Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
    Senior Member

Standaard Van Marshall jcm800 naar ???

Tijdje geleden een marshall jcm800 1987 non-mastervolume mk II 50 watt (vrij zeldzaam model) gekocht. Net nieuwe buizen er in. Klinkt echt lekker clean en heeft een gave crunch/distortion als het volume verder open gedraaid wordt. Ook een hotplate attenuator om het monster te temperen. Merk toch dat ik een amp nodig heb die veelzijdiger is. Vooral voor de stevigere partijen.
    Ben nu een vervanging aan het zoeken die wel even rond, rauw en transparant klinkt maar dan nog een overtreffende trap heeft als extra kanaal. Misschien de jcm 2000 dsl? Deze is wat veelzijdiger.
    Iemand een voorstel? Eerst even wat research voor ik in de winkel ga testen. Ga wel tweedehands zoeken gezien mijn budget. Het liefste ruilen uiteraard.

Senior Member

Standaard

Klinkt alsof je moet leren varieren met het volume op je gitaar (om smaakjes geluid te maken) en wellicht een goed overdrive pedaal met de amp moet leren gebruiken. Ik ken je smaak verder niet dus...

Lijkt me dat met de juiste pedaaltjes deze versterker helemaal bij jou past....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ja dat was ook mijn insteek toen ik de amp kocht. Eerst deed ik de amp clean en dan fulltone ocd eroverheen voor crunch/overdrive en dan fulltone gt500 (1ste deel gelijk aan fat boost) daar nog overheen voor het stevigere. Alleen kwam ik dan toch net te kort voor een higain geluid. Ik vond het ook zonde dat ik al mijn overdrive distortions uit pedaaltjes moest halen terwijl hij van zichzelf al een lekkere crunch heeft.
    Daarna dus crunch van versterker en daarop ocd voor het stevigere. Klinkt wel heel goed maar mis toch nog net iets voor het stevigere. De gt500 distortion kanaal vind ik dan weer een stuk minder transparant en mooi dus die optie was er ook niet als vervanging van ocd of als extra boost (stapelen van versterker crunch en twee pedaaltjes werkte ook niet goed). Bovendien was het steeds wegdraaien van mijn pots voor clean vervelend bij de vele snelle wisselingen.
    Ik wil echt graag nu een amp die het allemaal in 1 keer kan (clean, overdrive, distortion) zonder dat ik steeds moet tapdansen met verschillende pedaaltjes en moet spelen met mijn potmeters. Doe daarnaast ook nog veel backing-vocals die meestal ingezet worden zodra ik van geluid moet switchen.
    Laatst gewijzigd door JaimeB; 11 oktober 2010 om 23:40

Senior Member

Standaard

Ik heb vorige week een JCM2000 DSL50 gekocht, en veelzijdig is ie zeker. Klinkt ook prima op laag volume trouwens.

Senior Member

Standaard

Als je van de Marshall sound houdt en bij Marshall wil blijven zou ik zeggen een Marshall JVM410.
    Die heeft 4 kanalen die je onderling ook weer kan kleuren.
    Clean, crunch, heavy en high gain in allerlei gradaties

Senior Member

Standaard

stiekem hoop ik op iemand die iets leuks heeft om te ruilen

Senior Member

Standaard

clean, crunch en overdrive... dan kom ik uit op een DSL/TSL JVM en de 6100 30th anni
    JVM en 6100 lijken op elkaar en komen mijns inziens het dichts in de buurt van een 800...
    de JVM heeft de meeste mogelijkheden en is in feite een PCB versie van de JCM 800 met een vrij gecompliceerde preamp-constructie

Senior Member

Standaard

heb hem maar even op gitaarmarkt gezet met foto etc.
    Zijn de eerste 2 kanalen van de tsl gelijk aan de dsl en dan een extra kanaal erbij. Lees namelijk positievere dingen over de dsl als de tsl.

Standaard

Volgens mij is de TSL meer 'amerikaans' gevoiced. Ik denk dat de DSL meer het klassieke Marshall geluid heeft.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Volgens mij is de TSL meer 'amerikaans' gevoiced. Ik denk dat de DSL meer het klassieke Marshall geluid heeft.
    de TSL heeft inderdaad een wat meer modernere voicing... het blijft echter een marshall natuurlijk en met een goeie EQ-setting kom je een heel eind...

de DSL is inderdaad wat meer classic te noemen maar de "shared EQ" van deze bak heeft me altijd tegen gezeten... een instelling die goed klinkt op het ene kanaal klinkt veel minder op het andere kanaal, waardoor je gedwongen bent een compromis te vinden... de deep switch is best leuk, maar te veel laag met, en te weinig zonder... de afzonderlijke modes van beide kanalen zijn niet voetschakelbaar zonder mod en de modes van het groene kanaal heeft een enorm volumeverschil... (doch is ook te modificeren)

het beestje heeft me 10 jaar trouw gediend, maar deze minpunten waren voor mij de reden om over te stappen naar de JVM...
    de TSL en 6100 hebben trouwens ook aparte EQ's op hun kanalen en een emulated DI XLR uitgang, net als de JVM.. en ik moet zeggen, dat dat echt fantastisch werkt in mijn geval

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten