Gestoord? Ben ik vast.
Maar ik heb een set besteld.
Printable View
Gestoord? Ben ik vast.
Maar ik heb een set besteld.
Ehhh? JA dat is wel gestoord. Maar jij krijgt ze voor je writecredits waarschijnlijk, dus in dat opzicht al weer wat minder. Mensen die ze gewoon kopen moeten ze natuurlijk opsluiten..
PS: wanneer komen er elementen met gouddraad, en magneten uit een meteoriet van uranus?
Zephyr Silver Humbuckers
Set: $1,195
Single: $595.95
Ik heb voor 1 gewerkt (geschreven) en 1 cadeau als dank voor mijn research.
Goud? Zinloos. Slechtere geleider dan koper!
En dan ben je gestoord dat je ze besteld hebt omdat..?
Nee, hartstikke mooi hoor. En nou is het wachten op de zephyr kabels?
zo vreselijk duur is zilver nou ook niet om die prijs te rechtvaardigen.... Momenteel € 0,82 per gram. Hoeveel gram zit er nou eigenlijk in die draad?
Het is niet alleen het zilver. Tis ook de cryo treatment, de glass fiber bobbins en bimetalen pole pieces. En alle research.
Verder. Het trekken van een dunne draad zilver is lastiger dan koper. Dat maakt ook veel uit.
Ja, da's de ad-talk, maar nog geen antwoord op mijn vraag.
En wat is hier gestoord aan ? klinken ze niet of zo?.....:seriousf:
http://i1224.photobucket.com/albums/...-4-12-2468.jpg
Groet,
Marco
Hehe, en dan gewoon weer een hele reut aan inferieur draad erachteraan zodra het je signaal je gitaar verlaat.
http://youtu.be/l5oWzB4Xgzw
Nice. Zebra! Even een mail over sturen dat ik liever zebras heb.
@dreverhaven nee hoor. Heb silver coated draad ;) skin effect zorgt er wel voor dat het koper substraat nauwelijks invloed krijgt gheghe (daarnaast... in een spoel zitten ettelijke kilometers draad. Kabels van gitaar naar amo zijn zelfden langer dan 20 meter).
@mitch omdat k hiervoor koos ipv 3 sets customshop pickups.
Ah zo. Nou ja, prima om te proberen zo. Gezien je voorkeur voor opvallende non-mainstream specs zal de set je ongetwijfeld gaan bevallen.
wil ze weleens horen/voelen
(binnenkort eens starten met een Throback/Klopmann/Amber/T-top/etc.-zoektocht.....)
Had bij Gregor Hilden Throbacks uitgeprobeerd op 'n omgebouwde '52 Les Paul met een Okko en 'n '63 Vibroverb>niet verkeerd ;) veel harmonischen, soort "instant classic rock".... gitaar was ok maar dunne neck :D
ben benieuwd of het zoveel uit maakt. Zilver geleid slechts zo'n 7% beter als koper.
maar er zullen vast wel nog wat andere factoren meespelen.
Ja, psychische factoren.
het gaat niet alleen om de geleiding, het gaat om het alles. de bobbins zijn stijver, er hoeft minder gepot te worden, er kan een dunnere isolatie gebruikt worden, er is een constantere draaddikte (koper varieert veel meer in dikte dan zilver draad), de polepieces en de cryo treatment maken ook enorm veel uit. Het is dus niet slechts een psychische kwestie. het doet ook echt wat.
@chris: ik krijg ze eerste week januari. je bent welkom om te testen ;)
Ik wacht met spanning je review af!
LAat je niet opjuinen, hij zit duidelijk te trollen.
Als het niet goed klinkt had je dat allang op fora gehoord. Of het het geld waard is is een andere factor. In wat voor soort gitaar ga je ze zetten? Ben wel benieuwd.
Kerel, je hebt ze nog helemaal niet gehoord. Het is al zovaak zo geweest in gitaarland (en daar buiten) dat iets op papier er geweldig uitzag, maar dat het in de praktijk allemaal een beetje tegenviel of dat er helemaal geen verschil was. Dus laten we nou maar lekker afwachten hoe het klinkt.
