The Mo was zo'n band en nog wel uit Nederland, met de geweldige drummer Harm Bieger.
Ken je meer bands zonder gitaristen, uiteraard in de poprockbluesjazzsoul hoek, blokfluitkwartetten doen niet mee.
Printable View
The Mo was zo'n band en nog wel uit Nederland, met de geweldige drummer Harm Bieger.
Ken je meer bands zonder gitaristen, uiteraard in de poprockbluesjazzsoul hoek, blokfluitkwartetten doen niet mee.
Volgens mij deed Gino Vanelli het ook zonder gitaristen in de tijd van "People gotta move".
Het geweldige album Night and Day van Joe Jackson is gitaarloos.
Geen idee..
Bands zonder basgitaristen wel...
de slechtste voorbeelden zijn:
the Doors en the White Stripes..
Yuk! wat denken ze wel niet!! :sneaky:
zZz uit ons eigenste nederland.
Geen vorm van een gitaar te bekennen.
Een band zonder gitaren is geen band, dat is een combootje of een strijkje....:sneaky:
Spleen United
UK, in tweede incarnatie
drums
bass, voice
keys, violin
goede band, deze incarnatie heeft mijn voorkeur boven die met een gitarist (hoe goed ik Allan Holdsworth ook vind). Eerlijk gezegd vind ik het debut album maar een hoop gepiel.
Apocalyptica, 4 cello's en op de latere albums ook drums/percussie en zang.
Bohren & Der Club Of Gore is ook een goede. Drums/bas/sax/rhodes. Anyway, er is zoveel goede muziek zonder gitaren. Er is ook zoveel goede electronische shit.
The Dave Brubeck Quartet (Piano, Drum, Sax & Contrabas)
Kean is ook gitaarloos
Dresden Dolls
en inmiddels ook redelijk kansloos. Vond de eerste CD erg leuk, ook erg knap gemaakt,
begin nu het trucje wel door te krijgen :confused:
En trouwens: als je toetsen gaat gebruiken om gitaargeluiden te produceren .... wordt het dan geen tijd om een gitarist aan te nemen ?
The Cat Empire is een Funk Jazz en vanalles mixband met
toetsenist, bassist, zanger(s), percussie, blazers, drummer en DJ
Ik ken er niet zoveel, maar Kraftwerk, Deutsch Amerikanische Freundschaft en Einstuerzende Neubauten zijn zo wat namen. Wel opvallend genoed drie duitse bands!
legitiem, daaronder versta ik de vraag of het 'juist' is en/of 'geaccepteerd'; los van de preciezere vraag of het feitelijk juridisch legaal is.
Maar ik begrijp dat je niet helemaal weet (gezien je confused smiley) of het downloaden van UK's album legaal was?
Wat vind jij daar zelf van?
Trio Valore (www.triovalore.com)
Drums, bas en Hammond.
Funky spul en ze hebben een Hendrix cover... zonder gitaar 8-)
je kunt de smiley beter opvatten als: i really don't give a shit
... buiten het feit dat deze discussie compleet buiten het topic valt
OT: Frank Zappa heeft ook dingen gemaakt zonder gitaren, waarbij de CD "Jazz from Hell" wel de meest opvallende is (goh, die heb ik ook op CD, grote kans dat die ook niet legitiem en legaal is)
jaren 80 band Japan, die hadden heel erg in het begin 'n gitarist maar die is vrij snel overboord gezet.
Jazz enzo zal er genoeg zijn zonder gitaren, maar rockbands zonder gitaar???
Ik ben zelf overigens een extreem tegenstander van vrijwel elke vorm van 'muziek' waar geen gitaar of tenminste EEN snaarinstrument in zit. Piano kan overigens ook erg mooi zijn, maar daar zitten ook snaren in :D
En een piano is nog een slag instrument ook! :satisfie:
kraftwerk haha:dance: