Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Music Ik hou van mijn Mesa

    Tja, luister en huiver, voor meer informatie, lees het bijschrift bij het filmpje.
    Het gaat om een demo van een Mesa Boogie Stiletto:

    "Van Dik Hout - Stil in Mij - Stiletto demo"

    En het laat mijn twijfelachtige gitaarspel zien, hobby gitarist.

    Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een pedaal die deze sound kan krijgen uit het cleane kanaal.
    In dit filmpje staat de gain op 12 uur, volume op 3 uur ongeveer.
    Ik gebruik het cleane kanaal meestal in crunch mode, gain op 9 uur ongeveer, volume op 11 uur.
    Met die settings blijft de Stiletto i.c.m. een single coil (Strat) helemaal clean, echt een heerlijke cleane sound is dat.

    Ik heb de Mad Professor Sweet Honey Overdrive wel 's getest in de winkel bij v.d. Haar, erg goed, maar vind het eigenlijk een te duur pedaal.
    Ik heb ook nog een Dirty Little Secret geprobeerd, alleen op 9 V, had geen behoefte/'t is er niet van gekomen om 'm op 18 Volt te testen, maar ik was absoluut niet blij met de sound op 9 Volt.
    De DLS is nu omgeruild voor een MI Audio Crunch Box, die doet het beter dan een DLS, maar is eigenlijk maar in één ding echt goed, en dat is crunchen, en dat haalt het niet bij de Tite Gain crunch.
    Wel een leuk pedaal verder, met één druk op de knop van clean naar Marshall-achtige crunch.
    Ik heb nog wel een stuk of wat overdrives geprobeerd, maar allemaal hebben ze een beetje dat dynamiek-loze transistor-soundje, de één wat meer of anders dan de ander, maar toch.
    De Sweet Honey Overdrive was zeker het beste, en ik zou hem maar wat graag erbij willen.
    Zijn er alternatieven?



    Ja Die zijn er:
    - Volume (potmeter-)pedaal of potmeter van de gitaar gebruiken, nadeel is dat je "volume drop" hebt.
    - Via m'n Replifex/ENGL Z12 een extra patch creëren, afijn veel gedoe
    - Alsnog de Sweet Honey Overdrive kopen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je zoekt eigenlijk een fender crunch uit een pedaal, daar zin er niet zo heel veel van, de meeste peppen de mids op, the easy way.
    De Rocket Chicken soup of de Effectrode tube drive met 12AU7 of ander low power pre amps (maar voor die prijs koop je een SHO en hou je nog geld over voor een etentje met je vriendin)

    Deze twee zijn in ieder geval bij Erik te testen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Lekker soundje!
    Lekker strak laag ook.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Thumbs up

    Pepe, een SHO (Newtone Flower Booster) heb ik nog, kan ik inderdaad wel 's proberen, simpel, maar wellicht doeltreffend.
    Ik had er helemaal niet meer aan gedacht, pedaal licht bij forumlid/stadgenoot WillemdaGuide, moet er maar 's snel naartoe geloof ik.

    @ Timo: thx Dat laag is lekker idd, maar eigenlijk vind ik de/het (?) hele klankspectrum wel lekker.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht

    @ Timo: thx Dat laag is lekker idd, maar eigenlijk vind ik de/het (?) hele klankspectrum wel lekker.
    Ik ook! En ik maar denken dat je uit Mesa versterkers alleen maar gebrul krijgt. ( , ja)
    Mwa...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Ik ook! En ik maar denken dat je uit Mesa versterkers alleen maar gebrul krijgt. ( , ja)
    Doe 's een search op Youtube naar Andy Timmons, niks nie Mesa brul.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    .. maar ik vind dat soundje helemaal niet verkeerd, typisch Mesa Fender, meer woody dan steely maar ik zou het er voor doen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Music

    Dank je Pepe, 'k snap niet zo goed wat je met woody en steely bedoelt trouwens.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Dank je Pepe, 'k snap niet zo goed wat je met woody en steely bedoelt trouwens.
    Mesa heeft vaak meer het wat hollere, warmere (van hout als het ware) dan het schelle, metaalachtige, meer bite (van staal dus)
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Music

    Ah, ok, weer wat geleerd.

    Dat is inderdaad wel een redelijk goede omschrijving, alhoewel ik de Mesa ook wel wat glas-achtigs vind hebben, meer glassy dan steely dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top