Na lang wikken en wegen, en de 2e hands markt in de gaten te hebben gehouden is het dan vandaag gebeurd: ik heb een 2e hands HOOK Captain 34 gekocht!
Gisteravond de hele avond zitten testen op twee verschillende cabinets, een Fender 4x12 met V30's en m'n eigen 2x12 Marshall 1936 met (nieuwe) Greenback en G12T-75.
Ik vond hem op beide cabs best goed klinken, maar vanmorgen heb ik hem nog even op een 2x12 Brunetti kast met V30's gehoord, en dat was toch wel een verbetering.
Thuis heb ik hem vandaag op m'n 4x12 Marshall 1960AX (ook met Greenbacks/G12T-75's) aangesloten, en dat klinkt eigenlijk ook prima.
Misschien dat ik de 75's er uithaal (klinken wat fizzy?!) en er alleen maar Greenbacks inzet, dus weer origineel.
In de 2x12 wil ik dan G12-65's gaan zetten, waar ik redelijk voordelig aan kan komen denk ik.
In de toekomst maar 's kijken naar andere/betere kasten, dat kan deze amp wel gebruiken denk ik.
Het switchen van de kanalen doe ik nu nog met de standaard HOOK footswitch, maar wil dit ook t.z.t. via een midi-switcher gaan doen.
Ik heb wel even geprobeerd om de kanalen te switchen met m'n Replifex.
Dat gaat op zich wel, maar ik kan dan niet meer de HOOK footswitch gebruiken voor de overige schakelfuncties (FX, boosts).
Ik had Leendert hierover een paar weken geleden 's gemaild, en toen antwoordde hij dat dit wel mogelijk is.
Misschien maar even een mailtje terugsturen.
Het clean is, vooral met een Strat, subliem. De crunch en drive sounds zijn ook erg goed, veel definitie. Ik moet alleen nog een beetje zoeken naar de goeie setting voor een metal-sound.
Ik gebruik daarvoor nu het 3e kanaal met boost, en dan m'n tubescreamer (Maxon OD808 ). Dat klinkt al redelijk goed, maar moet nog zoeken naar nóg betere settings. Ik heb het idee dat ik een ander pedaal hiervoor nodig heb.
Binnenkort volgen er foto's en misschien ook wel weer wat filmpjes.![]()
Favorieten/bladwijzers