Tjah, er zullen vast wel duizenden topics over gemaakt zijn, maar aangezien ik even geen zin heb om die terug te zoeken...brand los!
mijn persoonlijke top 3? santana, hendrix, bb king (lekker standaard:P)
Printable View
Tjah, er zullen vast wel duizenden topics over gemaakt zijn, maar aangezien ik even geen zin heb om die terug te zoeken...brand los!
mijn persoonlijke top 3? santana, hendrix, bb king (lekker standaard:P)
Er bestaat geen beste gitarist ter wereld...
mijn persoonlijke favoriet:
Randy Rhoads!
http://www.guitarscanada.com/legends/randy1.jpg
Mijn persoonlijke favo
http://www.jcsolution.nl/images/gall...05-02%20ZX.jpg
Over true gesproken... 8-)
En dit is een grapje hoop ikCitaat:
Mijn persoonlijke favo
Idd er is geen "beste" gitarist, het is kwestie van smaak.
Mijn persoonlijke faforiet:
http://www.vigierguitars.com/Artists...s/LaneVE6F.JPG
Tja beetje zinloos om te zeggen wat de beste gitarist is daar kom je toch nooit uit maar mijn favorieten zijn:
http://www.rockaxis.cl/maiden/img/adrian01.jpg
Adrian Smith
en Jake E. Lee:
http://www.gmwguitars.com/class/jakewhitepicture.JPG
Alletwee mijn grootste helden:
http://www.stevelukather.net/images/pictures/namm9.jpg
http://www.zip.com.au/~mayor/satrian...s_petrucci.jpg
John Petrucci
Mijn favoriete gitarist is Kirk Hammet van 'tallica 8-)
hammett
Hammett :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Niet m´n persoonlijke nr. 1, maar om z´n skills kan niemand heen. 8-)
http://www.raleighmusicacademy.com/i...t/DSCN1092.jpg
Its Bumblefoot. :o
Zonder enige twijfel, iemand die denkt in 64 ste, shuffelt en zonder
enige twijfel de meest technische en emotioneelste gitarist.
De rest komt van een andere planeet waar men nog niet zo geevolueerd.
Wie naar ,For The Love Off God luistert kan mij alleen maar gelijk geven.
!!!Clapton, Hendrix, Page, Carlos.BB, de Lucia en ga zo maar door kunnen
lang dromen.
Herriemakers"""NO SHUFFEL''''
Een keizer, een Bach,Mozart,Beethoven,,,,,, STEVE VAI
Dan moet ik je toch uit dromenland helpen, wat lopen er een hoop prutsers rond.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje-k
Alleen met moeite kunnen ze tot 4 tellen, uitlegtot 4 prutser, tot 8 amateur
tot 16 leuk gespeeld, tot 32 je behoort tot de absolute bovenlaag, 64
je bent de BESTE of een van de beste.
Oren daar moet je mee horen.
Ik kan van die Steve Vai met al z'n techniek niet warm of koud worden...
Geef mij maar Tony Macalpine of Vinnie Moore. Ietsje minder techniek maar ze spelen wel de noten die ik wil horen!
reactie op e-m
Je mist het punt, het gaat er niet om of je er warm of koud van word,
we hadden het over de beste gitarist, die tonen die je zo graag hoort
hebben een naam, functie, en het spelletje is nu eenmaal wie
dat het beste beheerst,spreekt.
En voordat ik afgeschilderd word als ""zonder gevoel'' als je de techniek beheerst kun je de emotie veel beter leiden.
Als laaste kun je niet ontkennen dat Vai en betere gitarist is dan die jij noemt, en reken erop zij zullen de eerste zijn om dat feit te bevestigen.
Ga je schamen man!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonno
Die versterker is net zo oud als de gitaristen waar je het steeds over
hebt.
Er zitten gloeilampen van philips in, 2 maal richie blackmore(Engl)
2 maal buikkasten mesa-boogie, 2maal G-Force.
Dan zitten er ballen achter
Jij spoort volgens mij niet helemaal...
+1!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel
+1!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
+2Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
+ nog een heleboel wat mij betreft. Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen, doen ze tenminste wat nuttigs. En daar moet je ook voor kunnen tellen.
Idd mafkees :razz: :wink: . Alsof muziek alleen maar om snelheid en techniek gaat. Podiumpresentatie en uitstraling zijn naast techniek en spelbeheersing ook belangrijke punten. Het blijft tenslotte ook een kwestie van smaak.
Ik vind Vai een hele knappe gitarist, maar van zijn muziek wordt ik nou niet bepaald warm of koud (smaakskwestie). BB King is daarentegen qua spel en techniek vrij beperkt, terwijl hij schitterende muziek maakt. Een goeie gitarist is een mengeling van eigenschappen en het is naar ieders smaak daarover te oordelen.
Mijn persoonlijke favorieten: Rory Gallagher en Carl Verheyen
Dat gaat ook weer ver Harry, Vai is zeker technisch gezien een bovengemiddeld goede gitarist. En hij heeft toch ook wel leuke dingen gedaan (o.a. bij Zappa).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Maar als we het dan toch over technisch begaafde gitaristen hebben, hoor ikk toch liever een Holdsworth of een Scofield, technisch zeer begaafd, maar ook in staat om echt goede muziek te maken.
Heeft-ie dat ooit gedaan dan? :lol:Citaat:
Er is idd geen ''beste gitarist'' want voor iedereen is de beste zijn anders, bijv de een kijkt meer naar ritme de ander kijkt naar snelheid en hoe jij kijkt dat bepaald wie er voor jou de beste is. Dus de beste voor jou is niet de beste voor mij. SRV Scofield Ford en John Mayer zijn mijn favoriete kan niet kiezen.
Citaat:
Beetje kinderachtige redenatie , puur omdat de muziek van Steve Vai jou niet ligt is hij gelijk een prutser.
Altijd weer die rare redenering dat technische gitaristen geen goede melodieuse muziek kunnen maken dan vraag ik mij af in hoeverre je op de hoogte bent van muziek van Steve Vai.
Ik vindt persoonlijk Slash (gnr, velvet revolver) de beste gitarist,
zijn algehele spel en skills zijn goed (chec de live video van gnr - knocking on heavens door maar es) en zijn stage performance zijn naar mijn mening goed.
dus wat mij betreft:
SLASH SLASH SLASH
+1!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje-k
Wat is eigenlijk de echte naam van die kerel?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lithium
Nou, wat een respons allemaal (nagenoeg) negatief, o ja maf ben ik niet.
Oke het kan niet anders, ik heb nog een eerste serie (chroom) Ibanez
(Sater)
Hij is voor degene, die mij een gitaarlesje leert, mij van het podium blaast.
Net terug uit Amerika, en ben toe aan een uitdaging, er zijn genoeg sessie,s zeg maar waar..........................
Saul Hudson.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Dit kan je wel gaan doen, maar dan kom je op hetzelfde probleem als waarop jullie nu zitten: Hoe stel je dat vast? Iemand die een gevoelig riffje speelt zegt tegen jou dat ie je van het podium speelt, jij gaat tekeer met sweeps etc. en beweert het tegenovergestelde. Het is dus niet te meten wie van het podium wordt geblazen... er zijn geen maatstaven waaraan je zoiets kan vaststellen, net als bij de "wie is de beste gitarist" discussie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fast left hand frederico
Niemand hoeft zich te schamen voor het ophemelen van de Vinman 8)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel
Z'n eerste album, "the adventures of ..." is geniaal/masterlijk/etc, de 5? die daarna kwamen vond ik eerlijk gezegd ondermaats...van die rapachtige zanglijnen, simpelere gitaarpartijen, meer pop-georiënteerde baggerzooi...waarom?? Die 1e is zoooo vet (en puur instrumentaal, zoals muziek moet zijn, of althans IMO het best tot zijn recht komt; ik ben niet wild van het instrument "stem")!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Das Schaap
Voor mij is John Frusciante de beste gitarist. Natuurlijk, hij is lang niet de enige gitaargod en technisch is hij zeker niet de beste. Maar voor mij blijft hij de beste :)
Die dude moet ook geld verdienen. 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
En zn stem heerst echt, hij kan alles. :o En hij is gewoon ziekelijk live, vrolijk even met 2 handen tappend terwijl die beetje rondspringt. Superzieke shit allemaal op een fretloze gitaar. Maar als je em live ziet speelt ie ook alleen de echt vette shit. 8) en 9.11 heeft ook vette nummers.
Ik wil nog wel een keer reageren op Vai, ik heb het geluk gehad
een paar met hem op het podium te hebben mogen staan.
Het gaat mij niet om de snelheid, hij is door zijn techniek veel vrijer zijn spel
Hij loopt over 3 octaven van hele toons naar halve toons, zigeuner en op
de terugweg over Frygisch Hyperlydisch, Mixolodisch daarbij de grondtonen zo in te passen dat deze op zich weer een toonladdder vormen
Dat heb ik nog nooit iemand zien doen, melodisch, hij kan niet default spelen.
Dat wou ik even kwijt om dat ik het meegemaakt, het is alsof je op cruijff zijn rug meevoetbalt
Je hebt een paar (keer/weken/maanden..je bent daar een woordje vegeten) met hem op het podium mogen staan? Hoe is dat zo gekomen, want dat is natuurlijk wel interessant. En probeer het een beetje helder te verwoorden alsjeblieft, no offence :wink: