Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 82 van 252 EersteEerste ... 3272808182838492132182 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 811 t/m 820 van 2514
  1. #811
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes
    ...je vergeet de wah functie! Of was dat bewust? Dat ding klinkt namelijk helemaal nergens naar Ik heb ooit es iets gelezen over het modden van die wah, dat zou wel vet zijn

    Verder is het een nuttig alles-in-een apparaat voor je rack, bovendien betaalbaar, maar helaas (zoals zoveel rack-era spullen) discontinued.

    http://www.amptone.com/rocktronrackinterface.htm

    Nog even een grote pic. voor de liefhebbers:

    Wauw, handig dingetje man! Dat alles in 1 HE!
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  2. #812
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Ik had eerst alleen de intelliverb, waarvan ik de reverbs en delays echt super vind. De uitgebreide reverb inschakelen, betekend echter wel dat er weinig of geen rekensnelheid overblijft om ook nog andere effecten erbij te gebruiken. Dus ging ik langzaam op zoek naar een betaalbare ("arme" student he)effectenbak voor chorus, flange, eq, compressie enz enz. Gmajor was een optie, maar toen kwam er een replifex voorbij voor een mooie prijs. Ik heb ze nu parallel aangesloten via de mixer, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het uiteindelijk wil. In serie klinkt het ook nog goed heb ik al es geprobeerd. Opties, opties...
    De Gmajor die ook in het rack zit, is een uitprobeersel, waarschijnlijk geen blijvertje.

  3. #813
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    koop toch gewoon een Digitech 2120, heb je alles in 1









  4. #814
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes
    ...........De Gmajor die ook in het rack zit, is een uitprobeersel, waarschijnlijk geen blijvertje.
    Een Gmajor zuigt toon zeggen ze. Een Replifex minder (wordt gezegd her en der).
    Replifex heeft een betere Phaser maar de Reverbs en Delays van een Gmajor zijn weer wat beter is mijn indruk. Beide kunnen ze een 2 kanaals Amp schakelen.

  5. #815
    Member
    Geregistreerd
    16 maart 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
    Een Gmajor zuigt toon zeggen ze. Een Replifex minder (wordt gezegd her en der).
    Replifex heeft een betere Phaser maar de Reverbs en Delays van een Gmajor zijn weer wat beter is mijn indruk. Beide kunnen ze een 2 kanaals Amp schakelen.
    Gmajor zuigt geen toon met een mixertje ernaast, met rocktron rackinterface moet dat prima gaan. Ik gebruik zelf GMajor met DMC system mix ernaast, klinkt supergoed.

    Oh en ze kunnen beide een 3 kanaals amp schakelen (2 hots, 1 grnd)

    Leuk setje johan :P

  6. #816
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boogie_Man
    Gmajor zuigt geen toon met een mixertje ernaast, met rocktron rackinterface moet dat prima gaan. Ik gebruik zelf GMajor met DMC system mix ernaast, klinkt supergoed.

    Oh en ze kunnen beide een 3 kanaals amp schakelen (2 hots, 1 grnd)

    Leuk setje johan :P
    Dus die rackinterface is dan een "soort mixertje" waarmee je dan de toonzuig eruit mixt?
    Ben benieuwd hoe dat precies zit.
    Wat het schakelen van de amp betreft heb je vast gelijk maar dan moet de amp het wel op die manier ondersteunen zeg maar.

  7. #817
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    In de rackinterface zit onder andere een mixer. Hiermee kun je bijvoorbeeld de verhouding tussen droog signaal en effect signaal regelen (wat overigens ook prima gaat met de dry-wet knop van de fx loop op je amp)

  8. #818
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ah, op die fiets Dan snap ik het.
    Als ik de dry/wet pot van m'n amp op 0 - 99% heb staan dan krijg ik een vreemd soort phaser-achtig effect. Oftewel net niet 100%wet. Dit dan wel weer i.c.m. m'n GT-8. Ligt dat puur aan de GT-8?
    De replifex heb ik tot nu toe nog niet veel gebruikt maar ben ik wel van plan.

  9. #819
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    als je de dry/wet mix van je amp ergens halverwege zet, moet je er wel voor zorgen dat je effectenbak geen dry signaal doorgeeft, dan kan je vage fase geluiden krijgen.

  10. #820
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Hier een tweetal foto's van mijn allereerste rack. De preamp en poweramp zijn afkomstig van lid Caliban, de flightcase heb ik nieuw gekocht, en zojuist de G-Major en het Behringer pedaal opgehaald.




    De foto's zijn wat grainy maar dat komt omdat het met een telefoon is gedaan. Zodra ik het echte kabinet heb (dit is een PA-speaker :$) zal ik meer foto's maken. Ook van de achterkant .

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top