Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Thumbs down eerste hulp gevraagd bij ongeval..

    hoera, ik laat zojuist mijn SG vallen en nu is uiteraard de headstock gescheurd ter hoogte van de topkam. Geen complete breuk, geen loshangende kop ofzo, maar wel een echte scheur.

    Mijn vraag is dus:
    Bij wie kan ik dit het beste laten repareren? hoe gebeurt dat? (wordt de kop nog verder gebroken voordat het gelijmd wordt of wat? en wat zijn hier de kosten van?)

    potjandriedubbeltjes wat baal ik hiervan, het is natuurlijk meteen de eerste keer dat ie uit de standaard valt raak.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Residentie Central
    Berichten
    506

    Standaard

    waar woon je?
    Sjak Zwier in Vlissingen zou mijn eerste keus zijn.
    Mzzltov,

    Janno

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    te koop: IBANEZ METAL CHARGER MS10 Met one and only Dirk_Hendrik mod. Wie wil dat nou niet??
    Nou ehm... jij?

    www.apparition.nl

  3. #3

    Standaard

    hmm, ik woon in utrecht, maar ik wil best wat treinen als daar een goede reden voor is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Residentie Central
    Berichten
    506

    Standaard

    Sjak is de allerbeste (voor mij dan). Ik woon in Den Haag en laat al mijn mods en repairs door hem doen (en ik vind de 4 uur in de trein zitten het nog waard ook)
    Mzzltov,

    Janno

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    te koop: IBANEZ METAL CHARGER MS10 Met one and only Dirk_Hendrik mod. Wie wil dat nou niet??
    Nou ehm... jij?

    www.apparition.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    953

    Standaard

    piet visser in egmond
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
    Dit gaat mijn sig in.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Vervelend, maar ach, van een neckcrack wordt ie uiteindelijk (mits goed gerepareerd) alleen maar sterker. Staat de spanning nu nog op de snaren? Dan is het 't beste om die er nu eerst maar even af te halen, voordat de boel nog verder scheurt. Dan komt het lastige punt: is de scheur dusdanig dat de lijm overal goed tussen kan komen (dan hoeft de nek niet verder gebroken te worden) of is dit niet het geval: wat vrijwel altijd verder breken betekent (anders hou je een zwakke plek).

    Ik weet niet hoe handig je bent en welke ervaring je met houtbewerking (vooral 't lijmen in dit geval) hebt. En hoe de scheur precies loopt: hoe langer de scheur, hoe meer lijmoppervlak en hoe sterker de verbinding te maken is. Maar als je handig bent kun je 't met de juiste houtlijm ook zelf lijmen ('k spreek uit ervaring).
    Laatst gewijzigd door Noid; 9 oktober 2006 om 21:23
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bram123
    hmm, ik woon in utrecht, maar ik wil best wat treinen als daar een goede reden voor is.
    Mijn gitaar is ook eens gevallen waarbij de toets wat los was gekomen van de hals ter hoogte van de topkam. Ik heb deze in Utrecht laten maken bij Dirk witte (wat voorheen stand-by was). Ben best tevreden. Het is netjes afgewerkt en goed afgesteld ook al doe ik dat altijd liever zelf.

  8. #8

    Standaard

    ja de snaren heb ik losgedraaid. en het is echt een dunne scheur. kan niet in de breuk kijken, laat staan dat ik er lijm in kan smeren. moet er niet aan denken dat iemand straks die headstock verder gaat breken.. haha wat een beul ben je dan. maar ja, zachte heelmeesters.. en dat soort dingen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Kon je wel goed in de breuk kijken op het moment dat de spanning er op stond?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  10. #10

    Standaard

    nee, maar er zit wel speling op, oftewel ik kan het wel een klein beetje open buigen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top