-
10 oktober 2007, 17:40
wat doe ik?
ok, stel
je speelt iets als dit (tokkelen, patroon naar keuze)
het gaat misschien even duren voordat je ze allemaal bij langs bent gegaan
(het is trouwens in A majeur)
077600
dan dit
x57630
dan dit
x47670
en dan dit
7x6470
dat is loopje 1
en
077600
xx6420 (gejat van satriani)
xx4230
en een open E majeur
ok dat was 2
nu 3 (lenige vingers vereist)
076470
x57470 (dit is de moeilijkste)
x47670
x07630
x07635
tadaa en het eindigt met een hoge noot, en alles eindigt zoals het hoort en was verwacht
ok, leuk loopje, het is het resultar van een paar weken prutsen en zoeken
maar nu komt de vraag nog:
Wat doe ik?
ik heb van sommige grepen geen idee wat ze zijn, ik heb ze wel systematisch bedacht, maar het was een groot probleem om alle akkoorden te laten overlopen
bij akkoorden met 4 of zelf wel 5 noten erin heb ik weinig idee wat in theorie goed het volgende akkoord kan zijn, er zitten ook zoveel noten in en je kan zoveel kanten op, daarom herhaal ik sommige akkoorden elke keer weer
simpelweg omdat ik soms niet weet wat ik anders moet spelen, als ik een simpele drieklank neem dan is er minder spanning
ik kan wel willekeurig ergens een maj7 ofzo proppen maar dan doe ik maar wat, sommige noten lossen op, maar anderen weer niet
ik speel nog geen jaar gitaar, ik weet al een hoop akkoorden (ik hou van akkoorden), maar weet vaak niet hoe ik ze toepas, dus kijk ik gewoon welk akkoord welke basnoot heeft en ik maar er een loopje van (wat ik een beetje saai vind), maar dan is het probleem dat de noten in het akkoord wel weer moeten overlopen in elkaar
iemand hulp: hoe los ik dit op (dat is dus dubbelzinnig 
ik weet dat het een beetje een vage vraag is, maar toch
Laatst gewijzigd door Sterik; 10 oktober 2007 om 23:20
Regels voor berichten