Klanken, tonen en mogelijkheden
Je kunt ze altijd uitproberen. Vragen staat vrij toch? En ik kan evt. je helpen om die verschillende klankkleuren te vinden.
Ook begrijp ik dat veel muzikanten achterdocht hebben op de verfraaiing van de gitaren. Je vindt dat mooi of niet. Maar zodra je zo'n apparaat in je handen hebt en je speelt er op gaat elke extravagante gedachte volledig weg!
Ik ben er zelf een fan van geworden, gewoon door de sounds, het voelen van de hals en de goede balans van de gitaar.
Natuurlijk kan ik veel meer hierover uitwijden, maar dat heeft meer met mijn eigen passie voor deze gitaar te maken.
Weet wel dat de aluminium bladen een positieve invloed hebben op het geluid. Zoals afscherming aan de binnenzijde voor elementen een verbetering is, zo ook buiten. Dat is mijn ervaring.
Ik zou er wel eentje willen hebben...
Wat let je? Als je dat wil kan dat. Ik heb een van de modellen en ik kan je verzekeren dat de elektronika van deze gitaren buitengewoon is!
Maar dat moet je zelf uitproberen.
Ik kan een aantal sounds doorgeven die in deze gitaar zitten:
LP Bridge; LP Neck; LP/SG Custom, SG Bridge; Mini-Humbucker; Gibson blues; Jazz; Telecaster twang en rock; Stratocaster incl. phase; rockabilly, funk, acoustic. Hendrix (later).
Indrukwekkend toch? En allemaal zonder splitter in humbuckers of schakelaars. Gewoon de elementen-knop gecombineerd met de tone- en mood-knop.