Nou, vandaag was het zover: de One Spot was binnen.
Net aangesloten, en voeden doet ie wel :), maar brommen ook...
Als ik met veel gain ga spelen brom ik eigenlijk helemaal weg.
Hoe is dit te verhelpen? Of wordt het terugsturen en iets anders halen?
Printable View
Nou, vandaag was het zover: de One Spot was binnen.
Net aangesloten, en voeden doet ie wel :), maar brommen ook...
Als ik met veel gain ga spelen brom ik eigenlijk helemaal weg.
Hoe is dit te verhelpen? Of wordt het terugsturen en iets anders halen?
Misschien wel handig als je vermelt hoe je 'm aangesloten hebt, met welke pedalen, hoe zijn de pedalen onderling met elkaar verbonden, enz. enz. enz.
Wat DML zegt - meer info nodig.
Daarnaast: kan het zijn dat je de Onespot op een erg vuile stroomgroep hebt aangesloten? Of in de buurt van werkend witgoed (wasmachine, stofzuiger etc)?
Oh sorry.. Ik voel me net een beginner die z'n eerste gitaar gaat kopen :satisfie:
Komtie:
Gitaar met humbuckers -> Dunlop Cry baby -> Korg DT-10 -> Line 6 Micro Spider.
Gevoed door One Spot met Daisychain, op een niet-geaard stopcontact (maar dat maakt voor de One Spot en de Line 6 adapter volgens mij niet uit als je de pluggen bekijkt...)
De patchkabeltjes zijn trouwens 'Rean' kabeltjes (ondermerk van Neutrik meen ik), met batterijen heb ik geen last van ruis
Vroeger had ik altijd meerdere onespot's.
In m'n totaal sound zat 'n brom, ik dacht; zal wel zo horen.
Na 'n keer een andere adapter geprobeerd, brom weg.
Laatst weer een onespot aangeschaft en weer 'n brom.
Pedaal aangesloten op een Ibanez adapter: geen brom.
Pedaal aangesloten op een onespot van een maat van me: géén brom.
Hij had nergens last van. (alles op het zelfde stopcontact aangesloten)
Blijkbaar verschilt de kwaliteit van de onespot's onderling?
Iig mijn mening.
Daarnet nog even geprobeerd, maar de brom blijft.
Toen ik de adapter eruit trok en toen aan de pootjes zat kreeg ik een schok.
Toen ik daarna het stopcontact van de overloop probeerde en de brom bleef, heb ik 'm eruit getrokken en even op m'n deurklink (metaal) gedrukt.
Er kwam en flinke vonk vanaf...
Zou het een slecht exemplaar zijn?
Wat je beschrijft, dient zeker niet te mogen.... In de prullenbak ermee!!
Andere vraag: heeft je Spider versterker een geaard stopcontact?
Nee, beiden hebben geen geaard stopcontact, kan ook niet (geen pootjes.)
Ik ben wel iets verder nu:
M'n andere gitaar ingeplugd
Wah - Korg - Versterker = beetje brom
Korg - Wah - Versterker = geen noemenswaardige brom
Als ik dan de snaren loslaat dan vang ik af en toe iets op, maar daar hoef ik me denk ik geen zorgen over te maken?
Ik had ook geen vonk van de keer :P, waarschijnlijk moet ik de aarding van m'n strat nog eens nakijken.
Ik kreeg bij de volgorde Korg - Wah - Versterker trouwens wel kleine (niet écht storende) rare geluidjes als ik aan het stemmen was, waar zou dat aan kunnen liggen?
Mijn ervaring met de onespot is ook niet zo best. Ook een dikke brom. Maakte niet uit welk pedaal ik er op aansloot, bij elke combinatie was er die brom. Versterker was geaard aangesloten. Het ding is weer teruggestuurd.
Ik vermoed dat je een probleem hebt wat wel vaker optreedt met geschakelde voedingen. Hier is al meer over geschreven, gewone 'trafo' adapters hebben hier minder last van. Wat voor crybaby heb je precies?
Die geluidjes (piepjes) tijdens het stemmen komen wel vaker voor.
Dan blijf ik dus zitten met de volgende vragen:
- Ligt de reststroom aan slechte aarding van mijn Stratocaster?
- Is Korg eerst, Wah daarna, de best volgorde?
- Moet ik me zorgen maken over niet geheel silent tunen?
- Hoe kan het dat er soms wél brom is als ik de snaren los laat, en soms niet?
- Zou ik een alternatief moeten zoeken voor de One Spot?
Even véél vragen... maarwaarschijnlijk kan iemand ze wel snel beantwoorden :)
Ik bedoel: is er een defect als ik niet stil tune? Of is het gewoon een combinatie van de Korg en de Crybaby die samen een beetje geluid maken.
Want het maakt wel een beetje geluid, maar echt heel erg storend is het niet.
Over die reststroom: ik had er alleen last van toen ik vooral met m'n Strat heb gespeeld. Toen ik overstapte op m'n SG was er niks aan de hand. Ik doe trouwens ook maar een wilde gok hoor, ik heb geen flauw idee waar die reststroom aan zou kunnen liggen...
ligt de one spot heel dicht bij je wah? daar kan ook wel eens storing optreden...
en het lange snoer niet te dicht oprollen!
De DT10 heeft inderdaad geen volledige silent tuning, dat staat ook beschreven in het tuner topic, had je met een minuutje zoeken zó kunnen vinden :listen:
Misschien ten overvloede,
maar voedt pre-amp effecten en fx-loop effecten NIET vanaf dezelfde daisychain, of ie nou transformer-geschakeld is of niet.
Ik gebruik, (let wel, na 2 slechte ervaringen met digitaal-geschakelde voedingen) nu met volle tevredenheid een OneSpot voor m'n FX-Loop effecten.
Ik heb net als arcane geen goede ervaringen met de One Spot. Het leek een goedkope en handige oplossing voor de pedaal-voeding, maar een brom van jewelste, zowel thuis als in de oefenruimte. Misschien is het inderdaad, zoals ik ergens las, per One Spot verschillend?
Hier ook een tevreden One Spot gebruiker. En zoals anderen al meldden, niet je pre- en loop-FX op één daisy chain aansluiten. Als het even kan, gebruik ik overal switch mode adapters, dat scheelt behoorlijk wat gewicht.
Ik gebruik niets in de loop (de Micro Spider heeft niet eens een loop trouwens.)
Misschien zend ik 'm maandag maar terug en koop een powerall ervoor in de plaats, of ga ergens anders een boss of ibanez adapter halen. Goed idee?
Op m'n SG heb ik nu trouwens geen brom, tot ik m'n snaren loslaat.
Dat laatste is bij ongeaarde stopcontacten een normaal verschijnsel, heeft forumlid piezo een duidelijk verhaaltje over geschreven in de Ruis en Brom sticky.
Ik moet nu gaan werken, maar ik zal het nog lezen.
Maar hoe is het dan te verklaren dat ik bij de SG alleen brom heb als ik de snaren niet aanraak, en bij de Strat ook brom heb als de snaren wél aanraak.
(Gaar element, slechte aarding?)
En dan blijf ik nog met het mysterie van de reststroom zitten. :chicken:
Op een ongeaard stopcontact heb je een heerlijke brom op je enkelspoeler zitten, da's toch wel bekend hoop ik? Mede daarom is de humbucker uitgevonden...
De storing die je hoort bij je SG ben je zelf en je aardt jezelf op het moment dat je de snaren aanraakt. Zie eerder genoemde beschrijving..
Bedoel je nou nog steeds dat beetje statische elektriciteit? Iets bouwt spanning op, je raakt het aan, spanningssverschil wordt via jou opgeheven? God, dat heb ik zelfs op mijn elektrische koffiemolen, moet ik nu een andere bestellen? :chicken:Citaat:
En dan blijf ik nog met het mysterie van de reststroom zitten. :chicken:
Ik heb geen verstand van elektronica whatsoever, dus het was gewoon een normale vraag. Ik zie de noodzaak niet om daar zo sarcastisch bij te gaan doen...
In m'n Stratocaster zit trouwens een slagplaat met één volumeknop en één humbucker, het enkelspoelerverhaal is dus niet van toepassing hier.
Ja prima :seriousf: Zijn we nu weer vriendjes? :p
Kan ook zijn dat de elektronica van m'n strat een beetje gaar is, maar ik denk dat ik die One-Spot maar eens terug ga zenden. Zal eerst nog wel even checken of ik het met een Boss adapter ook heb (even lenen van iemand :satisfie:)
Er staat trouwens een Godlyke Powerall op Marktplaats als je het verschil wil testen. Ik ben echter bang dat het vooral te maken heeft met de stroomvoorzieing bij je thuis. Bij mij thuis is het ook zo brak, als je hier je gitaar in een versterker prikt bromt en ruist er van alles, echt verschrikkelijk. Tenzij ik even een lijntje leg naar een geaard stopcontact in de keuken :)
Mm, ik heb pas m'n One Spot besteld en nog niet eens betaald. Kan 'm binnen 10 dagen ofzo nog terugzenden zelfs. Eerst maar eens een Boss adapter testen met de Daisy Chain eraan.
Maar zou een Powerall het beter doen? Want in principe zijn het gewoon dezelfde adapters met een ander merkje, en tenzij de One Spot gewoon brak is moet dat niet uitmaken.
Ik zal wel eens kijken :satisfie:
Typisch geval van een aardlus probleem dunkt mij! Batterijen of een geisoleerde voeding zoals eerder gemeld, bijvoorbeeld de Flatliner SIX, Ciosk Schizophrenic of Power Plus 2 van Voodoo Lab zou dergelijke brom (aardlus) problemen oplossen! Geef geen geld uit aan een goedkope 'daisy chain' oplossing maar investeer ook in een goede voeding wat je overall geluid alleen maar ten goede komt.
En als het aan je stroomvoorziening thuis zou liggen heb je altijd al dit probleem gehad ongeacht welke voeding of setup van pedalen dus dit zou ik niet als direct probleem aanschrijven!
ik heb sinds een paar dagen ook een onespot. met de mijne is in ieder geval weinig mis. doet het erg goed. Wat me wel opviel is een gigantische brom als ik de Red Repeat aan had staan, met een drive erbij. de Red Repeat krijgt nu apart eten ,en nu gaatalles goed:)
Mijn vaste tip: scheid de voeding van delays van de voeding van de drives.