Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
    Senior Member

Standaard Verticaal 2x12 cabinetje bouwen

Zoals in het modern versterker topic al bekend geworden was wil ik een verticaal 2x12 cabinetje gaan bouwen. De afmetingen worden gelijk aan die van een ENGL 2x12 vertical.

Via marktplaats heb ik 2 G12-65 speakers gevonden. Ik was niet bekend met de speaker dus heb ze gewoon op de gok gekocht maar alles wat ik hier op forum heb gelezen over de speaker beviel me wel. Mochten ze niet bevallen gaan we maar weer in de verkoop he
    Misschien als de speakers goed bevallen haal ik wel 2 speakers uit me 4x12 marshall en zet deze daarin. En gebruik dan de G12M25 voor die cabinetje. maar goed. beslissingen beslissingen. we zien het allemaal wel.

Nu had ik nog een vraagje over het hout. Natuurlijk is berkenmultiplex het mooiste. Maar ik kan via mijn pa gratis aan multiplex komen. Echter weet ik niet wat voor multiplex dit is. Het ziet er aardig licht uit wel en het weegt ook veel minder dan de donker kleurige multiplex. Echter word het wel gebruikt in de bouw dus de kwaliteit is misschien minder hoewel er geen kwasten en dergelijke inzitten.
    Ik heb hieronder enkele fototjes gemaakt. 1 van de zijkant en 1 van bovenkant (standaard zijn de planken gegrond al dus vandaar stukje weggeschuurd.

Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Wat is de vraag nou over het hout? Het zal waarschijnlijk een ietsepietsie doffer klinken dan harderhouten multiplex. Maar je moet de voordelen tegenover de nadelen zetten en daarover beslissen of je er een cabinet van maakt. Voordeel= gratis, lichter in gewicht. Nadeel= je weet niet of de klank bevalt. Constructief zal de kwaliteit wel goed zijn.

Senior Member

Standaard

nou de vraag die ik eigenlijk stel is:
    De meeste kasten worden gemaakt van berkenmultiplex. Nu is mijn vraag of die multiplex die ik kan krijgen berkenmultiplex is. En of ik daar goed een kastje van kan maken of dat ik beter naar houthandel kan gaan voor plaat goede berkenmultiplex.

Senior Member

Standaard

De vraag is of jij 40-50 euri voor berken multiplex wil betalen of niet. Hoe dit klinkt? Geen idee. Kan best fantastisch klinken. Maar dat zul je proefondervindelijk moeten bepalen.
    Nico

Senior Member

Standaard

Ik ga het dan gewoon maar eerst proberen. Mocht het echt niks zijn kan ik altijd nog naar berkenmultiplex gaan. Eerst even testen voor ik hem helemaal bekleed heb om te kijken of het bevalt. Het is zonde om nu 50 euro uit te gaan geven terwijl ik misschien met gratis spul net zo een goed resultaat krijg.

Standaard

Het lijkt mij dat jouw gratis multiplex van vuren is (Fins of Russisch). Bij een goede constructiemethode (schroeven en lijmen met schuine hoekklossen) zal het ook wel een degelijke kast worden. Ik denk dat het qua geluid best mee kan vallen als je bedenkt dat heel veel speakerkasten van spaanplaat zijn vervaardigd.

Standaard

Als je de kast (half)open gebruikt, maakt het volgens mij niks uit. Mooie speakers wel, wel wat over gelezen, maar nooit gehoord

Senior Member

Standaard

Dit gaat het cabinetje worden. Met straks mijn zelfbouw AX84 ampje erop

Senior Member

Standaard

Autocad FTW!

Senior Member

Standaard

Haha meestal teken ik met autocad idd maar deze keer toevallig in solid works omdat ik hem op school heb zitten tekenen:P

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten