X ==> 200 euri
High output, iets teveel bass die de pickups doorgeven, maar valt mee te leven 8-)
Voor de (beginnende) jazzers of gewoon voor erbij: Washburn HB15
Is zeker voor de jazz-student een juweeltje van een instapper die hem zeker qua sound niet zal teleurstellen of ontmoedigen.
jep hij is zeker niet slecht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phoenix
Maar kijk ook (als je geen metal speelt) naar de London City Spitfire II. Zoals een verkoper zei: ''je kunt er een prijskaartje van 700 euro op zetten, zo goed is 'ie.''
mss ben je hier wat mee? n kennis van mij heeft er eentje die klinkt behoorlijk goed!
(d8 vroeger dat squier n type houtskool was) blijkbaar zijn ze zeker hun geld waard :lol:
http://www.reidys.com/index.pl?submit=View_PLU&PLU=4423
Oomph!
Weet natuurlijk nog niet of hij goed klinkt, maar als ik dit lees ben ik toch wel erg benieuwd!
Kent iemand deze gitaar? (behalve Lets go, thnx by the way :razz: )
En aangezien ik een behoorlijke gitaar n00b ben, is Squier een goed merk?
( :oops: :oops: :oops: )
DIT zijn trouwens de specs van de gitaar.
En hoe zit het met de London City Spitfire I ? Die leek me namelijk wel iets, heeft iemand er ervaring mee?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d'oh
http://www.guitartrader.com/dir2.icl...r=icat_orderID
o.a. BC Rich, enkele Squiers en 2 mooie Ibanez gitaren (AX 125 en AM 77, allebei met 2 bumbuckers, beide zwart).
Hopsakee, gewoon de Ibanez GSA 60 of een leuke epiphone nemen. Hartstikke goeie gitaren voor het geld.
mischien is de IBANEZ GRG170DX iets voor jouw 2 humbuckers en nog een singelcoil. komt een heel best geluid uit voor wat stevige muziek :metal:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phoenix
Onder dat bedrag (topic) zou ik zeker kijken naar de Vendetta 1.0 (omdat ik er veel goeds over gehoord heb) en de Richwood Vintage Teaser. Heerlijke gitaar, volgens mij hetzelfde als de duurdere spitfire II serie van London City.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/co..._RE-44-BSB.jpg
Cort Zenox Z22
Ik heb hem nu al een aantal maanden en speelt echt goed. Ik speel vooral metal. De humbuckers zijn momenteel niet te vergelijken omdat ik nog nooit eerder een grodige test heb kunnen doen met een duurder model met hummies
niet bepaald, want spitfire series van LC zijn strats en geen tele'sCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
de LC's hebben betere pickups en string through body-design, en klinken echt super goed, al zijn de richwoodjes ook niet verkeerd voor het geld
Eeem SA120 is een erg degelijke goedkope gitaar. En leent zich prima voor stevige rock. Ben zelf aan het overwegen om er eentje bij te kopen als backup voor mijn Fender Jazzmaster. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de SA120, ook op het podium doet ie eht prima.
Yamaha is heel goed! Ben er ooit op begonnen en speel er nog altijd graag op. Is een RG 121d, heb pas geleden ook de RG821dx gekocht voor weinig (was 2e hands goedkoper dan de 121d nieuw!), waanzinnig goed! Heb nu de goedkoopste en de duurste uit de serie... Hoezo GAS?
Kijk eens tweedehands naar Ibanezzen en Yamaha's. Veel Yamaha's uit de 'duurdere' series hebben Floyd rose, dimarzio's of Seymour Duncans. Met Ibanez heb ik geen ervaring, maar er is vreselijk voor rock/metal gitaristen.
Ik ben van plan een Jack & Danny YC-LS1 te kopen,ik weet bijna zeker dat ik hem koop, maar misschien toch wat tips of advies? Wat zouden jullie op mijn plaats doen?
http://www.musicstorekoeln.de/de/Git...usicstore.html
( ik koop wel de zwarte versie ervan :D )
Ik speel nu op een Ibanez SA-160. Voor een beginner een prima ding hoor. Nieuwprijs ligt boven de 300 geloof ik, maar 2e hands moet je hem voor rondom de 250 wel kunnen vinden. Ik speel er nu 3 jaar op en ben ondertussen aan het rondkijken of ik hem niet kan verkopen zodra ik mijn volgende gitaar gevonden heb. Maar die 160 is nog goed genoeg om nog een tijdje door te kunnen zoeken. :)
De nadelen:
- Zeer korte sustain.
- Tijdens een toonladdertje riedelen loopt hij al enigzins van z'n tuning af als het ware. Een combinatie van mindere kwaliteit stemsleutels en de brug denk ik. (Mijn tremolo kwam zelfs maar met 2 veren)
- Bas? Welke bas?
