Na de postbode ruim €300,- gegeven te hebben is hij nu 100% van mij: een Gibson RD Artist uit '78, vers uit de USA!
De snaren lagen er al jaren op en de gitaar was gewoon ranzig en plakkerig dus nog voordat ik 'm ingeplugd had ging hij eerst uit elkaar.
De tuners draaiden amper meer dus eerst maar snaren doorgeknipt en verwijderd en de (Schaller?) tuners 1 voor 1 uit elkaar gehaald, schoongemaakt, gesmeerd en weer in elkaar gezet. Smooth!
Gelijk maar ff de pickups gecontroleerd. Volgens de originele beschrijving zouden er Series VI elementen in moeten zitten maar er is wel het bekende PAT nummer ingestampt aan de onderkant, dus het zouden ook zo maar T-Buckers kunnen zijn!
De toets geolied, alles nog een keertje gepoetst en dan de snaren er op!
Aan alle kanten liepen ze aan dus maar even de de trussrod een slinger gegeven. In 5 uur tijd ben ik nu ruim een halve slag verder en het begint er al op te lijken. Nu laat ik de hals rusten en ga ik vanavond laat of morgen nog eens kijken of er iets moet veranderen...
Genoeg geluld: foto's!
Vanavond ga ik er ff lekker voor zitten om een stukje te spelen en dan meld ik me zeker weer!
Favorieten/bladwijzers