Gitaar Gitaar Forum gitaristen forum

Ga terug   GitaarNet Forum > Versterkers en randapparatuur > Effectpedalen / overige randapparatuur

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 8 mei 2007, 11:21   #21
Mitch
Moderator

Music

Ach so ! UIteraard ben ik mij van de interne electrochemische processen bewust , maar dat dit nog zó ver doorstraalt was mij niet bekend. Ik zal zéker nog even de proef op de som nemen, leuk. Beiden dank voor de nuttige bijdrage !
Oud 5 augustus 2007, 15:27   #22
Braindead
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Braindead
Standaard

Conclusie: hetgeen hier vaak beweerd wordt, dat geluid in de vingers zit blijkt nog meer waarheid te bevatten dan voorheen werd gedacht. :-)
Geluid zit dus ook in je lichaam. Wel interressant lijkt me dan de vraag of deze brom (en ruis?)"die door ons lichaam afgegeven wordt" per persoon nog verschilt. (?)
Oud 31 augustus 2007, 10:53   #23
The Lo Lands
Senior Member

Standaard

Mijn Digitech Whammy (nieuwste versie) en de daarbij behorende voeding (adapter 9 Volt / 1,3 Ampere) geeft een brom in mijn effect chain! Helaas kan dit effect niet op een batterij werken. Wat is wijsheid, een andere adapter gebruiken of wat? Ik heb alle mogelijke variaties met de adapter geprobeerd maar de brom blijft zolang deze aangesloten is : (

The Lo Lands
Mister Jinx
The Lo Lands is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 11:12   #24
Dirk_Hendrik
RossMod

Standaard

Is dat een AC of een DC voeding?

effektpedaal dood?
Dirk_Hendrik is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 11:16   #25
The Lo Lands
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
Is dat een AC of een DC voeding?
AC wisselstroom, zo'n golfje : ) ?

The Lo Lands
Mister Jinx
Oud 31 augustus 2007, 11:21   #26
heinz3110
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
Mijn Digitech Whammy (nieuwste versie) en de daarbij behorende voeding (adapter 9 Volt / 1,3 Ampere) geeft een brom in mijn effect chain! Helaas kan dit effect niet op een batterij werken. Wat is wijsheid, een andere adapter gebruiken of wat? Ik heb alle mogelijke variaties met de adapter geprobeerd maar de brom blijft zolang deze aangesloten is : (
Draai de netstekker( of de adapter zelf, als daar een aangegoten netstekker aanzit) om. Wil nog wel eens schelen. Niet de 100% , maar soms wel de 50 % .
En't kost niks.

Ligt er ook aan hoe het verder met je zit. Een pedalboard met tig effectjes geeft meer kans op aardlussen , en dus meer brom.

Neem een kijkje: kolere wat een herrie!
heinz3110 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2007, 11:25   #27
The Lo Lands
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110
Draai de netstekker( of de adapter zelf, als daar een aangegoten netstekker aanzit) om. Wil nog wel eens schelen. Niet de 100% , maar soms wel de 50 % .
En't kost niks.

Ligt er ook aan hoe het verder met je zit. Een pedalboard met tig effectjes geeft meer kans op aardlussen , en dus meer brom.
Heb ik al geprobeerd, maakt geen verschil! En ja er zitten meer pedalen voor en achter maar zitten afzonderlijk van elkaar in een loop, alhoewel als alles aan staat maakt het voor de brom geen verschil!?

The Lo Lands
Mister Jinx
Oud 31 augustus 2007, 11:39   #28
Mitch
Moderator

Music

Er kan ook wel eens storende invloeden worden opgevangen vanuit andere pedalen/voedingen in de directe omgeving, of die nu in serie met elkaar staan aangesloten of in aparte loops. Kijk eens of het verschi maakt als je de adapters op verschillende plaatsen inplugt.
Een kennis had hetzelfde probleem met de Whammy als -ie zijn Morley wah ernaast had en als die stond aangsloten met een adapter.
Oud 31 augustus 2007, 11:53   #29
The Lo Lands
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Er kan ook wel eens storende invloeden worden opgevangen vanuit andere pedalen/voedingen in de directe omgeving, of die nu in serie met elkaar staan aangesloten of in aparte loops. Kijk eens of het verschi maakt als je de adapters op verschillende plaatsen inplugt.
Een kennis had hetzelfde probleem met de Whammy als -ie zijn Morley wah ernaast had en als die stond aangsloten met een adapter.
Kan kloppen, morley heb ik ook!, alleen wordt deze gevoed middels de Big John. Zie foto.

The Lo Lands
Mister Jinx
Oud 31 augustus 2007, 12:10   #30
heinz3110
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
Heb ik al geprobeerd, maakt geen verschil! En ja er zitten meer pedalen voor en achter maar zitten afzonderlijk van elkaar in een loop, alhoewel als alles aan staat maakt het voor de brom geen verschil!?
Aan of uit, maakt niet uit. Daarvoor zijn het die vermaledijde aardlussen.

Jammer dat mijn tip niet werkte maar ja. En wat Mitch zegt ,kan inderdaad ook uitmaken. Proberen dus.

En wat als je de whammy direct aansluit op je versterker? heb je het dan ook ? Zo ja, adapter. Zo nee, aardlus.

Neem een kijkje: kolere wat een herrie!
heinz3110 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
brom, ruis, storing, voeding

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten