Ik vond totnogtoe Blof een opgeblazen kutband, maar ik zag vannacht in de herhaling van DWDD (al zappende) een stukkie van Racoon.
Jezus, wat een fake emotioneel gekerm is dat.
Maar van mij mag iedereen het mooi vinden hoor.
Zo, dat is er uit.
Printable View
Ik vond totnogtoe Blof een opgeblazen kutband, maar ik zag vannacht in de herhaling van DWDD (al zappende) een stukkie van Racoon.
Jezus, wat een fake emotioneel gekerm is dat.
Maar van mij mag iedereen het mooi vinden hoor.
Zo, dat is er uit.
Helemaal mee eens.
Wat is volgens u dan het tegenovergestelde van een kutband, niet dat ik blof goed vind. Racoon zag ik een keer op pinkpop,Maar was daar niet van onder de indruk.
Ik heb 25 jaar en opnamestudio gehad en af en toe gebeurt er iets dat helemaal echt is en dan besef je dat het een enorm voorrecht is om zoiets te mogen meemaken.
Die momenten koester ik, momenten dat je brokken zit weg te slikken achter je mengpaneel.
Met de meeste bekende bands heb ik dat totaal niet, doen me helemaal niks.
Wees blij dat er nog bands zijn tussen al die sequenserrotzooi. Met een zangeres met een heliumstem en een rappertje.
Han, als muzikant zou je toch moeten weten dat over smaak niet valt te twisten. Ik vind namelijk beide bands wel erg fijn om te luisteren en te zien. Met name Blof vind ik mooi, mooie liedjes met mooie teksten.
Maar fijn dat ik permissie heb om het mooi te vinden. :)
Het is je van harte gegund Hans!
tja, smaak is iets raars. ik heb een hele reeks bands die ik absoluut niet kan aanhoren maar waarvan ik tegelijk weet dat ze erg goed zijn. Enerzijds omdat ze veel platen verkopen (geen bewijs maar toch een indicatie) en ook omdat ik wel hoor dat het goede muzikanten zijn, alleen ... tja. Kom bij mij niet af met Queen, The Smiths, Genesis of ander symfonisch gedoe. Alhoewel qua symfonische rock vind ik de platen van Jim Steinman dan weer wel te gek. Geen pijl op te trekken :)
Het is toch vooral smaak waar altijd over getwist wordt.
Kutband? Ken ik niet. :D
[haags] Nuh, kijk, da's dus een kwestie van goed kauwuh, dat het gelijkmatig in je bloed komp...
:seriousf:
Tja, ik vind een heleboel populair muziek bagger en de muziek die ik cool vind, vinden andere complex gepiel.
Voor ieder wat wils, ik vind het mooi hoe divers al die smaken kunnen zijn - als je mij er maar niet mee lastig valt! :stop:
Het eerste nummer wat ik van Racoon hoorde vond ik een aardig nummer. Alle nummers daarna waren exact hetzelfde(idd als Twix), dus voor mij hoeft het niet verder.
Er wordt gewoon te weinig goede muziek gemaakt. Of het is plastic fantastic (meestal) en dan hoef ik het niet, of (heel soms) het grijpt terug naar dingen die al lang geleden gedaan zijn maar dan luister ik toch liever naar het origineel. Ik kan me van na 2000 geen enkele muzikant herinneren die het verdient om onsterfelijk te worden. Heel af en toe kom ik een pareltje tegen op Youtube of Soundcloud maar dat verzuipt dan weer in de massaliteit van rommel die er overheen gespuugd wordt.
Vroeger was alles beter... nah, niet alles, maar wel veel.
Er liep ooit een gassie van 19 een winkel binnen en hij droeg een t-shirt met de tekst, I hate pink floyd
Later is het bandje, waarin hij zong, wereld beroemd geworden
wat ik hier mee wil zeggen..................
geen idee maar volgens mij is het ergens toch way on topic
Axel Rose met zijn t-shirt Kill your Idols, Bob Geldof met I wanna be a millionaire en Johnny Rotten met Fuck the Queen. Ok.
Ik persoonlijk krijg bijzonder snel uitslag van Chef Special.
Is dat uberhaupt een band?
Afijn, voor die zanger heb ik ook een passen T-shirt hoor
https://image.spreadshirtmedia.net/i...um-t-shirt.jpg
Dat is hopelijk wel een vegan frikandel?
hij had ut zelluf gemaakt
met een viltstift en veiligheidspelden vanwege gaten
en hete nog geen rotten
die naam kreeg hij van ene jones vanwege z'n verrotte tanden
maar doet dat er nog toe ??
btw voor de historische correctheid enzo
het was
https://img-3.fruugo.com/product/5/20/4727205_max.jpg
Nielson, voor zover dat een band is. Na 40 seconden heb ik overal uitslag van die nare stem.
En Hamming, die een halve Jett Rebel is, welke weer een halve Prince is (of iets minder).
Ik heb Jett Rebel drie uur nonstop zien spelen. Wat een energie, wat een strak spelende band, wat een aparte songs. Dat hoor ik dan tien keer liever keer dan al die Vrienden van Amstel bands, ook al staat Jelle soms met pumps op het podium...
Smaken verschillen, maar wat ik nou een kutband vind is De Staat. Die gast kan ook van geen meter zingen. Maar er ging wel een bak subsidie naar toe. Het Nederlandse cultuurbeleid is ondoorgrondelijk.
Jett Rebel vind ik ook heel goed, meerdere malen live gezien oa ziggodome.
Hem bedoelde ik niet in het kutband rijtje.
Rockbitch dat was pas een KUTband
Net weer zo'n voorbeeld gezien. Zit ff te kijken naar de herhaling van The Voice en daar doen de Ladies of Soul het nummer 'River deep mountain high'.
Okee dan, toen Tina Turner dat deed werd het een kunstwerk. The Ladies komen wat mij betreft niet verder dan verkrachting van zo'n monument.
Echte kutbands zie je vaak in het voorprogramma van de hoofdacts. Hoewel, soms is de supportact beter dan het hoofdact. In elk geval wanneer het gaat om de beheersing van de instrumenten en de strakheid van spelen.
Verder voeg ik me wat laat bij het feest.
Je analyse kan ik prima volgen. Racoon is een verhaal opzich, omdat ik dat helemaal niet echt een kut band vind. Maar alleen de manier van zingen (of beter gezegd, het zelf gekozen zogenaamde dialect) wat het allemaal een beetje onverteerbaar maakt.
Zei ik een beetje?
Nee, helaas toch een kudt band. Een grote mate van helaasheid.
Het is niet anders.
Dus: je hebt gelijk Han.
Vriendelijke groet, Gus
Ik wist dat ik op je kan rekenen Gus.
Maar heel serieus: wat mij tegenstaat is het in mijn beleving 'gemaakte' manier van emotioneel doen.
Dat heb ik ook met Huub van der Lubbe van de Dijk.
Zo zag ik jaren geleden een optreden van Ilse deLange in een programma waar geld ingezameld werd voor een rampgebied en Ilse barstte onder het zingen in tranen uit en dat was wel helemaal echt.
En in de studio had ik een keer een soulband en we namen live op. De zangeres bij mij in de controlroom en de hele band in de grote ruimte. Drums, gitaar, bas, keyboards en blazers.
We namen het nummer 'Pain in my heart' op van Otis. De zangeres ging heel erg diep en zong op een manier waar ik helemaal anders van werd. Halfweg zat de gitarist te huilen als een baby en de saxofonist perste er een solo uit die hij nooit zo mooi zou hebben gedaan in een overdub.
Allemaal de emotie van het moment en zo hoort dat, zo maak je echte muziek.
Tijdens het terug luisteren zei ik tegen de gitarist: wat zag ik nou Karel? Hij: ja GVD, heb je die vrouw horen zingen? Is toch niet normaal meer?
En zo'n band zie je dus nergens meer terug, niet op TV, nergens. Maar ik koester die geweldige momenten.
Nou inderdaad..... die snik die er zo vaak in zit dat je er geen betekenis meer in kunt zien. Zowel bij van der Lubbe als bij Racoon komt dat erg gemaakt over. Vrijwel ieder nummer van Racoon kan trouwens prima in een commercial voor antidepressiva gebruikt worden..... de emoties klotsen tegen de borderline.
Het werd John Waite van de Babys door een jounalist ook verweten dat hij op het album Broken heart te vaak en te overdreven emotioneel zat te doen. Ik heb er geen moeite mee. Ik vind de zangpartijen van Waite geweldig op die plaat. En of die emotie van binnenuit komt en oprecht is, dat weet eigenlijk alleen de zanger zelf.
Natuurlijk zal in principe elke zanger zeggen dat het niet geacteerd is. Het kan echter altijd zijn dat zo iemand dan zit te liegen. Daarom maak ik mij er niet druk over. Wanneer de zang van iemand mij raakt dan is dat zo. Ik ga me dan niet afvragen of het gespeeld is want daar kom je toch niet met zekerheid achter omdat een zanger niet kan bewijzen dat die emoties echt van binnenuit komen.
Dat heb ik ook wel met Racoon. Ze blijven maar uit hetzelfde vaatje tappen. Op zich knap, want het is een uitermate klein vaatje en toch lijkt het maar niet leeg te raken. Aan de andere kant, datzelfde gevoel heb ik bij heel veel bands. Zo heb ik ooit een kaartje gekregen voor een concert van Muse in het Goffertpark, te Nijmegen. Bij ieder nummer dacht ik "o, dit is dat hitje die ze gehad hebben!" Het hele optreden lang!!! Nu weet ik toch echt zeker dat ze niet voor 2 uur aan hits hadden. En als je de nummers analyseert zijn ze ook echt vrijwel allemaal hetzelfde.
Racoon is dus zeker niet de enige band met dit probleem. Als je het al een probleem mag noemen, want nu kunnen jij en ik er ons aan ergeren, ze maken er heel veel mensen dolgelukkig mee. En het zijn ook gewoon hele aardige gasten (ik heb ooit eens een kleedruimte met ze gedeeld), echt leuke lui, dus die kunnen best een potje bij me breken. En als band zijn ze ook gewoon heel goed. Ook dat mag gezegd.
Jelte is een zeldzaam goede artiest. Ik hoop dat ie nu eindelijk van de coke af kan blijven. Echt een supergozer!
Hier verschillen wij wel heel sterk van mening. Ik vind De Staat een van de allerbeste bands dat Nederland ooit rijk was. En ze zijn zoveel meer dan alleen een bandje. Ze zijn een kunstproject. Living art. Veel van hun clips zijn geniaal (en nee, dan bedoel ik niet DIE ENE). Ook de samenwerking tussen Torre Florim en Roos Reebergen is geweldig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door telerocker
Dus ja, smaken verschillen, al denk ik dat De Staat een band is die niet zomaar afgeserveerd kan worden wegens een gevalletje smaakverschil. :D
Ik vind overigens uit principe niet snel iets kut, behalve kut.
Goed, Racoon, bleghh.. maar wel sympathieke lui is mijn indruk, zanger staat/stond gewoon achter op de vuilniswagen ten tijde van hun grootste hit, als ik me niet vergis, type moraal van de kunstenaar die ik kan waarderen, zelfs als ik de kunst vind zuigen.
Anders dan de Staat, die doen het niet bij mij.
Jett Rebel is een pisventje, maar ik ben op die leeftijd dat ik hem schattig kan vinden, en het is gewoon een goede muzikant/performer, zeg ik ondanks dat ik ervoor zou bedanken een optreden van hem bij te wonen.
Tja, en dan Bl0f, ik moet bekennen dat ik de eerste nummers toch best aardig vind; dansen aan zee, & hier aan de kust ? doen wel iets met me, veel zinnigs is er daarna wat mij betreft niet meer uitgekomen, maar toch... die twee liedjes bewijzen voor mij dat het erin zit, jammer dat er niet meer uitgekomen is.
Voorts ben ik van mening dat dat wat jullie fake emotioneel gekerm & kutband noemen, gewoon dat is dat kenmerk is voor de Nederlandse muziek, 't zegt iets over de gemiddelde Nederlander zijn smaak en aandachtsboog voor muziek; we love it, zo blijkt; Vrienden van Amstel verkoopt uit enzo, the horror, of wacht de horror, de horror. :D
Tja, performen is toch gewoon toneel spelen? Hij is misschien een slecht acteur maar een liedje is gewoon een script.
Ik denk dat de subtiliteit waar je naar verwijst verloren gaat aan de massa... En de meeste bands willen de massa bereiken om zo hun boterham te verdienen - fair enough IMO.
Eens. Tien tekens
mijn favoriete kutbands zijn Lex Durex and his Flying Condoms en Dick Boner and the Wieners. Bovendien is mijn muzikale ontwikkeling in de jaren 80 blijven steken (iemand nog een gitarist nodig??? voor een jaren 70/80 rockbandje??) Wat mij opvalt is dat er idd veel met gimmicks en trucjes wordt gewerkt; even leuk maar gaat snel vervelen; dat had ik met Raccoon en inmiddels ook met Navarone.. die zanger heeft binnenkort de knobbels op z'n stembanden.. Jett Rebel kan best veel leuks (al moet hij oppassen voor gemaniereerdheidjes) maar als ie weer eens bij DWDD met een stonede harses aan tafel zat, dacht ik joh.. ga eerst even opschonen.
Had tot dit topic nog nooit van dat bandje gehoord laat staan dat ik iets van ze gehoord heb
denk dat ik dat maar zo laat
Smaken verschillen.. Maar ik heb nu wel een goeie naam bedacht voor als ik zelf een bandje ga oprichten. kutband! (band bestaat nog geeneens maar iedereen heeft 't er al over..)
Zou je dat wel doen? Dan krijg je opmerkingen als, de Kutband doet zijn naam eer aan, of de Kutband is inderdaad een kutband.
even voor Han zijn originele post : ik ben groot fan van zowel Blof als Raccoon. Die OOK wel eens een snertnummer schreven maar in het algemeen ver boven de rest uit steken in nederland.
zo,
maar als je het over kutbands wil hebben dan heb ik nog wel een rijtje liggen hoor. ;)
Ik kom uit Zeeland en ken die gasten nog van backstage toen ze nog niet (zo) bekend waren. Toffe gasten, stuk voor stuk. Daar niet van hoor. Maar ik ben bij Bløf na een paar albums afgehaakt. Steeds weer hetzelfde tempo/ritme, hetzelfde metrum, dezelfde akkoordenreeksen, dezelfde manier van (langgerekte woorden) zingen. Geen opwindende hooks of spannende akkoordenwisselingen. Nee, Bløf is een streekbus die netjes op tijd rijdt. Veel mensen zullen er blij mee zijn. Je komt op tijd aan op de bekende bestemming. Het is een feest der herkenning. Ik kon de nummers niet meer uit elkaar houden, omdat ze als twee druppels op elkaar lijken. Dodelijk saai, no rock 'n' roll. Gaaaap.