Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
    Senior Member

Standaard The Boner! (Z.VEX SHO clone)

Eyo!!

Ik ben naar aanleiding van een topic op het Newtone forum begonnen aan een SHO clone genaamd the Boner, vond ik wel een grappige en toepasselijke naam. Als de naam echt te fout is hoor ik het ook graag, hehe. Tot nu toe gaat alles prima, had alleen een condensator verkeerd gesoldeerd, en die moest opnieuw, had alleen de pootjes al afgeknipt, kut!! Maar volgens mij zit hij nu goed om.

1 vraag, ik gebruik een roze/witte led moet ik nog een weerdstand ervoor hangen? Zo ja hoeveel. Ik heb al een voorschakelweerstand van 1,5k.

de Foto's:

de onderdelen

lekker bezig

passen en meten
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

de print

de achterkant

de behuizing
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

hey, leuk project!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    1 vraag, ik gebruik een roze/witte led moet ik nog een weerdstand ervoor hangen? Zo ja hoeveel. Ik heb al een voorschakelweerstand van 1,5k.
    een led heeft een voorschakelweerstand nodig, hoe groot die moet zijn kun je uitrekenen (of er zijn simpele sites op internet die 't voor je doen). Maar je wilt een extra weerstand vóór de voorschakelweerstand zetten? Lijkt me niet nodig he

de led is trouwens wel wat vreemd geplaatst, zo naast de footswitch doettie 't al?
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
    hey, leuk project!

een led heeft een voorschakelweerstand nodig, hoe groot die moet zijn kun je uitrekenen (of er zijn simpele sites op internet die 't voor je doen). Maar je wilt een extra weerstand vóór de voorschakelweerstand zetten? Lijkt me niet nodig he

de led is trouwens wel wat vreemd geplaatst, zo naast de footswitch doettie 't al?
    Hey Tenx,

Ik bedoel meer dat die roze of witte ledjes een andere eigenschappen hebben dan rode/ groene, waardoor er een andere weerstand voor moet. maar ik zal eens zoeken naar zo'n site. Als iemand er een weet hoor ik het ook graag.

Member

Standaard

Gewoon effe uittesten op een breadbordje. Ledje, weerstand ervoor en 9V over het geheel zetten. Brand het ledje te weinig, pak je een lagere waarde van weerstand, tot het hard genoeg naar je zin brand. (je kan dus best met hoge weerstand-waarden beginnen )

Senior Member

Standaard

Inderdaad, het is uitproberen. Op de site van Newtone staat zo'n tabelletje, met waardes waarrond het altijd zal zitten. De vergelijking die daar staat is:
    Rx = (9 V - 3,4 V) / 0.02 A

Dat is dus bij een batterij van 9V en een spanning van 3,4V voor je witte led. Komt op 2,8K, als ik dat goed kan tellen Waarschijnlijk nog een beetje hoger, om geen roze lichtshow te geven

I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Senior Member

Standaard

Ej leuk verslag!

Ik kan er naast zitten, maar de potmeter lijkt mij niet goed aangesloten. 1 draadje (van lug 3) moet aan de kant van de BS170. Nu zitten ze alledrie naast elkaar. Of zie ik t verkeerd?

Eventueel kan je lug 2 en 1 op de pot met elkaar verbinden en dan 1 draadje gebruiken voor de verbinding met het stripboard (scheelt je weer een draadje)
    Laatst gewijzigd door ponq; 25 oktober 2007 om 13:16

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

Ik gebruik voor mn blauwe LED's (vergelijkbaar met jouw witte) altijd 4k7 als voorschakelweerstand. Dat is nog behoorlijk fel.

Lager zou ik niet gaan. De LED kan het prima aan, maar je krijgt dan echt een stralende LED, die, als je er recht in kijkt, behoorlijk kan verblinden.

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

ik ben ook net bezig met die SHO, hij is af, maar mn switch is doorgesoldeerd

mijn bordje ziet er wel helemaal anders uit dan t jouwe. en zie ik nu 2 diodes?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ponq
    Ej leuk verslag!

Ik kan er naast zitten, maar de potmeter lijkt mij niet goed aangesloten. 1 draadje (van lug 3) moet aan de kant van de BS170. Nu zitten ze alledrie naast elkaar. Of zie ik t verkeerd?

Eventueel kan je lug 2 en 1 op de pot met elkaar verbinden en dan 1 draadje gebruiken voor de verbinding met het stripboard (scheelt je weer een draadje)
    tenx,

die paarse is de aarde van de output jack, de andere draden moet ik allemaal nog doen, had geen zin meer. ik heb btw nu een 1k5 liggen, maar dan moet ik nogmaar een wat zwaardere weerstand halen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten