Hallo,
Ik ga voor m'n profielwerkstuk van school een gitaarversterker maken, maar voordat ik hiervoor de onderdelen bij elkaar ga verzamelen zit ik met wat vragen.
Het is de bedoeling om op basis van onderstaande tekening van Ceriatone zelf de kit samen te gaan stellen, dit om de kosten te drukken doordat ik momenteel gewoon niet veel meer geld erin kan investeren.
http://ceriatone.com/images/layoutPi...Bceriatone.jpg
Ik heb al eerder een Ampmaker 5watt kit gemaakt, het omgaan met de soldeerbout etc is ook niet het probleem, maar m'n kennis op het gebied van elektronica (schema's lezen) is nog zeer matig te noemen. Vandaar dat ik blij ben met deze tekening doordat ik zelf wel het idee heb dat het hiermee gaat lukken!
Mijn vraag is, is het mogelijk om op basis van bovenstaande tekening de amp te maken? naar mijn idee heb je alle gegevens, toch? Alleen, en dat is mijn 2e vraag, weet ik niet wat dat lichtblauwe T vormige blokje moet voorstellen boven de EZ81 buis bij pootje 8 en 9?
De laatste vraag gaat over de trafo's, dit zal natuurlijk het grootste deel van het budget op zich nemen, vooral als je ze via ceriatone zelf bestelt. daarom ben ik naar alternatieven gaan kijken, toen kwam ik op ampmaker.com deze 18 watt trafo's tegen: output trafo en power trafo.
Kan iemand mij vertellen of deze trafo's bruikbaar zijn voor deze amp en zo niet, waar ze dan aan moeten voldoen voor dit schema?
Alvast bedankt!