Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 24 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 235
    Senior Member

Amp ! Nieuwe amp; HOOK Captain 34

Na lang wikken en wegen, en de 2e hands markt in de gaten te hebben gehouden is het dan vandaag gebeurd: ik heb een 2e hands HOOK Captain 34 gekocht!

Gisteravond de hele avond zitten testen op twee verschillende cabinets, een Fender 4x12 met V30's en m'n eigen 2x12 Marshall 1936 met (nieuwe) Greenback en G12T-75.
    Ik vond hem op beide cabs best goed klinken, maar vanmorgen heb ik hem nog even op een 2x12 Brunetti kast met V30's gehoord, en dat was toch wel een verbetering.
    Thuis heb ik hem vandaag op m'n 4x12 Marshall 1960AX (ook met Greenbacks/G12T-75's) aangesloten, en dat klinkt eigenlijk ook prima.
    Misschien dat ik de 75's er uithaal (klinken wat fizzy?!) en er alleen maar Greenbacks inzet, dus weer origineel.
    In de 2x12 wil ik dan G12-65's gaan zetten, waar ik redelijk voordelig aan kan komen denk ik.

In de toekomst maar 's kijken naar andere/betere kasten, dat kan deze amp wel gebruiken denk ik.

Het switchen van de kanalen doe ik nu nog met de standaard HOOK footswitch, maar wil dit ook t.z.t. via een midi-switcher gaan doen.
    Ik heb wel even geprobeerd om de kanalen te switchen met m'n Replifex.
    Dat gaat op zich wel, maar ik kan dan niet meer de HOOK footswitch gebruiken voor de overige schakelfuncties (FX, boosts).
    Ik had Leendert hierover een paar weken geleden 's gemaild, en toen antwoordde hij dat dit wel mogelijk is.
    Misschien maar even een mailtje terugsturen.

Het clean is, vooral met een Strat, subliem. De crunch en drive sounds zijn ook erg goed, veel definitie. Ik moet alleen nog een beetje zoeken naar de goeie setting voor een metal-sound.
    Ik gebruik daarvoor nu het 3e kanaal met boost, en dan m'n tubescreamer (Maxon OD808 ). Dat klinkt al redelijk goed, maar moet nog zoeken naar nóg betere settings. Ik heb het idee dat ik een ander pedaal hiervoor nodig heb.

Binnenkort volgen er foto's en misschien ook wel weer wat filmpjes.

Senior Member

Standaard

Congrats! Als je eenmaal live met dat ding gespeeld hebt ga je hem nog meer waarderen

Als heavy sound gebruik ik trouwens het 3e kanaal met boost aan, heavy genoeg voor mij .

Standaard

Het is hem dus toch geworden Gefeliciteerd! Het clean kanaal is zeker geweldig, ben benieuwd naar de metal sounds!

Senior Member

Standaard

vette shit!! Gave amp!
    Metal op een hook hoor je niet vaak volgens mij.

Ik wacht graag op de foto's en filmpjes (die zijn er niet veel van hook amps).

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd! Was het die 2dehands Hook van GtrGear?
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

Standaard

Goed man! Welkom bij de familie

Als je de Captain hebt getest met de 65's van Celestion, geef je dan ff een gil?
    Ik gebruik hem nu met een Bogner 4*12 (recht) met een paar V30's onder en GB's boven. Maarja maarja......is dit het wel.

Senior Member

Standaard

Bedankt tot dusver.

@ Lex: 3e kanaal met boost is best heavy maar niet strak genoeg naar mijn idee, beetje te zompig. Met een TS los je dat aardig op.
    Ik kan niet wachten tot we weer gaan oefenen, zal nog wel even duren, want we zijn de oefenruimte aan het verbouwen.

@ Bernd: yep, was inderdaad die, was er snel bij.

Senior Member

Standaard

Strak werk Henri!

Enne voor het brute en heavy werk heb je altijd nogde 6100 en JCM800 Lehle A/B box er tussen en gaan hehe.
    Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop joh! Ben erg benieuwd naar die versterker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Mooie versterker Henri!!!
    Wat ik er erg goed aan vind is dat ie goed stil is, zelfs met P-90's
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten