Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard REVIEW: gitaren boven € 1000,=

    Het verslag-topic voor gitaren boven € 1000,=

    De regels:
    - Alleen verslagen van gitaren. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PM.

    - Post een foto en/of een link naar de website van de fabrikant.

    - Minimaal vijf regels tekst. Alleen melden dat een gitaar tof is, is te weinig. Copy/past het volgende lijstje, en vul het zo goed mogelijk in.

    Gitaar:
    Prijs (evt. met link):
    Vorm:
    Muziekstijlen:
    Waarom deze gitaar?
    Kun je het geluid beschrijven?
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Voor de liefhebbers hier de oude koopadviestopics:
    Tot 250
    250 tot 500
    500 tot 1000
    Boven 1000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #2

    Standaard

    Dan trap ik zelf maar af...

    Gitaar: Gibson Les Paul Custom jaren '80
    Prijs (evt. met link): Een Custom is nu over de 3000 euro, maar de mijne heb ik geërfd.
    Vorm: Les Paul
    Muziekstijlen: Blues, rock, noem maar op, maar niet te hi-gain.
    Kun je het geluid beschrijven? Vet, vol, weinig hoog, echt humbuckergeluid
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? In feite een beperkte gitaar, hij kan maar een paar kunstjes, maar die doet hij geweldig! Dit exemplaar was van mijn vriendin, na haar dood erfde ik hem, dus hij gaat nooit meer weg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Gitaar: Jackson USA SL2HT
    Prijs (evt. met link): 2350 euro (transparante finish)
    Vorm: superstrat
    Muziekstijlen: rock/metal
    Waarom deze gitaar? ongelofelijke bespeeldbaarheid, niet te zwaar, no-nonsence, prachtige looks en super geluid
    Kun je het geluid beschrijven? De Brughum scheurt, niet korrelig, en vrij warm. De neckhum is pure blues, en perfect voor solo's. De body is van alder, dus lekker fel, en omdat er geen floyd in zit is hij ook lekker vol.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

    Deze gitaar is geweldig. Het mag wat kosten, maar hij is super veelzijdig en heeft een luxe en subtiele look. Meer informatie op www.jacksonguitars.com. Deze is gitaar is tevens de reden dat ik niets anders meer wil dan Jackson USA


    Laatst gewijzigd door Tho; 23 april 2007 om 18:12

  4. #4

    Standaard

    Gitaar: Fender American Vintage 1957 Stratocaster

    Prijs (evt. met link): Nieuw: gaande van een kleine 1500 tot 1800 euries... hangt er vanaf waar je het koopt (internetshop of doorsnee gitaarshop)

    Vorm: Stratocastersttijl met V-shape nek... 3 single coil '57-'62 pickups

    Muziekstijlen: Dit is een veelzijdig ding: Blues/Rock/funk/pop...

    Waarom deze gitaar?
    Deze strat is veelzijdig, mooi en speelt ongeloofelijk lekker. De actie is standaard al vrij laag, de frets liggen niet te diep en dat alles in combinatie met de snelle nek en de lichtgewicht body zorgt voor een aangename speelstijl. Het ligt me gewoon heel goed op dit moment... Standaard komt hij met een 3-way switch, maar je kunt mits wat oefening perfect tussen de swichstanden balanceren, zodat je een 5-way switch kan simuleren. Niets voor jou? Installeer dan gewoon de 5-way switch die met de gitaar komt...

    Een volledig maple nek nodigt ook veel meer uit tot spelen vind ik... dat is één van de redenen waarom ik niet voor de '62 ging, maar ook die laatste zou zwaarder zijn en de frets zouden ook net iets anders aanvoelen.
    Nog geen spijt van gehad hoor

    Kun je het geluid beschrijven?
    De '57-'62 pickups geven een meer dan 'ok'-geluid. De neckpickup geeft een warm,vol sound, terwijl de bridge je dat lekkere schelle funkie ritme kan geven. Voor het 'zwaardere' (distortion) werk ben je hier niet echt honderd procent thuis, maar hij kan er zeker z'n mannetje staan... al bij al, een zeer degelijke gitaar.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    Komt standaard met een vintage-tweed koffer, mooi afgewerkt, niets op aan te merken.


