Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 104

Standaard Hoe krijg ik een 100W London City Top aan het vervormen?!?!

Behalve hem natuurlijk KEIHARD aanzetten....

Heeft iemand een tip?

Ik ga binnenkort een London City Top kopen en daar wil ik het een en ander aan doen, omdat ie zo clean klinkt.

Ik wil dat hij vervormt. Ik wil dit liever niet door een dist. pedaaltje laten doen, ik wil dat de amp ZELF vervormt. Dan komt de volgende eis; Ik wil hem niet op 10 zetten, aangezien een 100W amp op 10 echt VEEEEEEL te hard klinkt. Misschien zou ie ook naar 50W kunnen gaan, van mij zou het zelf nog minder mogen, maar dat kan niet echt makkelijk, denk ik.

Ik hoef er geen mega-metal-gain uit te krijgen, meer crunchy traditionele Marshall sound a la vroege JCM800's.

WIE BIEDT?!?!

Banned

Standaard

Freek,

Naar 50 watt is zowieso geen probleem. Gewoon de binnenste of buitenste 2 buizen eruit halen en de speaker op een hogere impedantie zetten. Dus 4 ohm wordt nu 8 ohm etc.

Nico

Senior Member

Standaard

Volgens mij heb ik dat in je vorige topic over de London City ook gezegd: Ook al breng je de London City terug naar 50 watt door er twee buizen uit te halen, dan blijft het ding knetterhard.
    Die London City's zijn te clean om zonder pedaal een lekkere vervorming te krijgen.
    En je krijgt zeker geen scheur van een oude JCM 800. Gewoon vergeefse moeite.
    Ooit eens met een gitarist gespeeld die ook zo nodig de orginele buizenscheur er uit wilde halen. Dat heeft hij 1 minuut geprobeerd, alleen hij was te horen en de rest van de band was daarna tijdelijk doof.... En ook toen klonk het niet geweldig qua scheur.
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

Banned

Standaard

Oversturing kun je alleen maar bereiken door:

1) andere biaspunt van de voorversterkers
    2) lagere voedingspanning. Hierdoor wordt de ingangspanning te hoog om nog clean te blijven en vind afvlakking (dus distortion) plaats. Het is niet gemakkelijk maar wel te doen. En als het echt niet meer lukt, desnoods een andere trafo erin.

Nico

Senior Member

Standaard

Ik ben van de situatie uit gegaan dat je niet al te veel aan de amp gaat sleutelen. Maar de topicstarter heeft zich inmiddels bij jou gemeld om hem om te bouwen naar een soort JCM 800. Dus ik kan jullie alleen veel succes toewensen met het bereiken van het juiste geluid.
    groeten, andor
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

Senior Member

Standaard

Ik heb een tijdlang een oude Soundcity top gehad (ook 100 watt). Eén van de vorige eigenaren had er een master volume in laten bouwen, maar de vervorming die je op die manier kreeg vond ik niet zo. Zelf zet ik altijd het master volume dan helemaal open en regelde het volume met de originele volume knop. DE vervroming haalde ik uit m'n danelectro daddyó: geweldige Marshall achtige vervroming! Zowieso klonken de meeste overdrive/distortion pedalen die ik heb getest erg goed met de Sound City.

Senior Member

Standaard Attenuator

Ben je misschien bekend met het fenomeen 'attenuator' ?

Dit houdt in dat je de voorbuizen zoveel kunt laten oversturen als je wil, maar vooral de eindbuizen. Het volume dat uiteindelijk uit je speaker komt, wordt bepaald door - simpel gezegd - een volumeknop tussen de eindversterker en de luidspreker.

Je geluid wordt wel iets doffer en bij de slechte modellen minder dynamisch, maar wat heb je liever ? Een oorverdovende scheur of iets doffer spelen en heerlijk met de eindbuizen scheuren op een volume waarmee je een slaap- of huiskamer mee kunt vullen, een kroeg, een zaal of een stadion.

Een paar van de meest geprezen attenuators voor een redelijke prijs zijn de Weber MASS http://www.webervst.com/mass.html en de ITA Power Soaker http://home.zonnet.nl/pgpeet/gitaar/...nieuwsmid.html Ted Weber is erg overtuigend en eerlijk in zowel communicatie als de geluidsfragmenten op zijn site. Niet voor niets zitten in sommige handgemaakte boutique amps zijn MASS motor standaard ingebouwd.

De ITA is goedkoper, Nederlandse ambacht en net als de MASS op verzoek voor weinig extra aan te passen aan je wensen. Een precence-boost is een veelgevraagde optie. De MASS attenuator van Teddy zou toch mijn voorkeur hebben denk ik.

In juli lanceer ik een site met zoveel mogelijk attenuators erop (al dan niet nog steeds verkrijgbaar) en de feiten en meningen hierover. De MASS en de Power Soaker zullen hier de plaats innemen voor de beste prijs-/kwaliteitsverhouding, waarbij je aan de MASS een apparaatje hebt waarme je best opnamens kunt maken en gerust het podium mee op kan. De (iets minder goeie maar veel goedkopere) ITA is dan weer heel geschikt om op je slaapkamer en in de oefenruimte (waar de kwaliteit niet perse voorop hoeft te staan) je geluid mee te temmen en op het podium en in de studio BAM ! te knallen.
    de Pulmeester heeft gesproken ..

Standaard

Hee! Dank voor de tip. Met m'n stomme kop nog niet eens aan gedacht. Mijn broer heeft een Koch Load Box voor zijn 100W Soldano SLO100 (Wat een versterker is dat.......) Die is volgens mij ook wel goed, maar wel erg duur. Er zit ook een speaker simulator ingebouwd, is zeer handig!

Dank!

Standaard

Waar vind ik meer informatie over die ITA Powersoaker, behalve op de URL die je gaf? Vind het wel een heel goed prijsje, ik hoop alleen dat er ook een speaker simulator op zit. Zal wel niet voor dat geld.... :-?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Teekens
    Hee! Dank voor de tip. Met m'n stomme kop nog niet eens aan gedacht. Mijn broer heeft een Koch Load Box voor zijn 100W Soldano SLO100 (Wat een versterker is dat.......) Die is volgens mij ook wel goed, maar wel erg duur. Er zit ook een speaker simulator ingebouwd, is zeer handig!

Dank!
    De Weber MASS heeft ook een speaker simulator met 3 bands toonregeling. Ik heb er zelf eentje en hij klinkt fantastisch.
    Prijs valt inderdaad erg mee. Een goeie 230 $ in totaal (inclusief verzenden) voor een 100 Watt model met 8/16 Ohm schakelaar.
    Nadeel van de Koch is dat je in stapjes werkt en daarvoor je plug in een andere insert moet stoppen. De MASS is traploos regelbaar.

Marc

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten