Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 100

Standaard Nieuwe amp gezocht: Less = More!

Bonjour,

ik moet mij wederom eens oriënteren op een nieuwe amp.
    Recent heb ik twee grote monsters de deur uit gedaan, en bleef m'n CMW studiocage moederziel alleen achter.
    Praktisch is anders, ik moet minstens één amp thuis hebben, en één in de oefenruimte.

Waar speel ik nu over?
    • CMW studiocage
    • Vernet 212MK (Celestion M20's)
    • JTM C12 (Celestion H30)
    • Japanse stratjes
    • Les Paul met P-90's

Wat zoek ik?
    • Klein draagbaar topje
    • 20W max (+/-)
    • Single channel (bij voorkeur)
    • Moet als backup geschikt zijn voor de CMW
    • Moet goed werken met pedalen
    • Geen high-gain monster

Gegadigden?
    Jazeker! Op het moment zijn er drie die mijn interesse hebben:

De Vox Night Train:

De Egnater Rebel 20:

De Laney Lionheart:

De Vox heb ik al geprobeerd, en het cleane kanaal beviel me wel! Het 'thick' channel is niet mijn ding, maar wellicht is dat met een mod bruikbaarder te maken. Maakt op zich niet veel uit, want ik werk toch meestal met pedalen.
    Alleen de bouwkwaliteit schijnt niet optimaal te zijn (heeft iemand de link met foto's van TGP bij de hand? Ik kon het zo niet meer vinden).

De Egnater en Laney ben ik nog niet tegengekomen in het wild.

Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden. Ik kan bijvoorbeeld een oude Champ kopen, en die in een head behuizing lepelen (zoals Lex aan het doen is), dat ding klinkt prima! Een Vox AC15 (CC) is ook een prima kandidaat en is met de juiste mods ook geschikt. De Koch studiotone lijkt een ideale kandidaat, en alhoewel het een goeie, bruikbare versterker is, vind ik het geluid eerlijk gezegd helemaal niets.
    Kaal, inspiratieloos ding.

Budget is bespreekbaar. Ik heb wel wat te besteden, maar ik houd het, zijnde een student, liever zo laag mogelijk.
    Vandaar de drie geopperde amps. Anders raak ik straks verzeild in de Top Hat's etc.

Volgens mij was dit het wel, ik vertrouw op jullie medewerking

Senior Member

Standaard

Ik ga volgende week de Rebel eens even testen.
    Een winkel in de buurt krijg een stuk of wat egnaters in hun assortiment.

Maar een koch studiotone of een 18 watt marshall plexi cloon?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gjalt Bekijk bericht
    Ik ga volgende week de Rebel eens even testen.
    Een winkel in de buurt krijg een stuk of wat egnaters in hun assortiment.

Maar een koch studiotone of een 18 watt marshall plexi cloon?
    Even mezelf quoten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    De Koch studiotone lijkt een ideale kandidaat, en alhoewel het een goeie, bruikbare versterker is, vind ik het geluid eerlijk gezegd helemaal niets.
    Kaal, inspiratieloos ding.
    Maar aan welke 18 watt clone zat je te denken? Een tijdje terug ook natuurlijk de 20-watters gehoord (Vernet, CMW, Marshall), maar het viel toch wel op dat die dingen toch wel vrij snel hard moesten om goed te klinken. Waar ga je trouwens die Egnaters testen?

Intussen zelf ook een beetje op zoek geweest naar de inside pics van de Night Train, en ik heb dit gevonden:

Stond op TGP.
    Maar er zijn dus pics van eenzelfde amp waarbij alles schots en scheef is..

Senior Member

Standaard

Ik zeg: Budget-eis laten vallen en CMW plexi jr

edit: met ppimv
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Ik heb afgelopen week een prachtige less= more versterker gekocht. Een Trace Elliot Velocette 15 watt 1x10" combo. 1 volume en 1 tone knop en een 16 ohm uitgang voor een extern cabinet. De combo is bijna net zo goed te tillen als een topje en hij klinkt zelfs door het 10" speakertje erg indrukwekkend! Ik heb helaas geen 16 ohm cabinet dus dat heb ik nog niet kunnen proberen maar het kan alleen maar beter worden.

Als je de kans krijgt zou ik hem eens bekijken!

Er is ook een gibson versie van deze versterker in de omloop, namelijk de Gibson GA-15. Vaak voor een laag bedrag te vinden op marktplaats enz.
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

Senior Member

Standaard

Die Vox klinkt in de filmpjes wel erg lekker.

De Lionheart weet ik niet, heb gehoord dat die dingen alleen met de bijgeleverde speakercabs goed klinken. Zie ze eerlijk gezegd ook net iets te veel tweedehands staan, waarvan een aantla keren toch wel erg snel na aankoop.

De Egnater ken ik ook niet.

Maar die Vox, lijkt me erg lekker om te hebben, is ook niet duur. Die ene jongen uit Friesland hier op het forum, Bernard geloof ik? heeft er dacht ik eentje op GM staan voor 450 euro.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Thumbs up

Orange tiny terror. Klonk echt VET (op internet).
    De tester was ook zeer te spreken over hoe deze amp werkt met pedalen.
    En over less is more gesproken, volgens mij zitten er maar 3 knoppen op. Als je besluit wel oppassen want er is een serie geweesd die trug moest naar de fabriek omdat je geëlectricuteerd kon worden maar denk dat je die alleen eventueel 2e hands tegen zal komen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Ik zeg: Budget-eis laten vallen en CMW plexi jr

edit: met ppimv
    Nou, ik vond dat 'ie stiekem toch wel hard moest, wil 'ie lekker loskomen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morroow Bekijk bericht
    Een Trace Elliot Velocette 15 watt 1x10" combo.
    Er is ook een gibson versie van deze versterker in de omloop, namelijk de Gibson GA-15.
    Dankt! Wat is het verschil tussen beiden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    De Lionheart weet ik niet, heb gehoord dat die dingen alleen met de bijgeleverde speakercabs goed klinken. Zie ze eerlijk gezegd ook net iets te veel tweedehands staan, waarvan een aantla keren toch wel erg snel na aankoop.
    Ja? Dat zou wel typisch zijn, dat 'ie niet goed zou klinken met mijn cabs
    Ik zie ze eigenlijk nooit 2e hands..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Orange tiny terror.
    Bedankt, maar dat wordt hem niet. Ik vind de TT veel te snel oversturen. Zit wel in dezelfde klasse/range als de Night train, die ik dan veel interessanter vind.

Senior Member

Standaard

Nielsje, mocht je voor de Champ oplossing gaan (), dan zou ik zelf kijken naar de Super/Champ II. Die hebben 2x6V6 buizen en pompen er 18W uit, ipv 1 6V6 en rond de 6/7W. Ik vond die oude champjes daarom ook niet genoeg headroom hebben om clean te kunnen spelen met meerdere mensen (band/drummer).

Zoals deze:

Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 23 augustus 2009 om 13:16
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Ik heb weleens over een THD Univalve gespeeld. Ik was erg onder de indruk! Er werden ook diverse buizen bij geleverd die je in een hand omdraai kon switchen.
    http://www.thdelectronics.com/produc..._UniValve.html

The THD UniValve is a Single-Ended Class A amplifier head with a single output tube that can be switched at will among many octal-based power tubes including 6L6, EL34, 6550, KT90, KT88, KT77 and KT66, for different tones without re-biasing the amp. Likewise, the two preamp tubes can be any combination of 12AX7, 12AT7, 12AU7, 12AY7 or 12AZ7. The UniValve delivers tones from smooth and clear to very aggressive overdrive. It is easily capable of driving a 4 x 12" cabinet, yet quite small and light. It has a built-in Hot Plate® Power Attenuator that allows for full output distortion at almost any volume. And it doesn’t cost as much as you might think.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten