Ondanks het feit dat ik hier geen/weinig ervaring mee heb, heb ik besloten dat ik mijzelf toch maar aan dit projectje ga wagen (dus de gecombineerde SHO plus OCD).. Ik hoop met de foto's en vele beschrijvingen een eind te kunnen komen..
Nu heb ik bij voorbaat al een aantal vragen:
De onderdelen
Op
http://www.newtone-online.nl/forum/i...ic,1960.0.html staat een partlist. Daarover is mij niet duidelijk:
- moeten de pots nou zo zijn als in het lijstje (drive 1M log, tone 10K lin, volume 500K log)
Die pots heb ik ook gebruikt of, zoals later in dat topic vermeld staat alle pots lineair (post van msnl)?
- Aangezien ik zelf NIETS in huis heb, moet ik naast de onderdelen waarschijnlijk ook nog aanschaffen: een type "B" behuizing, draad, socket (moet ik dan zo'n 20 pin inline socket hebben, of zo'n 8 pin volledige socket Inderdaad,
IC voetjes, of maakt het niet uit?), stripboard 100x160mm, knoppen, 2 tuimelschakelaars (SPDT mini toggleswitches?) 1x met 6 contacten en
1x met 9 contacten, 2x LEDs (maakt de kleur uit?)
Nee, kleur maakt niet uit, je moet wel ff met weerstanden experimenteren voor juiste felheid, 2 x chassis jacks, 1 x 9v aansluiting (batterij hoef ik niet, alleen adapter), 2 3DPT switches. Klopt dit? Vergeet ik nog iets? Wellicht is het nog handig om een paar van die 'assorti' sets erbij te halen?
- Verderop in het topic op het Newtone forum staat een andere schakeling voor de 3DPT switches.. Hoe heb jij dit nu uiteindelijk aangesloten, G.G.?
Ik heb de footswitches zo aangesloten dat in bypass het effect aan de massa hangt, staat volgens mij ook een plaatje van hier in het topic. Die schakeling werkt aanzienlijk beter. Voor die schakeling had ik een fluittoon in bypass, daarna niet meer. Je was in dat topic zo mooi met foto's begonnen, helaas is dat vrij snel opgehouden :)
de SHO
Ik wil ook de SHO aan de potmeter bouwen, zoals G.G. heeft gedaan. Ik zie daarvan echter alleen de foto staan.. Wat zijn daar de onderdelen voor? En een bouwschemaatje?
Setje van de flowerbooster voldoet daarvoor. Vraag bij newtone of je die kan bestellen met grotere behuizing en vul het boodschappenlijstje verder aan, of bestel het spul voor de SHO los, zijn maar een paar onderdeeltjes.
Boren
Ik heb dus nog nooit in zo'n kastje geboord.. Moet ik daar nog iets speciaals voor weten? Kan ik gewoon met metaalboortjes aan een normale boormachine aan de gang gaan? Moet je eerst 'beginnetjes' maken voor je echt gaat boren, en zo ja, hoe?
Staat ergens vermeld hoe groot de gaten moeten zijn voor de jacks, de potmeters, de 3DPT switches, de tuimelschakelaars, de LEDs en de 9v aansluiting?
JA, in de bouwbeschrijving van de Flowerbooster bij newtone staan maten.
Een hoop vragen dus, wordt wel een leuk projectje denk ik :) Solderen kan ik wel, voor de rest heb ik zoiets alleen nog nooit gedaan..