Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 61

Discussie: Loop Stations...

Standaard Loop Stations...

Goeiedag allen,

Mijn oog is sinds een paar dagen op een loop station gevallen. Ik zag een paar filmpjes online van gitaristen die zo in hun 'eentje' op het podium toch een hele band als het ware neer kunnen zetten. Dit doe ik zelf ook al heel lang thuis door alles apart en heel lang op te nemen, dus zon loopstation zou een ideale uitkomst bieden.

Nu heb ik eigenlijk 2 namen zien/horen vallen op het net. De BOSS en de Roland RC-20(XL).

Roland RC-20: http://www.roland.com/products/en/RC-20/index.html
    BOSS RC-20XL: http://www.bosscorp.co.jp/products/en/RC-20XL/

Mijn vraag is of jullie hier je ervaringen met deze loopstations of andere loopstations kunnen posten, dat helpt altijd toch wel weer met mijn uiteindelijke keuze. Ze kosten uiteindelijk toch zo'n 250 euro en da's wel een vrij groot bedrag voor mij.

Alvast bedankt,

Mvg,

Tom

Senior Member

Standaard

Ik heb die Boss laatst uitgeprobeerd. Er zitten wat probleempjes aan ...

a) Als je wat wil meespelen dan moet je dat ding eerst in de juiste maatsoort spelen. En de juiste BPM. Niet zo heel erg handig op een podium als je drummer zonder click speelt.
    b) Wat je uit het ding haalt gaat ook weer je versterker in. Dus als je versterker op een distorted patch staat wordt alles distorted, inclusief de beperkte rythmesectie die erin zit. Oplossing daarvoor zou zijn om het ding achter je effecten te zetten en je versterker enkel als versterker gebruiken.

Ik vond het ding niet handig. Ik heb er een halfuur op zitten rommelen maar ik heb er niets fatsoenlijks uit gekregen. Dat is vooral omdat ik op zoek ben naar iets wat doodgewoon opneemt wat je speelt en dat vervolgens weer afspeelt als je dat nodig hebt. Voor mij zou de delay van Line6 veel beter zijn daarvoor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomhaze
    Goeiedag allen,

Mijn oog is sinds een paar dagen op een loop station gevallen. Ik zag een paar filmpjes online van gitaristen die zo in hun 'eentje' op het podium toch een hele band als het ware neer kunnen zetten. Dit doe ik zelf ook al heel lang thuis door alles apart en heel lang op te nemen, dus zon loopstation zou een ideale uitkomst bieden.

Nu heb ik eigenlijk 2 namen zien/horen vallen op het net. De BOSS en de Roland RC-20(XL).

Roland RC-20: http://www.roland.com/products/en/RC-20/index.html
    BOSS RC-20XL: http://www.bosscorp.co.jp/products/en/RC-20XL/

Mijn vraag is of jullie hier je ervaringen met deze loopstations of andere loopstations kunnen posten, dat helpt altijd toch wel weer met mijn uiteindelijke keuze. Ze kosten uiteindelijk toch zo'n 250 euro en da's wel een vrij groot bedrag voor mij.

Alvast bedankt,

Mvg,

Tom
    Ben ook aan het kijken naar zo'n apparaat. De RC-20 en RC-20XL zijn identiek (Boss=Roland=Edirol), alleen de XL versie heeft een langere sampletijd (18 minuten geloof ik). Je hebt er ook nog een stompbox versie van, de RC-2. Die is honderd euro goedkoper. Wat de verschillen precies zijn durf ik niet zo 1-2-3 te zeggen. Met een Akai Headrush E2 kun je ook loops maken (23 seconden geloof ik). Zo'n apparaat heb je al voor €125,-.

Verder deel ik IntGod's mening niet:
    a) Er zit een tapfunctie op. Drummer heeft dus geen clicktrack nodig.
    b) Dit probleem zul je hebben met alle sequencers/samplers die je op je versterker aansluit. Dat is geen beperking van het apparaat en vind ik zelf geen reden om zo'n apparaat wel of niet aan te schaffen.

Verder is de Delay van Line6 honderd euro duurder. €350,- voor een apparaat van 8 jaar oud vind ik veel teveel geld. En ook met dit apparaat heb je het eerdergenoemde "probleem".

Junior Member

Standaard

Bekijk eens de Boss RC2. Die kost bijna 100 euro minder dan de RC20XL en heeft wel bijna al dezelfde functies.
    Ik ben er erg tevreden over.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AutoStatic
    En ook met dit apparaat heb je het eerdergenoemde "probleem".
    De Line6 is een stop/start systeem. Klik, opnemen, klik afspelen. Geen gedoe met het feit dat je net voor het einde van een maat hebt opgenomen of dat je net een 7/8e stuk aan het spelen bent en het ding staat ingesteld op 8/8e.

Wat betreft a) en b) heb je wel gelijk.

Maar als je een one-man band bent dan heb je wel een leuk ding in huis met die Boss loopstation.

Senior Member

Standaard

Ik weet het niet hoor, ik vond de Boss eerlijk gezegd ook nogal klote vanwege de hier al genoemde nadelen...
    Ik heb zelf een Akai Headrush E1 en die werkt erg makkelijk, maar die kan dan wel ongeveer maar een halve minuut opnemen (inclusief overdubs), dus ik weet niet of dat is wat de Topic Starter zoekt...
    Ook een gave optie is de Electro Harmonix 16 Second Delay, volgens mij kan die langer opnemen, werkt ook in beats en maten maar dat kan je als het goed is omzeilen door op te nemen als je gewoon in de delay modus zit in plaats van de opname modus, het is tevens een geweldig klinkende delay dus het is wel een veelzijdig ding...
    De Akai Headrush kost als ik het goed heb trouwens zo'n 199 euro nieuw...
    Je hebt ook nog de Digitech Jamman, als je veel opnametijd wil dan is die waarschijnlijk erg cool, want daar kunnen verschillende flashcards in waardoor hij een hele lange opnametijd krijgt en volgens mij is hij goedkoper en compacter dan die RC20XL...

Senior Member

Standaard

Akai Headrush E2 is €119,- bij onze Oosterburen.

http://www.musikhaus-korn.de/wg/hs/A...h-E2_8407.aspx

Senior Member

Standaard

Hmm, vreemd, daar zit dan nog geen BTW bij neem ik aan maar dan is het nog steeds wel retegoedkoop, mijn E1 kostte destijds 199 euro...
    Is het geen tweedehandsje ofzo?

Senior Member

Standaard

Nee zijn nieuwe. Je kunt ze ook hier bestellen, nog een euro goedkoper.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    Hmm, vreemd, daar zit dan nog geen BTW bij neem ik aan maar dan is het nog steeds wel retegoedkoop, mijn E1 kostte destijds 199 euro...
    Is het geen tweedehandsje ofzo?
    Duitsland is vaak goedkoper, ook al vanwege hun lager BTW tarief.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten