De laq-faq is voor lakken een aanverwanten. Niet voor vragen over onderdelen of electronica dus daarom even dit nieuwe draadje voor Valoosj.
------------------------------------------------------------------------

Valoosj

hallo

na lang zoeken heb ik dit forum gevonden, en ik zou eens wat willen vragen over het verven van een gitaar. ik heb de hele uitleg op pagina 1 natuurlijk al een doorgelezen, maar ik weet toch nog niet welke producten ik nodig heb om van deze zwarte gitaar naar de mooie witte te gaan van eronder

bedankt!
-------------------
Renoud

Hm.. ik weet niet of je EXACT die gitaar wilt namaken.

Als je die gitaar na wilt maken zul je eerst het bovenste humbucker gat moeten dichten met een stuk hardhout wat je op maat zaagt, eigenlijk volgens deze methode: http://projectguitar.com/tut/tht2.htm maar dan uiteraard voor je humbucker.

Kleuren moet geen probleem zijn:
Voorbeeld: schuren, spuitbus primer(grondlaag), witte kleur lak op cellulose basis, en een blanke hoogglan/satin vernis. voor een mooi glad resultaat tussendoor opschuren met een lichte korrel.

--------------

Valoosj

het is die gitaar die ik wil namaken, maar dan wel met mijn model. het enige verschil is de neck pickup en de extra draaiknoppe en schakelaar, maar die zijn juist meer dan welkom.

het was enkel voor de verf dat ik hulp nodig heb.
enig idee waar ik die allemaal kan bestellen om dat mooie perfecte resultaat te krijgen?

en is er toevallig iemand die veel kent van bedrading? want ik krijg maar geen antwoord van Seymour Duncan

welke van de stappen van de eerste pagina moet ik trouwens allemaal volgen om mijn gitaar perfect te krijgen? en welke zijn enkel om ze maandelijks eens mooi op te blinken

-------------

Mattia

Origineel gepost door Valoosj
welke van de stappen van de eerste pagina moet ik trouwens allemaal volgen om mijn gitaar perfect te krijgen? en welke zijn enkel om ze maandelijks eens mooi op te blinken
Alles.

Maandelijks zou ik hooguit een guitarpolish gebruiken, al poets ik zelf gewoon met een schoon doekje de boel af.

-------------

Valoosj

en weten jullie waar ik het zou kunnen bestellen? ik heb gekeken naar stewmac, maar die versturen geen verf met nitrocellulose basis.
ik woon wel in België, maar dan is het geen luchtpost ik ga hier ook nog wel eens rondkijken natuurlijk.
is er iemand die ik een PM zou kunnen sturen om me te helpen met mijn bedrading?