Rest van de post verwijderd en berispt.
Hear hear, eindelijk iemand met een beetje verstand in je kop... Ik snap het echt niet, Orpheo is echt de laatste waarvan ik iets over toon en dergelijke zou aannemen en dan heb ik het niet eens over smaak. De jongen heeft er gewoon de ballen verstand van. :dontgeti:
Kun je een 1 op 1 vergelijking maken en die hier op Gn zetten? Al het sceptisme en cynisme ten spijt? Ben benieuwd..
brrrrr ggfgkkkrr alles tot een grinding halt:
Conductivity, in Siemens per meter van koper is 94,6% van zilver.
Thermische coefficient van zilver is wel 2,6nogwat procent lager.
Zilver heeft minder verontreinigingen dan koper wat de verschillen nog groter maakt. En conductiviteit en magnetische permeabiliteit zijn bij zilver beter en die kleine verschillen icm de andere specs maken wel een enorm verschil. De graphs geven het ook al aanm
Ik heb al wel zilver coated draad in een pickup gehoord. Koper met zilver en dat effect was al immens vergeleken bij slechts koper van dezelfde dikte.
@Hoofd leuk hoor, trollen e me in diskrediet proberen te brengen maar je vergeet wel dat ik gevraagd ben om voor Duncan te werken, dat ze mijn ontwerpen in de customshop maken en ze behoorlijk verkopen. Dat ik naar namm ga en de fabriek om nog meer te ontwikkelen en te praten over eej fulltime baan in santa barbara bij hen.
Zou iemand met een slecht gehoor dat toebedeeld krijgen? Lijkt me niet, zeker niet boor zo'n grote speler als duncan in dat gebied.
in wat voor gitaar ga je ze nou zetten?
Ben ik op een audiofielenforum beland?
Ik geloof het wel Han. Plus dat ik een aantal claims zit te lezen waar ik m'n vraagtekens bij heb als het gaat om die "enorme" invloeden. Ik denk bijvoorbeeld aan die magnetische permeabilitiet waarin koper en zilver wel 0.000011 verschil hebben.
Nog los van het vraagstuk of al deze factoren in gitaarelementen betekenen dat betere specs een betere klank zou betekenen en wat "beter" is als je praat over de absolute bron van die klank. Het instrument zelf. Waar die pup dus deel van uitmaakt.
Als je de pup "beter" maakt, wat ga je dan als verschil meemaken? Dat je een ander facet van het instrument "beter" gaat horen? En dat je daar dan weer inferieure zaken in gaat horen? En dan? "Beter" hout?
En dus,
Waar zoek je naar? Verbetering. Maar hoe kun je verbeteren als je niet weet wat het doel is? Ja dus... audiofilie in een extreme vorm.
Enne Orph,
Naar voor je dat Hoofd je trollt. Maar wat je bovenstaand post ("maar je vergeet... etc. etc") is de grootste dooddoener die je jezelf aan kunt doen. Blijkbaar doe je iets goed dat Duncan je wil hebben. Kom dan met een sterker onderbouwd verhaal dan de serie aan claims die je in dit draadje doet. Geef eens onderbouwing voor die glass bobbins, cryo treatment, "de graphs" etc argumenten waarmee je strooit. En nee, ik ben niet bang voor natuurkunde, formules, wiskunde en soortgelijke zaken. Maar wel voor mojo.
Ik waande me even op een forum met discussies als deze over het demagnetiseren van CD's waardoor ze een stuk beter klinken. Een schijfje van kunststof met een aluminium laagje, welke in de CD speler op zijn plaats wordt gehouden door een magnetische puck.
Ga je dit soort zaken wetenschappelijk verantwoord onderzoeken dan blijft er niets van overeind en in een blinde test hoort niemand verschillen. Maar de discussie is altijd vol leven en levert hier en daar een probleempje op.
Gvd wat een geld voor een setje elementen.
En ik maar twijfelen of het wel te horen is als ik mijn standaard elementen in mijn Prs se tremonti vervang door een set bestaande uit een seymour duncan JB en 59 .
En als dat al zo is of het niet een beetje zonde is van mijn geld...
Ik ben benieuwd naar je oordeel orpheo.
Het zal in ieder geval geen massa productie worden voor seymour duncan. :D.
Voor het goede zou je een soundclip moeten hebben van een gitaar door een versterker.
En dan de eleenten wisselen en dan nog een keer opnemen.
En dan luisteren of je ook echt 600 euro verschil hoort...
Maar ik denk wel dat er gitaristen zijn die deze elementen willen.
Gr
Johan
De discussie over zilver versus koper wordt op de audioforums tot in den treure gevoerd en het is altijd ten nadele van het koper. Want dat is immers vervuild met allerlei vage zooi, zilver is uiteraard altijd spatzuiver etc etc.
Maar het koper zoals dat wordt gebruikt voor bedrading is allemaal hetzelfde koper en dat is 99.9999% zuiver koper. Okay, zilver is een iets betere geleider en de oxide is ook geleidend, in tegenstelling met koperoxide.
Maar dat speelt meestal geen rol omdat de verbindingen zijn gesoldeerd en koper is na zilver de beste geleider, punt. Er zijn mensen die koper beter vinden klinken, zilver zou te scherp klinken. Ik zet daar een groot vraagteken bij. Microfoonfabrikanten als Sennheiser zijn met bepaalde microfoons (MD421) overgegaan van koperen coils naar aluminium. Alu is immers lichter en de coil in een dynamische microfoon behoort tot de bewegende delen.
En wat zien we? De oudere met de koperen coil wordt door vrijwel iedere geluidstechnicus als beter ervaren, ra ra hoe kan dat?
Ik begrijp dat er een flinke prijskaart hangt aan het element waar dit topic over gaat. Waar is dat op gebaseerd? Zilver kost wel meer dan koper, maar ik hoop niet dat zo'n element een kilo zilver bevat.
Een luidsprekerkabel van de Gamma, van 2.5 mm² kost een euro de meter. Een meter LS kabel van een bepaald hi end merk kost 6750 euro (geen typefout) en ik verzeker je dat er weinig of geen mensen zijn die in een dubbelblinde test enig verschil zullen horen.
Of het goed klinkt is niet zo belangrijk. Of het immens beter klinkt dan standaard Duncan elementen, dat is, gezien de prijs en het verhaal er omheen, veel belangrijker. Ik waag het ook te betwijfelen eigenlijk, zal er wel te nuchter voor zijn. Duncan is naast een grote speler in elementenland natuurlijk ook gewoon een zakenman, of in ieder geval wordt z'n bedrijf er door gerund. Ik mag lijden dat Seymour himself er minstens een maand lang elke dag drie keer overheen heeft gepist, met voorkeur in de ochtend, om de elementen een wat meer natural vintage look te geven. Ware het dat zilver niet zo mooi roest.
Het is misschien verstandiger, Orpheo, om volgende keer gewoon een topic te openen als je iets al getest hebt. Nu krijg je alleen maar speculaties op basis van specs. Voor de één een prachtige hobby, voor de ander lachwekkend en alles daar tussenin.
Los daarvan: ik zie het maar een beetje als een futuristisch prototype dat op de markt wordt gegooid. Ik herinner me de Honda NR750 van de nodige jaren geleden. Stervensduur, retegoed maar niet in verhouding tot de prijs. Je betaalt voor iets anders, nl. een ander, kleiner productiproces en laten we eerlijk zijn: exclusiviteit. Da's geen schande overigens hoor, dat doen zoveel merken en genoeg mensen die ervan houden anders bestond het niet. Dat wij het niet kunnen betalen en/of er geen interesse voor hebben maakt natuurlijk weinig uit, wij zijn ook niet echt de doelgroep. Orph ook niet, die hoort nu bij de club zelf en zwerft nu ergens tussen gebruiker en medewerker.
Het is dus wachten op de eerste die dit als spam gaat rapporteren :hide:
SPAM!!!!