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gitaar: : Warmoth Les Paul
    Prijs (evt. met link): beginnend bij 1000 euro all in, en kan uitlopen tot 4000
    Vorm: les paul
    Muziekstijlen: afhankelijk van je eigen speelstijl.
    Waarom deze gitaar? je kan alles zelf bepalen en bedenken. het kan zo gek als je t maar wilt. van pickups tot houtsoorten en halsprofiel, het is allemaal te customizen.
    Kun je het geluid beschrijven? helder, maar minder scherp dan een tele. glasachtig in n tussenstandje, dik en donderend op de halshum als een LP, en scheurend als een sg op de brug
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    exotisch hout kan je kiezen voor je gitaar. IMO DE reden voor warmoth.
    Plaatje ...



    alle 3 les paul, alle 3 het typische les paul geluid, maar toch subtiele verschillen.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 2 februari 2008 om 16:56

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Locatie
    best
    Berichten
    512

    Standaard

    Gitaar: : ESP KH-2 bolt on
    Prijs (evt. met link): nieuw 2200-2500, deze 2dehands 1200.
    Vorm: super strat.
    Muziekstijlen: voornamelijk metal.
    Waarom deze gitaar? Omdat ie er goed uitziet, goed afgewerkt is en heerlijk speelt.
    Alle onderdelen zijn ook van de beste kwaliteit.

    Kun je het geluid beschrijven? Door de EMGtjes niet super geschikt voor clean, maar heeft een monsterlijke scheur zonder modderig te worden.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    Deze gitaar koop je natuurlijk niet voor niets, de doodskopjes als inlays moeten je aanspreken. en je krijgt altijd commentaar dat je merkengeil bent en een fanboy. doordat ESP overpriced zou zijn, en omdat dit een signature is van Kirk Hammett. Dus als je dat gezeur niet erg vind is het een zeer mooie gitaar om te hebben.



    7

  7. #7

    Standaard

    Dit werd door Balthasar in een ander topic gepost, maar ik vond het hier ook goed op zijn plaats.



    Vandaag met een budget van 2500 euro op stap geweest in den haag en allerlei gitaren getest. hier een verslag daarvan en uiteindelijke sta ik nu voor een lastige keuze..

    ik was op zoek naar een gitaar met ;
    Veel sustain, redelijk dikke hals, zowel clean als scheur een goed geluid en rock 'n' roll looks
    deze gitaren heb ik bespeeld

    Gibson SG-3
    Gibson SG Standard
    Gibson LP Standard Antique
    Gibson LP Standard '91
    Gibson LP Classic
    Gibson LP 40th Anniversary
    Gibson LP Custom
    Duesenberg Starplayer TV Ron Wood

    over een Koch powertone stack, en die nieuwe Marshall combo, weet de naam ff niet meer.

    De SG-3 viel snel af wegens zijn slechte bespeelbaarheid door de 3 elementen, slechte afwerking, en geen geweldig geluid.

    De SG standard daarentegen, speelde super, en klonk ook zo ! snijdend rock geluid, puur angus, maar clean wat minder helaas.

    De LP Antique beviel echt uitstekend, prachtige relic achtige looks, zonder dat ze de gitaar kapot & slecht bespeelbaar hebben gemaakt hehe. mooi kleine scheurtjes in de lak. erg lichte gitaar, speelde geweldig, klonk nog beter. clean mooi en warm, distortion vol maar toch scheurend. sustain eindeloos !

    De LP standard '91 speelde en klonk iets minder dan de antique, hoewel alsnog erg goed. mooi ook. maar word het dus niet..

    De Classic, ja stuk minder mijn ding. prima gitaar verder. wat meer high gain georienteerd heb ik het idee.

    De 40th anniversary was fantastisch. schitterende gitaar, en een ebben toets! net als de customs. P100 elementen die heerlijk rockten maar nóg beter clean klonken. net echt superhigh gain verder dus. maar goed.

    Van de twee customs die binnen mijn budget lagen, viel de Black Beauty gelijk af door de slechte staat waarin hij verkeerde. eeuwen oude snaren, topkam te ver ingevijld, dus supererge fretbuzz, dat soort dingen. misschien een topding als je m eerst even opknapt maar daar had ik geen zin in. de andere beviel een stuk beter, alleen de sunburst-gouden hardware combinatie vond ik iets minder. ook clean stond de gitaar niet zn mannetje. maar ach, wel de ultieme rock gitaar.

    Als laatste de Duesenberg ronnie wood. Wow! wat een mooi ding. heeerlijke klank ook, de p90 was briljant clean, en de middenstand zomogelijk nog beter. ook rocken deed deze gitaar supergoed. prima trem. alleen niet genoeg sustain, en een errg stroeve hals.

    Twee gitaren bleven over, de standard antique, en de 40th anniversary.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #8

    Thumbs up mayones seria maestro

    Gitaar: : Mayones seria Maestro

    Prijs (evt. met link): €1850,- standaart. De mijne met klikkers voor de draagband €1900,-

    Vorm: Maestro
    Muziekstijlen: Metal/punk/gothic rock.
    Waarom deze gitaar? Hij ziet er echt lekker uit. Met 24 karaats gouden hardware. Een een strak uitziende vorm. Je ziet er weinig van en daarom vind ik het ook mooi.Esdoorn body en een mahonie hals (geschroefd).
    Semi holowbody met 2 kamers met F gaten.

    Kun je het geluid beschrijven?
    ik kan niet veel meer zeggen dan strak. vooral Kiss en Children of bodom komen er goed uit
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    HTML-code:
    www.Goodgoan.4000webs.com

    Mayones seria maestro

    Dimavery stratocaster

    Richwood les paul

    line 6 variax 300 acoustic staalsnarig

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard Gibson LP standard faded

    Gitaar: Gibson Les Paul standard faded 2006

    Prijs (evt. met link): 1500,- www.gibson.com

    Vorm: Standaard Les Paul singlecut. Mahony hals en body met maple top. Ik geloof rosewood toets, maar ben niet honderd procent zeker. In tegenstelling tot de normale standards is deze ongelakt. Of eigenlijk zeer licht gelakt in een net iets te geel uitgevallen sunburst. Honeyburst noemen ze dit geloof ik bij Gibson. Hoewel de top er best mag wezen (oke ik heb mooiere gezien, maar ik heb deze gitaar vooral op het geluid uitgezocht) hoop ik dat over een jaar of wat dat gele toch al enigszins minder geworden is. Zal hem de eerste paar jaar toch in een kamer waar flink gerookt wordt neer moeten zetten denk ik. Ook de burstbucker 3 elementen zijn met hun creme-zwarte afwerking niet de allermooiste, maar gelukkig heb je voor een paar tientjes extra elementkapjes.
    Ook straplocks is een must have op een gitaar als deze. Hoewel deze gitaar naast de Les Paul studio van een kameraad haast licht aanvoelde. Even controleren dus... Het is nog net geen strat, maar ik schrok toch wel even toen hij veruit de lichtste bleek van drie gewogen gitaren. De Bc-Rich werd tweede met 4.2 kilo. De LP studio was met exact 5.0 kilo zoals verwacht de zwaarste. Als lichtgewicht van dit drietal weegt deze LP standard faded 3.8 kilo. Als ik niet al wist hoe de gitaar klinkt zou ik toch ineens erg benieuwd zijn naar de sustain in verhouding tot de LP studio.

    Muziekstijlen: Whatever... Ik ben nog steeds van mening dat je met elke willekeurige gitaar elke muziekstijl spelen kunt. Maar deze gitaar klinkt erg lekker voor stevige rock en bluesrock. Romige, warme solo's op het halselement en op het brugelement ook erg lekker voor stevige metalriffs. Clean is niet zn sterkste punt. Als een Fender met singlecoils zal dit nooit klinken, maar daarvoor koop je ook geen Les Paul. Met deze faded is door de volumepots iets terug te draaien echter een best aardig clean geluid tevoorschijn te toveren.

    Waarom deze gitaar? Ik was vooral op zoek naar een stevige, volle en warme solo sound en ben niet echt een singlecoil fan. Een Strat-achtige werd het dus zeker niet. Omdat ik al in het bezit ben van een zeer aardige Warlock en over het algemeen vindt dat deze meer high-gain georienteerde gitaren clean te droog klinken (moet ook wel als je ze nog enigszins onder controle wilt houden bij enorme hoeveelheden gain) was de keus voor een Les Paul of PRS achtige gitaar snel gemaakt. Omdat ik heel vaak heb gehoord dat je bij Epiphone veel meer waar voor je geld krijgt twijfelde ik eerst wat te kopen, een Epi of een Gibson. Ik heb gemerkt dat de kwaliteit bij de Epi's voor hetzelfde geld inderdaad vaak wel iets hoger is, maar in klank kun je ze niet echt vergelijken met een Gibson. Hou je van de Les Paul vorm, probeer dan beide merken en kies op basis van de sound. Uiteindelijk heb ik toch voor een Gibson Les Paul gekozen omdat deze gitaren meer "zingen." Vooral met een mooie buizen lead sound kun je de Les Paul echt laten krijsen, heeeel mooi. Ik was direct verliefd op deze sound. Toen ik eenmaal wist dat ik voor een Gibson zou gaan was de keus al snel gemaakt. De LP studio is niet mijn ding, te kaal. De custom is simpelweg te duur en een standard is erg mooi en heeft nog een redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Omdat ik niet echt van dichtgelakte gitaren houdt vond ik de standard faded de mooiste (eigenlijk "de puurste" maar dat klinkt weer zo hippie-achtig.) en heb ik, na ook elders nog even gekeken te hebben, uit de zeven aanwezige exemplaren op sound de beste eruit gekozen.

    Kun je het geluid beschrijven? Om een harde plasser van te krijgen, zo goed. De sustain bleek ondanks het gewicht niks onder te doen voor de LP studio en de andere LP's waar ik hem naast bespeeld heb. Ik kan me voorstellen dat mensen die van de open singlecoil sound houden deze gitaar als sompig of dof zullen ervaren, maar het is helemaal mijn ding. Op het brugelement kun je geweldig soleren zonder onduidelijk te worden. Zowel clean als met welke mate van distortion dan ook. Hoewel het beter klinkt op een strat trek je zelfs schelle, cleane, funkslagjes met dit element. Doordat deze elementen een ietwat gruizig klinken is met een stevige buizen oversturing ook een erg lekkere death-metal/grindcore sound te verkrijgen. Heerlijk beuken op dit element. Op het halselement hoef je dit niet te proberen, want daar is hij toch net even te dof voor. Dit element leent zich geweldig voor het spelen van warme lichtoverstuurde blueslicks en geeft een erg volle toon. Dit element is echt betoverend... Alles wat je nodig hebt is een lichte overdrive, slechts 1 enkele noot en een goede vibrato techniek en je bent een kwartier zoet. Door het terugdraaien van volume ga je van crunch blues naar warme jazzy sounds. Wat me vooral ook opviel (en dat was eigenlijk bij bijna geen enkele gitaar die ik ooit eerder vasthield het geval) is dat er nooit onbruikbare sounds ontstaan bij het draaien aan de toonpots. Zelfs op het halselement, met de toonpot geheel dicht wordt het niet zo dof of modderig dat er niks meer mee te doen valt.

    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Ik weet niet of meer mensen dit met hun Les Paul hebben, maar ik vind hem helemaal niet zo stil als ik verwacht had. Houdt je een hand op de snaren of brug (maw als je hem aard) dan is er niks aan de hand. Maar laat je beide handen los van de gitaar dan is er toch een best redelijke brom hoorbaar. In elk geval duidelijk genoeg om mn gate open te laten springen en dat heb ik bij geen van mn andere elektrische gitaren. Ik kan hier best mee leven omdat ik toch tijdens het spelen mn hardware wel aanraak, maar ik vind het toch een minpuntje. Ik heb voor de erg lelijke elementen direct kapjes besteld en ga misschien kijken of er nog wat gedaan kan worden aan een betere aarding of shielding of wat dan ook. Ben in elk geval helemaal verliefd op de sound. Deze gitaar gaat nooit meer weg!

    http://i136.photobucket.com/albums/q...tandard002.jpg
    http://i136.photobucket.com/albums/q...tandard004.jpg
    http://i136.photobucket.com/albums/q...tandard009.jpg
    http://i136.photobucket.com/albums/q...tandard008.jpg


    Grt, Roy.

  10. #10

    Standaard Valley Arts... the sound of the 80's - 90's

    Gitaar: Valley Arts Custom pro... bouwjaren 1990 - 1992
    Prijs (evt. met link): Destijds in Nederland circa 4500,- gulden... Nu een collectors item. Variëren nu tussen een waarde van 1500,- en 2600 euro.
    Website: valleyartsguitars.com
    Vorm: Superstrat
    Muziekstijlen: LA-Rock - Funk - Allround
    Waarom deze gitaar: Tja, een van onze/mijn grote helden heeft ontelbare te gekke solo's op dit soort gitaren gespeeld... Steve Lukather. Ook Larry Carlton en Robin Ford waren enthousiaste gebruikers. Doordat de fabriek niet meer in deze hoedanigheid bestaat zijn ze door endorsement deals naar ander merken overgestapt... Anders had zeker onze Steve nog op deze te gekke instrumenten gespeeld... Vindt persoonlijk de Music Man Luke niks...
    Daarnaast is het echt een te gekke gitaar... en veelzijdig.
    Als je hem beetpakt voel je al dat het een hele strak zeer kwalitatief instrument is. Hardware en houtsoorten van de beste kwaliteit. Perfect afgewerkt. De EMG elementen maken de gitaar All-round, maar soms wel wat voorspelbaar. Het fraaie is wel de SPX booster die de gitaar meer body kan geven en het geluid. Maakt hem extra veelzijdig
    Kun je het geluid beschrijven? Super clean, super strak, stil, zeer bruikbaar met veel effect... soms wat onpersoonlijk.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Weet ff niet hoe ik deze moet oploaden... check de site valleyartsguitars.com bij de Registry staan mijn gitaren. serienr. 0715 - 1010 en 2246





    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top