Mag ik jullie oren lenen?
Eindelijk zijn we met Eva & The Tracies begonnen met opnemen in de studio! (Tot studio omgebouwde oefenruimte...:). Twee eigen composities tot dusver opgenomen.
16 sporen analoog Tascam, lekker old school dus. En nu het proces van luisteren naar de mixes is begonnen hoor ik al snel door de bomen het bos niet meer.
Wat vinden jullie van deze mixes? Wat kan beter? Thanks!
https://www.dropbox.com/s/xf9depknrx...D%204.wav?dl=0
https://www.dropbox.com/s/j1izj7deiv...x%203.wav?dl=0
Hier wat fotootjes van het opnameweekend om het topic wat up te spicen:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4d8b5ec2a2.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...cc55f5edd9.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ae795ee73c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...eb248b9b00.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3efbee6c4e.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2d54333cbb.jpg
Mag ik jullie oren lenen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Erik de Perik
Oh, maar dat hoor ik er vrijwel niet in daar klinkt het veel te 'gemixt' voor. Drums mogen dan zeker een stuk akoestischer, galmpje mag weer van de snare af, meer ambient, minder braaf.
Hahaha, ok nou vooruit. We gaan voor mooi gemixt dan toch maar (heb ‘t idee dat Brad meer op de muzieksoort doelde dan op de mix?). Het is niet de insteek geweest er een ‘live’ opname van te maken, hoewel alles wel in één keer - met guide vocal - live is ingespeeld, geen overdubs, geen correcties, 3 of 4 takes per nummer. Alleen de zang is later nogmaals ingezongen (overigens ook in verrassend weinig takes).
We hebben op vrijdagavond alles klaargezet en gesoundchecked, zaterdag om 11:00 begonnen met opnemen en om 15:00 stond alles op de band. Zijn ook maar twee nummers natuurlijk....