Goedkoop...Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!
Printable View
Goedkoop...Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!
Epi LP +/- 400 euries bij musicstore, vermaarde kopie van gibson
Epi SG +/- 300 euries bij musicstore.
Vele andere Epi's
Fender Tele/Strat MiM +/- 400 euries musicstore
verscheidene Ibanezzen
Dean Hardtail select en die andere....
Epi Sheraton
PRS SE moet voor 500 te doen zijn
Andere Deans...
ehmmmmmm
BC rich NJ series
Jackson
OLP van Halen model/ andere OLP's
Yamaha strat/tele model ook errrug goed naar het schijnt
Yamaha pacifica series. volgens mij japan gemaakt en er zitten een aantal modellen onder de 500 euro
Harrald
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
en die BC Rich NJ series raad ik zwaar af. Topheavy, body van multiplex, rommelige pickups.
Die NJ series hebben tegenwoordig geen multiplex body hoor, hoe dat eerder zat weet ik niet. Nou hebben ze een body van agathis, nog niet veel beter maar toch geen multiplex.
Yamaha Pacifica, ben ik het mee eens. Ik had er 1 met 2 humbuckers (De Yamaha Pacifica 120S) . Het zijn hele degelijke gitaren, ontstemmen niet snel, goed, stevig gebouwd, lekkere distortion voor het geld. Vrij goede beginnersgitaar, al zeg ik het zelf. Geschikt voor de meeste stijlen muziek eigenlijk wel, maar door de humbuckers het beste geschikt voor Rock/Metal en Blues.
Dean Select gitaren of een goede Les Paul kopie
Ibanez RG320FM
Ibanez SZ
Epiphone SG400 of lager
Ibanez SA(S)
heb ik ook al zittne naar kijken, nog niet op gespeeld weliswaar.... zijn ze naar een hoger niveau te tillen mits wat modding? ook wel handig misschien om te weten als je opzich een goede gitaar hebt maar geen geld voor een nieuwe, modding is meestal nog wel goedkoper maar waarschijnlijk doe je het met sommige gitaren beter niet? ik denk aan multiplex shit en erg goedkope rommel, als je geen goede body hebt en een kromtrekkende hals is het misschien beter om iets beter te kopen en dus later door modding naar een hoger niveau te tillen? is dit met de pacifica 120s mogelijk?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vampire
ik zou zeggen de OLP van Petrucci, 338 euro en goede kwaliteit als ik de verhalen mag geloven, goede bespeelbaarheid, 24 frets en mooie rode finish
Waar? Ik heb me kapotgezocht... :|Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falcovanhoorn
Een sympatieke serie van topics, Bert, waar, zo te zien hier, veel behoefte aan is. Echter, voordat iemand overgaat tot de aanschaf van een bepaald merk moet ie eerst bepalen welke TYPE gitaar ie wil hebben, en voor beginners is die vraag veel moeilijker.
Anyway, mijn tip, voor telecaster: Rockinger
Voor metal guitaren zou ik het niet weten.:-D :-D
Ibanez Artcore series, zijn stuk voor stuk zeer goede (semi)hollowbodies
Epiphone ES335 DOT
G&L Tribute (alleen van gehoord dat die erg goed zijn, geen eigen ervaring)
even gekeken op de site van rockinger (www.rockinger.com)
vette gitaren vooral die telecasters met binding
Sorry, ik heb zelf nog nooit gemod en heb daar dan dus ook erg weinig verstand van. Maar aangezien er gewoon 2 humbuckers inzitten (vrij standaard uiteraard) denk ik dat die wel vrij goed te vervangen zijn. Verder zul je denk ik bij andere forum-bezoekers moeten zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LIGNUMdrummerke
Peavey Wolfgang special QT
nog een tip, als jullie de stijlen erbij zetten. Ik weet wel ongeveer welke gitaren voor welke stijlen gebruikt worden, maar de meeste mensen die (en zeker bij de gitaren tot 500 euro) hier komen met vragen over welke gitaren ze moeten kopen weten dat niet. Ook wordt het anders voor beginners een hele lange lijst met gitaren, waardoor ze door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Als de stijlen waarvoor de gitaar geschikt is erbij staan kan men een stuk makkelijker filteren.
zelf geen ervaring mee, maar misschien de dean vendetta 4.0 voor €399,- bij feedback (zit er zelf ook stiekem wel een beetje naar te kijken).
de London city comet 1, voor €260 bij de american guitar store! Ik ga er dinsdag een kopen..... :-D :-D :-D
Tim
@ Tim, zeker kopen!!! LC's zijn geweldige gitaren
daarom raad ik iedereen die een goedkope strat wil ook een London City Spitfire II aan. Echt superdingen.
Stijl: alles behalve metal eigenlijk
en voor dat metal heb je dan de hurricane serie weer
OLP lukather?
