Gibson Les Paul 2008 wiring
Ik heb een 2008 standard met zo’n fantastische printplaat. Mijn pickup switch heeft de geest gegeven, de middelste stand geeft enkel nog de neck pup. We zijn het punt van contactspray blijkbaar ook al voorbij.
Nu viel me wat op; als de switch in het midden staat heb ik dus geen brug pup. Als ik de volumepot van de neck dichtdraai is het geluid helemaal weg. Maar… als ik op het middenstandje dan de tonepot van de brug dichtdraai heeft dat effect op het geluid (instant money for nothing achting).
Dat moet eigenlijk helemaal niet kunnen toch?
Iemand toevallig ervaring met die printplaten? Is er wellicht meer mis dan alleen de switch?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gibson Les Paul 2008 wiring
Nou, vorige week toch maar gekozen voor een compleet nieuwe wiring. De potmeters kraakte behoorlijk dus die gingen sowieso richting hun eindfase en ik vond het altijd al kutpots omdat ze van 10 - 4 bijna niks deden en dan draai je niet ff snel wat bij.
Denk liniaire potmeters voor volume gebruikt door Gibson...?
Ik liet bij het wegbrengen in de winkel vallen dat ik toch altijd een beetje een haat/liefde verhouding met die gitaar heb gehad en dat ik afgezien van (gebrek aan) ergonomie en het snelle ontstemmen. Bob van Guitarfactory beweerde dat een Gibson prima stemvast te krijgen is bij goede afstelling dus ik dacht, niet geschoten... Ik zou willen zeggen dat ik positief verrast ben, maar het is meer verbaasd eigenlijk.
Heb 'm sinds zaterdag terug en zelfs na een uitgebreide GibSunday blijft die al dagen goed in tune.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fa12a69043.jpg
Omdat ik mede door een nieuwe band sowieso na een hele tijd weer intensief op die LP ging spelen begint de ergonomie al wel te wennen en nu die ook nog eens super is afgesteld en om stemming blijft wordt het misschien wel pure liefde haha :mmmm: