Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: MXR Phase 45 vraag

Standaard MXR Phase 45 vraag

Ok, ik kreeg bij een 60 watt buizenversterker een MXR Phase 45. Het ding is echt heel oud volgens mij, geen led, geen adapter input. Hij mist twee schroefjes en het 9v batterijclips is de - los. Ik heb met wat kunst en vliegwerk een batterij aan kunnen sluiten en ben erg verbaasd over het geluid. Erg mooi, van mild en langzaam golvend tot heftig tremolo achtig.

Wie kan me meer vertellen over dit pedaal? Zoals bouwjaar, waarde..

Laatst gewijzigd door Ibanez666; 20 februari 2010 om 20:23
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

DIt is misschien wat:
    http://www.effectsdatabase.com/model/mxr/m105

Leuk zo gratis bij een spotgoedkope versterker!

Standaard

Vinden jullie het eigenlijk zonde als je een adapter input zou inbouwen in zo'n vintage pedaaltje?

De waarde zal wel dalen maar als je hem echt wilt gaan gebruiken en niet telkens de batterij moet opladen/vervangen.
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Ja inderdaad! Het was met het sjouwen van 4 hoog op een rits steile smalle trapjes naar beneden wel waard

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    Vinden jullie het eigenlijk zonde als je een adapter input zou inbouwen in zo'n vintage pedaaltje?

De waarde zal wel dalen maar als je hem echt wilt gaan gebruiken en niet telkens de batterij moet opladen/vervangen.
    Dilemma. Ik ga er ook eerst eens rustig mee spelen en dan kan ik altijd nog beslissen. Als het 20-50 euro in waarde gaat schelen, zou ik het niet doen. Maar goed, hij mist al twee schroefjes en het 9 volt lipje, dus hij is al minder collectable denk ik.

Moderator

Music

Er zijn ook gewoon verloopjes van een adapter naar een batterij aansluiting. hoef je niks te 'slopen'. Het ziet er uit als een goeie ouwe. En hoewel niet zoveel waard als een script logo Phase90, de Phase45 is een prettige phaser en ook deze scriptlogo, hoewel misschien niet helemaal compleet, is wel wat waard en ik zou de waarde niet verder naar beneden brengen als ik jou was.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Er zijn ook gewoon verloopjes van een adapter naar een batterij aansluiting. hoef je niks te 'slopen'. Het ziet er uit als een goeie ouwe. En hoewel niet zoveel waard als een script logo Phase90, de Phase45 is een prettige phaser en ook deze scriptlogo, hoewel misschien niet helemaal compleet, is wel wat waard en ik zou de waarde niet verder naar beneden brengen als ik jou was.
    Thnx is een goed idee, maar dan moet ik nog steeds wel eerst dat 9v lipje vernieuwen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Thnx is een goed idee, maar dan moet ik nog steeds wel eerst dat 9v lipje vernieuwen
    Dan zou ik dus gewoon een female adapterplug aan dat kabeltje solderen ipv een batterijlipje, het is toch al niet meer origineel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Dilemma. Ik ga er ook eerst eens rustig mee spelen en dan kan ik altijd nog beslissen. Als het 20-50 euro in waarde gaat schelen, zou ik het niet doen. Maar goed, hij mist al twee schroefjes en het 9 volt lipje, dus hij is al minder collectable denk ik.

minimaal. Ik geloof dat ik maar een paar azijnpissers kan opnoemen die daar uberhaupt een probleem van maken. verder +1 voor mitch.

en...
    Fuck man! Wat een mooie deal!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Thnx guys, ik ga er eens mee aan de slag. Waar kan ik zo female adapterplugje scoren met losse draadjes? Dus niet zon one spot verloop of zo

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten