Hallo allemaal,
Ik heb Fenders reissue van Jimi's Monterey Stratocaster altijd geweldig gevonden (artwork is veel strakker dan Jimi's 'bewerkte' exemplaar). Aangezien ik er laatst een op eBay zag staan voor zo'n 18.000 dollar heb ik mezelf er bij neergelegd dat ik er waarschijnlijk nooit een kan aanschaffen. Ik was niet weg van het idee om dan een replica aan te schaffen en heb besloten zelf een poging te doen!
Het zoeken naar informatie over zelfbouwen, spuiten en meer van dat soort ongein heeft me overigens naar dit forum gebracht.
De beste optie leek mij om een onbewerkte body te kopen en hiermee aan de slag te gaan.
De body heb ik bij Vox Humana aangeschaft en zal vanavond voorzien worden van de laatste laag Fiesta Red. Ik hoop dan na het weekend de witte laag er over heen te kunnen spuiten. In de tussentijd heb ik al modelbouw verf ingeslagen en hoop alvast met de pickguard te kunnen beginnen (na veel oefenen op ander materiaal).
Hieronder de eerste foto's (mobieltje). Op de eerste foto zit de body in de laatste laag 2k grondlak. Op de tweede foto het resultaat van enkele lagen Fiesta Red (nitro).
http://gallery.me.com/m.vdham/100011/IMG_0193/web.jpg
http://gallery.me.com/m.vdham/100011/IMG_0203/web.jpg
Ik ben lang op zoek geweest naar een kleur die goed lijkt op Fiesta Red maar vrijwel geen enkele verfspeciaalzaak wist wat ze aanmoesten met de Dupont codes. Mengen vanaf foto's zou uiteraard geen perfect resultaat garanderen. Hierop heb ik verschillende spuitbussen ingeslagen en gekeken welke kleur het beste past. Helaas geen goede resultaten maar gelukkig ben ik (bij toeval) op www.guitarsupplies.nl terecht gekomen. Hier heb ik spuitbussen nitro cellulose besteld in de kleuren Fiesta Red en Olympic White. Een beter resultaat kan ik me haast niet voorstellen!
Zodra de body af is zal hier een hals van een MIM Fender Stratocaster op worden gemonteerd, een originele Fender 6 punts tremolo brug en zal het geheel worden voorzien van Klein '65 pickups!
Is hier iemand die wel eens met modelbouw verf op nitro lak heeft gewerkt? Waar moet ik rekening mee houden? Ik ben namelijk erg bang dat het voor veel reliëf zal zorgen...
Ik zal proberen de voortgang goed bij te houden zodat iedereen mee kan genieten! Houdt er wel rekening mee dat dit voor het eerst is dat ik zoiets doe...
Alle tips en advies zijn van harte welkom!