Verder een leuke discussie. Maar wat is `beter`? Ik hoor soms verschil een aanwezig gebied, hoog, laag, mids, aanwezigheid en gebrek. Verder merk je soms wat verschil in dynamiek van elementen. Maar daar houdt het voor mij echt bij op. Verder is het ook sterk afhankelijk van wat ik verwacht te horen, en dit merk je zeker als je erna blind gaat testen.
Geneuzel in de marges, en dan ook nog eens 8 posities achter de comma.
Een Stratocaster blijft beter klinken.
Allemaal mooi en wel, maar eigenlijk heb je hiermee niets bewezen. "Praten over een fulltime job" Uiteindelijk vind ik dit allemaal non-argumenten. Je haalt steelt referenties aan van waarom mensen jou zouden moeten geloven, zonder nu eigenlijk een sluitend antwoord te geven op de vraag.
Ik snap de vorige comments heel goed eigenlijk. Je kunt niet weten of iets beter klinkt voordat je ze effectief getest hebt. Je komt wel eens aanzetten met (pseudo-)wetenschappelijke verhaaltjes, maar je zou als "wetenschappertje" wel durven beweren dat iets beter gaat klinken zonder de pickup ooit al eens te hebben vastgehad, laat staan ze te hebben getest? Sorry, maar dat is allesbehalve een objectief uitgangspunt. Je vormt je mening al op voorhand, zonder een empirische test te hebben uitgevoerd.
Je hebt in het verleden wat mij betreft meermaals laten zien dat je veel verstand hebt van pickups en al wat erbij komt kijken. Laat dat voor zichzelf spreken en dan kennen mensen vanzelf je advies een hogere waarde toe. Goede informatie hoeft immers niet gepromoot te worden, het verkoopt zichzelf.
Wat je nu de laatste tijd al te vaak doet is... "zeveren". Vooral dat verhaal wat je onlangs hebt opgehangen in dat topic over de strijd om de intellectuele eigendom inzake Warmoth en Gibson sloeg gewoonweg nergens op en was tout court fout. Ik zou er bijna bij gaan vermelden dat ik het op dat vlak beter weet omdat ik jurist ben in dat vakgebied, maar dan doe ik eigenlijk net hetzelfde als jou... ;)
Dus,
Kritische geluiden gegeven en puntige vragen gesteld en Orph blijft weg?
Alles beter dan een rant? Maar ik geef Han de schuld. Die begint ineens over de superioriteit van de stratocaster. Dan haak ik ook af hoor.
Je weet pas of het verschil er is als je ze wetenschappelijk verantwoord test, je kunt niet van tevoren zeggen dat er niets van overeind blijft.
Omdat we met zeer, zeer, zeer weinig stroom werken (in een pickup) met echt ontzettend lage amperages en voltages zouden minieme verschillen in het systeem en materiaaleigenschappen (spoel, magneet) een relatief groot en dus merkbaar verschil kunnen opleveren in geluid.
Graag zou ik willen toevoegen dat SD heel veel geld heeft en ook wel zich best een R&D geintje kan veroorloven en met mooie technische verhalen kunnen verkopen. De Boutique gitaren en amp scene is al een stuk groter dan voorheen en de pupmarkt gaat daar in mee. SD wil graag voorop lopen in deze ontwikkelingen.
Verder rest dat SD best wel eens iets bij de staart te pakken kan hebben en de pickups het geld waard zijn als je als consument toch al +3000 euro's aan het uitgeven bent aan een gitaar.
Dus cut the crap en oordeel niet voordat je ze hoort.
Aan de andere kant, het hele tone-verhaal... think Jack White, he plays crap, he makes money!!!!
Ik.blijf niet weg uit t topic ik begeef me nauwelijks meer op gitaarnet. Ik heb yet gewoon te druk om me te verdedigen tegen oeverloos gezeur, gemekker, rants, kritiek en noem het maar op.
Ps. Ik krijg er een tweede set bij.
Wat een mannetje ben je toch. :D