De vraag leent of dit vooralsnog niet in het acoustische gitaren topic thuis hoort maar wat..
Na lange tijd gezeverd te hebben over plannen mijn Höfner elektrisch te maken ben ik vandaag daadwerkelijk zover gekomen het ding naar de gitaarbouwer te brengen. (Luthiers in Den Bosch). Een blije gitaarbouwer gezien, mijn Höffie verkeerd namelijk in uitmuntende staat, dat stemde de man blij! Het is een soort conserve, een tijdscapsule.
We hebben het over een schoonheid van dit type (alleen dan met fatsoenlijke brug).
Wat er gaat gebeuren.
De toets loopt vanaf de 14e fret ietwat op.
Jammer voor de bespeelbaarheid, juist vanwege de bereikbaarheid van de hogere frets.
(De hals komt de body pas binnen op de 15e fret zonder een knots hout daaronder).
Ze gaan de toets ietwat vlakken, en er wordt refret.
In de tussentijd bestel ik deze:
![]()
Een Kent Armstrong.
Nog even nagedacht over een Benedetto of Shadow Attilla Zoller, maar dat leek me over de top.
Kent Armstrong krijgt goede reviews en is aanzienlijk goedkoper.
Enfin, die komt erop.
Er wordt een slagplaatje gemaakt zodat het origineel onbeschadigd blijft.
Op het slagplaatje worden toon & volumeregeling gemonteerd.
Kabels gaan door de F-sleuf naarbinnen en de inputjack komt aan onderzijde, daar waar je je gitaarband bevestigd.
Daarna wordt die afgesteld met nikkelwound 011's.
Volgende stap is dat ik mijn FBT Solid State - super duper clean - amp laat opknappen.
Wellicht dat ik mezelf daar binnenkort mee bij Chris Winsensius meld.
Nieuwe 15 inch Jensen Speaker staat op de agenda, wat speakerdoek en nieuwe knopjes, of eigenlijk, knopjes..
En dan ben ik klaar om thuis loud & clean te jazzuhhhh!![]()
Favorieten/bladwijzers