Ik kon reageren op het "foto's van Supernova"-topic, maar dit is misschien ook leuk:
![]()
Koch-meneer Matthijs was enigszins blij om met een Nederlander te praten op de Messe, dus na een kleine uitleg mocht ik zelfs met 'n Nik Huber Dolphin (wegens mijn imposante 1.73m op punk-hoogte...) de Supernova (prototype: "nr 1") ....'proberen'.....
Voor degenen die het gemist hebben, de Koch Supernova heeft:
- 2x 60w of 1x120
- 5 aparte kanalen:
* Clean (je kent 't wel, like it/love it or hate it.. ik vind 't errug nice)
* "Multitone ch2" (1e amp-kanaal dat ik ontdekte waar je gitaarvolume 'werkte')
* "Multitone ch3 mét eigen EQ", (irritant bij Multitone I, gedeelde EQ)
* "Powertone ch 3" (geen ervaring mee, maar wel kicken)
* "Powertone ch3...and then some" (onderbuikgevoelens...mooie 'hoempf')
- OTS functie: een Pedaltone-achtige 0,5 watt eindbuis
* drive én gain te regelen: Tubescreamer idee (lijkt op mijn Studiotone + Fulldrive idee...)
- TWEE mastervolumes (ook irritant bij Multione I: hárd of té hard of Loadbox)
- 2x parallel, 2x serieel Loop
- praktisch alles MIDI-bestuurbaar (EQ niet: VCA-gebruik zou "geluidscompromis" zijn)
{ ik vind 5 basissounds + 2 boost opties wel goed, toch??}
- hi cut, bright, bass'boost' opties en nog een paar
- prototype tuimelschakelaars, worden in productie waarschijnlijk 'momentary' -> via MIDI dus aan/uit, uit/aan
- een grille met een idee dat opties biedt voor licht (...)
- footswitch OPTIONEEL ("je kan 'n Behringer FCB1010 gebuiken.. )
- richtprijs: "Onder de €3000" (dan mag er toch wel 'n footswitch bij.... ????)
...dit was prototype, maar al is de hélft maar gebruikt als hij dit jaar uitkomt...dan is 't nog een errug gave dinges....
Na een kleine demo van Matthijs, de OTS functies, de mensen die langskwamen "in de rest van de hal hoor je'm nóg" en wat gebabbel over 'verbeteringen' van de 'oude garde'
....mocht ik dan proberen...
en het was meer dan te gek: funky clean, bluesy drive, goeie definitie bij m'n "wannabe Lukather-runs". Een laag dat definitie had, maar niet HOORbaar was....
Helaas vergat ik Oasis' Champagne Supernova te spelen, maar wat ik wel heb gedaan (en dat heb ik bij IEDERE Amp-fabrikant gedaan) was het funky, cleane sample-lickje van de Hughes'n Kettner Switchblade demo-site...![]()
.... enjoy en voor degene die hem wil gaan kopen.. remember where you saw it first
als iemand zich stoort aan de kwaliteit van de foto's: sorry, maar ach...

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers