Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 98
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prs Bekijk bericht
    Heeft iemand hier ervaring met de Ibanez JEM7V, maar dan wel de goedkope Chinese knock-offs?
    Mijn persoonlijke (en ongezouten) mening:

    Je bent een ontiegelijke klootzak als je mee wil werken aan de handel in zulke nep gitaren!!!


    Zo. Doe er mee wat je wil...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Mijn persoonlijke (en ongezouten) mening:

    Je bent een ontiegelijke klootzak als je mee wil werken aan de handel in zulke nep gitaren!!!


    Zo. Doe er mee wat je wil...
    Helemaal mee eens, die rommel moet op de brandstapel.

  3. #23

    Standaard

    niet helemaal mee eens, zolang er duidelijkheid bestaat dat je een kopie koopt van iets, is er niet veel aan de hand toch? Alles wordt nagemaakt in China en dat soort landen, ook gitaren. Ze zijn meestal overduidelijk te herkennen als je een klein beetje van gitaren weet. En als je ergens 200 euro voor betaald wat normaal 2000 euro kost..... Ik denk echt niet dat dit altijd gebeurd om mensen op te lichten.

    Als je een kleine portomonne hebt en je wilt graag een (nep)JEM zie ik daar niet veel kwaad in.

    Mensen bedriegen en zo'n ding onder valse voorwendselen verkopen is natuurlijk strafbaar, maar je bent ook wel een beetje stom als je je dat laat gebeuren. Al zullen er best exemplaren zijn die moeilijk van echt te onderscheiden zijn.

    Maar de gitaar waar dit topic over gaat is duidelijk van echt te onderscheiden..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Nep Jems (En dan met name de JEM7V WH):

    Algemene disclaimer: ik ga er even van uit dat het model zogenaamd volledig 'stock' is. Als er iets vervangen is bij een origineel model, zou het natuurlijk ook op een nepperd kunnen lijken.

    Bodyvorm/slagplaatvorm
    Dit moet je met eigen ogen beoordelen, maar dikwijls wijkt de bodyvorm en slagplaat af. De positie/grootte van de monkey grip en de afwerking aan de achterkant klopt soms ook niet. Lijnen/hoeken van de body en monkey grip zijn vaak ook niet strak. Heel moeilijk is de 'All Acces Neck Joint': hoewel de algemene vorm wel klopt, is de hiel dikwijls niet echt afgerond maar meer een plat vlak.

    Tremolo
    Altijd een weggevertje. In tegenstelling tot mesaman heb ik nog nooit een JEM7V-kopie gezien die een tremolo had die ook maar enigszins op een Lo Pro Edge of Edge Pro leek (zie ook het kopje hieronder).

    Te veel/te weinig goud
    Een JEM7V WH heeft gouden hardware, maar een aantal zaken zijn wél zwart: de tremolo arm (!) de schroeven waarmee de hals aan de body vast zitten en de schroeven waarmee de locking nut aan de hals vast zit. De finetuners, studs en klemblokjes van de tremolo zijn ook zwart.
    Schroefjes van de slagplaat zijn goud en de pole pieces van de hals- en brugelementen zijn ook goud. De pole pieces van het middenelement daarentegen zijn chroomkleurig (!). Wat me overigens ook opvalt is dat het goud van het Ibanezlogo bij kopieën er doorgaans te licht uit ziet, maar dat kan ook door het licht komen. De vink en het woordje JEM op de headstock zijn overigens zwart.

    Kleine opmerking m.b.t. kleur: een JEM7V WH is wit, niet gebroken wit, creme wit of piswit, maar felwit. Er zitten speciaal basswood fineertjes op de Alder (!) body en ze gebruiken een kleurvaste lak om te garanderen dat ze ook spierwit blijven.

    Historisch incorrect
    Als je hier naar moeten kijken, heb je dus echt een goede kopie. Stel dat het serienummer er echt uit ziet en je de gitaar kan dateren:
    1993-2003: Ebony Fingerboard; 2004-Heden: Rosewood Fingerboard
    1993-2004: 1-Piece Maple neck; 2005-Heden: 5-Piece Maple/Walnut neck
    1993-2002: Lo Pro Edge; 2003-2009: Edge Pro
    (de jaren zijn modeljaren, een afwijking van twee maanden o.i.d. kan voorkomen).
    Laatst gewijzigd door Bram+; 25 augustus 2009 om 19:23

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Type je eindelijk een informatieve post, verdwijnt hij weer ergens in de catacomben van het forum

    Edit: ah, daar is ie.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaChosen1 Bekijk bericht
    Mensen bedriegen en zo'n ding onder valse voorwendselen verkopen is natuurlijk strafbaar, maar je bent ook wel een beetje stom als je je dat laat gebeuren. Al zullen er best exemplaren zijn die moeilijk van echt te onderscheiden zijn.
    Daarom zijn er duidelijke regels voor opgesteld: je mag geen nep-merkproducten importeren en verhandelen. Of het nou om kleding, horloges en/of gitaren gaat, het mag gewoon niet... Iedere aankoop houdt de markt, handel en productie van deze illegale bocht in stand en kan mijn goedkeuring nooit of te nimmer genieten.


    Maar stoor je maar niet aan mij... Ik hoop alleen dat (jouw) God dit soort criminaliteit ook door de vingers kan zien!

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Daarom zijn er duidelijke regels voor opgesteld: je mag geen nep-merkproducten importeren en verhandelen. Of het nou om kleding, horloges en/of gitaren gaat, het mag gewoon niet... Iedere aankoop houdt de markt, handel en productie van deze illegale bocht in stand en kan mijn goedkeuring nooit of te nimmer genieten.


    Maar stoor je maar niet aan mij... Ik hoop alleen dat (jouw) God dit soort criminaliteit ook door de vingers kan zien!
    Whaha, kijk dat vind ik dan weer hilarisch ... Tegen de gevolgen voor de marktwerking van deze gitaren zijn tot daaraan toe, maar god erbij halen is de klapper van de eeuw. Ik hoop voor je dat dat een grap was lol .

    Bovendien zeg je nu net dat jouw "god" niets doet aan criminaliteit (lees het woordje "ook"), lekkere god hang jij dan aan , ik wil die ook! Welke is het? Dan kan ik mijn plek naast zijn zijde reserveren/veiligstellen.

    Overigens, ook jij bent hoogstwaarschijnlijk een "crimineel"... iedereen is dat tot op zekere hoogte, alleen de een erger en serieuzer dan de ander.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Whaha, kijk dat vind ik dan weer hilarisch ... Tegen de gevolgen voor de marktwerking van deze gitaren zijn tot daaraan toe, maar god erbij halen is de klapper van de eeuw. Ik hoop voor je dat dat een grap was lol .

    Bovendien zeg je nu net dat jouw "god" niets doet aan criminaliteit (lees het woordje "ook"), lekkere god hang jij dan aan , ik wil die ook! Welke is het? Dan kan ik mijn plek naast zijn zijde reserveren/veiligstellen.

    Overigens, ook jij bent hoogstwaarschijnlijk een "crimineel"... iedereen is dat tot op zekere hoogte, alleen de een erger en serieuzer dan de ander.


    Helaas ben ik agnost, dus kan weinig zeggen over de aan- of afwezigheid van 'mijn' god...

    En ja, ik ben ook crimineel. Soms bewust, soms uit ontwetendheid. In het geval van illegale namaakartikelen kies ik ervoor om het niet te zijn...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Tja,

    In principe heeft Harold wel gelijk, ik ben ook geen voorstander van het verkopen/kopen van neppers.

    Strafrechtelijk loop je ook risico, het is inderdaad zo dat nepartikelen onder geen beding mogen worden verkocht, maar ook niet worden gekocht.

    Er worden teveel mensen beduveld met dit soort gitaren en je maakt inbreuk op de auteurs, octrooi en merkrechten.

    Door het kopen van deze prullaria werk je de handel van deze foute producten in de hand.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Tja,

    In principe heeft Harold wel gelijk, ik ben ook geen voorstander van het verkopen/kopen van neppers.

    Strafrechtelijk loop je ook risico, het is inderdaad zo dat nepartikelen onder geen beding mogen worden verkocht, maar ook niet worden gekocht.

    Er worden teveel mensen beduveld met dit soort gitaren en je maakt inbreuk op de auteurs, octrooi en merkrechten.

    Door het kopen van deze prullaria werk je de handel van deze foute producten in de hand.
    Geert en Harold.. Het klopt toch niet precies wat jullie zeggen
    Het is volkomen legaal om 3 gitaren vanuit China mee te nemen naar Nederland.
    Het is illegaal om het via internet te bestellen en Nederland binnen te laten komen

    Zie Douane.nl

    http://douane.nl/particulier/reizige...tml#P340_22924

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top