"lazy susan" is een soort van "draaitafel", waar ze de body op legden om de spuiten, en dat werd inderdaad gebruikt tot het einde van 1962 (die gitaren hebben ook spijkergaten onder de slagplaat en brug, waar de body op steunde bij het spuiten van de rug, en bij het drogen (men spoot eerst de voorkant, dan draaide men de body om, en spoot men rug & zijkanten, en legde ze zo te drogen), daarna werd een "paint-stick" gebruikt die in de neckpocket geschroefd werd, om de body te spuiten, en daaraan werd die dan ook te drogen gehangen (die gitaren hebben dus een neckpocket die
gedeeltelijk niet meegespoten is).
En van dat overspuiten, dat is vooral iets uit de tijd van de "custom-colors" van in de jaren '60. Toen kon je kiezen voor een standaard model, dat wit of sunburst gespoten was, en voor een toeslag van 5% op de prijs van de standaard modellen had je toegang tot allerlei leuke kleurtjes (blauw, rood, zwart,...). Als ze toen een body nodig hadden voor een custom-kleur, en het moest wat vooruit gaan, namen ze gewoon een reeds
voorgespoten body, en overspoten die met de gewenste kleur (bij voorkeur waren dat de bodies waarbij de burst niet goed gelukt was), dat was een aanzienlijke tijdswinst, aangezien het voorbereidende werk (sealer, grainfiller,...) al op voorhand gebeurd was. In de jaren '70 waren er amper nog custom colors (de trend toen was alles natural), en ook geen vraag meer naar, dus daar zijn die overspuit-toestanden dan weer erg onwaarschijnlijk...
Maar da's natuurlijk allemaal zeer harde nerd-talk.