Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard Piep / fluittoon bij pedalen

    Hoi,

    Ik zit met een probleempje. Ik heb namelijk last van een hoge piep / fluittoon bij mijn pedalen. Heb een Boss DS-1, Boss CH-1 en Ibanez DE-7. Ik voed ze via een gestabiliseerde 1 ampere adapter van Velleman (PSSMV1) en een Ibanez DC3 daisy chain. Verder zijn alle snoeren (ook patchkabels) van Neutrik pluggen voorzien met een Cordial kabel.

    Ik heb wat gemeten en geprobeerd met een vriend, en met een batterij geeft het sowieso geen piep (maar dat was ook te verwachten), maar ook als ik 2 pedalen neem en ik voed ze via 2 verschillende adapters, is er ook geen piep. Hieruit maak ik dan ook op dat het probleem niet bij de kabels of adapter ligt. Op het moment dat ik 2 of meer pedalen via een daisy chain ga voeden komt de piep opzetten. Met alle effecten uit is deze piep behoorlijk hard en storend, met delay wordt de piep iets hoger in toonhoogte, met chorus aan geen verschil en met distortion aan wordt de piep ook versterkt, maar dat was te verwachten aangezien ook alleen een DS-1 al meer brom/ruis geeft.

    Mijn conclusie is dat het aan de Ibanez DC3 ligt. Ik heb hier op het forum ook gezocht en las bij daisy chains wel over problemen met brom en ruis enzo (excuses aan Dirk H als ik het weer eens door elkaar haal ) maar niets over een piep of fluittoon.

    Mja, is het probleem opgelost als ik een nieuwe DC koop? Ik wil het eigenlijk wel redelijk zeker weten dat het zo is omdat ik anders weer geld weggooi.. en zoja, welke DC raden jullie me dan aan?

    Alvast bedankt :razz:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    kun je solderen? je maakt een kwalitatief betere verbinding van je adapter naar je pedalen als je gewoon zelf met goed draad en goede pluggen aan de gang gaat.
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  3. #3
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Hmm ja, ikzelf kan niet solderen maar een vriend van me wel.. maar dat is echt heel veel beter dan een Boss of Ibanez (of wat dan ook) daisy chain?

    Ik ga toch morgen naar de winkel om een nieuwe daisy chain te kopen, als ie dan ook niet bevalt ruil ik 'm wel.

    Maar even aan de rest, verder heeft er niemand last van een piep/fluittoon bij het gebruik van een daisy chain?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb het een paar keer met mijn Morley pedaal gehad. Die gaf in het midden van de sweep een hoge piep. Twee keer tijdens een optreden. Tijdens de repetitie nooit last van gehad en daarna ook niet. Heel erg vreemd. Ik denk dat er andere apparatuur als stoorzender heeft gewerkt ofzo. Binnenkort een voeding met geïsoleerde uitgangen halen en het probleem maar eens de wereld uit helpen.

  5. #5
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p
    Ik ga toch morgen naar de winkel om een nieuwe daisy chain te kopen, als ie dan ook niet bevalt ruil ik 'm wel.
    Nou net terug, wat een ***verkoper zeg (EMI), ik moest hem er van overtuigen dat het probleem bij de daisy chain en niet bij m'n adapter, patchkabels of pedalen lag. Mooiste was nog dat volgens hem ruis, brom en piep allemaal het zelfde was :lol:

    Anyway, ga volgende week op zijn aanraden met mijn pedalen en eigen (ruk)daisy chain terug naar die zaak en zal ik eens bewijzen dat het wel degelijk aan mijn daisy chain ligt. En koop ik dan gewoon een nieuwe :wink:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2005
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    135

    Standaard

    is dat toevallig een geschakelde voeding?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p
    het probleem bij de daisy chain en niet bij m'n adapter, patchkabels of pedalen lag
    Het zou toch best aan je adapter kunnen liggen. Waarschijnlijk een geschakelde voeding.

  8. #8
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Chief
    is dat toevallig een geschakelde voeding?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc
    Het zou toch best aan je adapter kunnen liggen. Waarschijnlijk een geschakelde voeding.
    Hoe kom ik daar achter? En wat houdt het in ?



    Edit: Heb even rond zitten zoeken, en ben er al achter wat het inhoudt :P Dit zou inderdaad die piep (immers hoge frequentie) kunnen produceren, en mijn adapter is ook zo'n smal ding, wat het "voordeel" is van een geschakelde adapter.

    Goed, dan een andere adapter. Iemand suggesties? Want dit wordt voor mij de zoveelste en ik wil het nu een keer goed doen :P Voor een normale prijs bitte

  9. #9
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Aye,

    na lange tijd (vakantie he) klein updateje: ben vandaag thuisgekomen waar een Velleman gestabiliseerde (NIET schakelende) universele adapter (PSUO3R om precies te zijn) van 300 mA op mij lag te wachten, die ik gelijk getest heb en jawel.. foetsie is fluittoon.

    Ben weer blij Heel blij :razz:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    dus het lag nou toch niet aan die daisy-chain?? Ik moet ook aan het daisy-chainen als ik straks mijn pedaal af heb. Wat kost zo'n kabeltje eigenlijk als je hem koopt?? En wat als je hem zelf maakt?? :razz:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top