Laatst een Jackson Dinky DXMG gekocht, absoluut waar voor je geld. Er zitten passieve EMG`s in. Afwerking van deze gitaar is erg goed, de Floyd functioneert prima. Kortom: voor zo`n 500 euro heb je een gitaar die mijns inziens ook voor 200 meer verkocht had kunnen worden.
Voor mijn Japanse Fender strat, een '62 reissue model, heb ik nieuw 500 euro betaald. Er zitten zelfs texas specials op.
Zeer goede gitaar:
Godin exit-22
prijs: +/- 400 euro in Leo Caerts Leuven
Zie www.godinguitars.com
Lukas
de beste strat die ik ooit gehad heb : een classic '60 mexicaan. de gitaar heeft vooral BODY, iets wat in vele strats ontbreekt. Eveneens zeer lekkere neck en perfect afgewerkt en afgesteld, ontstemt nauwelijks, tremolo werkt perfect. speel ik liever op dan m'n volledig originele '72 strat. heb mijn 60 tweedehands voor 400 gekocht in m'n favoriete kleur : wit met rosewood toets (wortdt niet meer geproduceerd in die kleur). nieuw koop je ze rond de 550. gewoon betere pickups en je hebt een beregoeie strat. ik heb gekozen voor '57-'62 fender pu's.
Groeten,
Mark 8-)
Tipje voor de jazzers:
Washburn J serie, de 3 4 en 5 in deze prijsklasse de moeite waard om uit te proberen, met als bijzonder model de J4, een model Howard Roberts oval hole. De oudjes kennen hem vast nog wel, maar een Gibson HR (productielijn tot '57, daarna overgenomen door Epiphone) als je hem al vindt niet te betalen, deze is zeer betaalbaar en goed.
De line6 Variax 300..... ik had die van mij voor € 449,-, perfect afgewerkt (misschien had ik mazzel) en enorm veel mogelijkheden. Goed, de modellen klinken misschien net niet exact als het origineel (alhoewel ik de Les Paul toch wel geslaagd vind), maar je krijgt wel een degelijk aanvoelende gitaar met heel veel bruikbare geluiden, inclusief 12-snarige, akoustische, en hollowbody's. De coral sitar (klinkt echt leuk) en de banjo krijg je er zelfs ook bij! Ideaal voor beginners, maar ook op het podium zeer bruikbaar. :lol:
Goede gitaar, net beneden 500 euro, Fenderlike clean, zaaaaaaaalig instrument van afwerking, design, speelcomfort, laat zich gemakkelijk verleiden tot scheurende solo's,...
Enig puntje van kritiek: geen 3 standenschakelaar voor elementkeuze, maar draaiknop, soms moeilijk om snel te wisselen,
maar: deze gitaar doe ik nooit weg!
grts
Hej Luitjes.....
Zelf zeer fanatiek Crafter fan nu ook elektrische modellen..... in prijsklasse tot ongeveer € 495,00
Leuke elementen ziet er zeer goed uit !!
http://www.groove-factory.nl/catalog...20c390117cff92
Bij deze lui als je even belt dan kun je nog lekker onderhandelen.....
Greetz... Cuebus
Godin Detour, supervet gitaartje, goede hals, mooie afwerking en een lekker geluid. Kostte 380 bij Sacksioni in Amsterdam.
Een Variax 300 kost maar 450 euro
Ik ben zo onbescheiden om mijn review hier te linken:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=65199
Voor nét onder de 500E vind ik de Indies niet te versmaden !
rg370dx.
ik vindt dit egt een complete rg die er prachtig uit ziet met een edge II brug
heb mn godin lg hmb 24frts voor 400 gekocht maar ik hoor van een medegitarist dat ie er 600 voor heeft betaald. (Owned!).
Prachtige gitaar trouwens, 600 vast ook gewoon wel waard :) maar liever 200 in mn zak (bij mn plectra).
nieuw? zo ja, waar?
Ik heb er 700 voor neergelegd (wel 3jaar geleden).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walternativo
België is toch altijd duurder hé... :-/
Vandaag een beetje in het rond gekeken, en de hele dag geprobeerd. Ik twijfel tussen een ibanez sa 260 (365 Euro) en een London City spitfire (269 Euro) ?? Tips
epi dot (es335 kopie)
ik raad wel aan em ff te laten afstellen door iemand met verstand van zaken .
heb dat zelf bij zweir laten doen , m'n best bestede 30 pleury tot nu toe .
gebruik hem vooral voor ac/dc en metal geluid .
voor iets van 400+ krijg je de x-series van jackson...alder body, rosewood nek, seymour duncan elementen...
heerlijke gitaren om op te spelen vind ik .
richting: metal etc
Gebruik jij een epi dot voor metal? :S Heb je dan niet heel erg last van feedback als je een beetje flink gain gebruikt? Of speel je alleen op heel lage volumes?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pint