De voordelen:
- Gemaakt om mee te raggen.
- Blijft heel, ondanks het raggen! (En lomp doen...) ;)
- Speelt zo soepel als een heet mes door een pak boter! (Juist dit maakt het een ideale beginnersgitaar.) Smooooth is hier het woord voor.
- Vele stijlen mogelijk door 2 single coils en een humbucker in de brug, echter het gebrek aan bas maakt bijvoorbeeld "vette" blues moeilijk. Maar als je naar die gitaar kijkt zie je dat hij niet is gemaakt voor "vette" blues. (Helaas houd ik van "vette" blues, vandaar de zoektocht naar een nieuwe gitaar)
- Misschien niet veel bas, maar janken in het hoge gebied doet hij zeker!
- Nog een belangrijk voordeel: Van de bovengenoemde nadelen merk je als beginner vrijwel niets. Pas als je een beetje geoefend bent en wat speelt op andere gitaren, merk je het verschil pas.
Blijf iig van de dean evo xm af!
Totale crap gewoon. Ga dan voor een squier affinity strat , als het echt goedkoop moet is dat de beste keus. Vendetta 1.0 enz is natuurlijk beter maar ook duurder
ik zag laatst bij bod je jong hier voor 250 euro de sa120 ook een prima 2 humber gitaar heb m zelf ook 205 euro voor betaald giga lekker ding!
ook een squier affinity heb ik inmiddels de element kapjes en de potmeter knoppen en t dopje van de switch vervangen door zwarte ziet er wel vet uit
en er zit nu een kent amstrong humbucker in single coil formaar in...
coole dingen voor hun prijs
De Armond M-65 of M-55. Worden helaas niet meer gemaakt, maar je komt ze nog wel een tegen voor tussen de 100 en 200 euro.
Ik ben nu net begonnen met gitaar spelen *heb me dus zojuist op dit forum aangemeld* en heb een weekje geleden een Yamaha Pacifica opgehaald...
speelt super...*ik weet het...ik begin net dus heb er niet veel verstand van :P maar deze vind ik toch voor beginners gitaar goed klinken helemaal met de combinatie van mijn versterker... ik heb de gitaar in Musik productiv gekocht en meerdere gitaren geprobeert van dezelfde prijsklasse die allemaal stuk voor stuk een stuk minder klonken *vind ik* meer mensen die de Pacifica een goed *beginners* gitaartje vinden??
welke heb je uit de pacifica reeks? want je hebt er goedkope en duurdere. een maat van me heeft namelijk een oude signature uit de pacifica reeks. namelijk de voorloper van de 1511MS, kan ff niet op t model komen, maar heelijk gitaartje is dat wel redelijk wat aan gemod but still, origineel klinkt een MS ook wel heerlijk!
De goedkopere versie...vandaar die tot de 250 euro :P
ik heb er 195,- voor betaald bij musik productiev *schrijf het zo niet goed geloofk maar jullie snappen me vast wel*
http://members.lycos.nl/desire1000/hpbimg/Mig%2002.JPG
Deze?
Joa 150 € is niet veel ... kopen dus :) (let wel of hij nog in goede staat is enzo..)
@Ernst-willem:
Ehm... je kunt een standaard Squiere pakketje kopen?
Klik hier Kost wel 199 €
Voor 150 zul je geen gitaar + versterker kunnen krijgen.
Dit versterkertje stelt trouwens ook niets voor... (gitaartje ook niet zo maar dat is mjin mening :-D )
Ik ben ook ff aan het kijken naar een andere gitaar omdat me caliber heel snel ontstemt (vooral de g) en ik wil hardrock/metal spelen. ik heb nou via internet een site gevonden (www.wtgmusic.com) en daar hebben ze wel leuke gitaartjes voor zeer lage prijzen. De merken zijn van Dimavery heeft iemand daar ervaring mee? want ik heb echt geen flauw benul van hoe die klinken..ik wil er een keertje kijken maar kan iemand me zeggen of ze fijn spelen? ik zit te twijfelen tussen: http://www.wtgmusic.fiberworld.nl/FR321ZILVER.jpg (209€) enhttp://www.wtgmusic.fiberworld.nl/LP520ZWARTHARDWARE.jpg (219€)
wat vergeten word is dat de olp mm1 axis tegenwoordig zo rond de 230 euro te krijgen is.
heb zelf nog een van de eerste serie die ruim 400 koste en echt niet verkeerd is
die ibanez sa-120 is echt een prima gitaar heb m zelf ook vooral de hals
ik sluit nu ik die heb mn affinity squier met humbucker beetje buiten (ook leuke gitaar!!)