Bonjour,
ik moet mij wederom eens oriënteren op een nieuwe amp.
Recent heb ik twee grote monsters de deur uit gedaan, en bleef m'n CMW studiocage moederziel alleen achter.
Praktisch is anders, ik moet minstens één amp thuis hebben, en één in de oefenruimte.
Waar speel ik nu over?
- CMW studiocage
- Vernet 212MK (Celestion M20's)
- JTM C12 (Celestion H30)
- Japanse stratjes
- Les Paul met P-90's
Wat zoek ik?
- Klein draagbaar topje
- 20W max (+/-)
- Single channel (bij voorkeur)
- Moet als backup geschikt zijn voor de CMW
- Moet goed werken met pedalen
- Geen high-gain monster
Gegadigden?
Jazeker! Op het moment zijn er drie die mijn interesse hebben:
De Vox Night Train:
De Egnater Rebel 20:
De Laney Lionheart:
De Vox heb ik al geprobeerd, en het cleane kanaal beviel me wel! Het 'thick' channel is niet mijn ding, maar wellicht is dat met een mod bruikbaarder te maken. Maakt op zich niet veel uit, want ik werk toch meestal met pedalen.
Alleen de bouwkwaliteit schijnt niet optimaal te zijn (heeft iemand de link met foto's van TGP bij de hand? Ik kon het zo niet meer vinden).
De Egnater en Laney ben ik nog niet tegengekomen in het wild.
Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden. Ik kan bijvoorbeeld een oude Champ kopen, en die in een head behuizing lepelen (zoals Lex aan het doen is), dat ding klinkt prima! Een Vox AC15 (CC) is ook een prima kandidaat en is met de juiste mods ook geschikt. De Koch studiotone lijkt een ideale kandidaat, en alhoewel het een goeie, bruikbare versterker is, vind ik het geluid eerlijk gezegd helemaal niets.
Kaal, inspiratieloos ding.
Budget is bespreekbaar. Ik heb wel wat te besteden, maar ik houd het, zijnde een student, liever zo laag mogelijk.
Vandaar de drie geopperde amps. Anders raak ik straks verzeild in de Top Hat's etc.
Volgens mij was dit het wel, ik vertrouw op jullie medewerking![]()
Favorieten/bladwijzers