Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51

Discussie: Tweede preamp?

Senior Member

Standaard Tweede preamp?

Hey guys,

Het allermooiste van een rack is natuurlijk dat je zoveel erin kan proppen als je leuk vind. Ik heb op dit moment een Engl E530 (zoals iedereen inmiddels weet :P) en de scheur daaruit vind ik top. Misschien een tikje te dun, maar dat stoort me niet. Een zwaardere amp gaat me heel veel geld kosten en dat komt heel veel later waarschijnlijk wel.
    Over de clean ben ik minder te spreken. Het klinkt wel aardig, maar het is me iets te kil en te plat. Zodoende zit ik eraan te denken (wéér een hersenspinsel hoor, of het uiteindelijk doorgaat weet ik niet) een tweede preamp aan te schaffen. Als 'ie bypass heeft kan 'ie geschakeld worden (de Engl heeft een bypass), maar ik overweeg de aanschaf van een GCX, dus dat gaat zeker geen probleem worden .
    Ik heb me nog niet erg goed georiënteerd, dus basale antwoorden zijn ook prima. Zelf zat ik te denken aan de Marshall JMP-1. Klinkt via youtube wel goed. Zijn er betere sites om clips te luisteren? Ik zit op m'n laptop en ben m'n links wéér vergeten :S.

Ik zoek overigens een warme sound. Ik speel over een PRS SE Custom (mahonie) en mijn cleansound moet lekker vol zijn.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 27 mei 2009 om 10:22

Standaard

Ik zou hier eens kijken: http://www.netmusicians.org/?search=jmp-1

off-topic: ik vond daar ook de eerste echt lompe axe-fx clip die ik heb gehoord: http://www.netmusicians.org/?section=id&value=3545
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Dat was ook inderdaad de website die ik bedoelde en ALTIJD weer vergeet :S:S.
    Overigens heb ik geen budget vastgesteld, maar ergens tussen de 200 en 400 euro is mooi. Het is clean en ik speel metal guys!!

Senior Member

Standaard

als je een preamp zoekt voor een goed clean, moet je even in m'n sig kijken. Staat ook nog een filmpje van mij op Youtube(zoeken op Jackson JX-3), zit ook een stukje clean tussen.

Een andere goede preamp voor clean is een Mesa Studio pre, alleen jammer is dat deze ook voortreffelijk is voor vette scheur sounds, maar beide tegelijk is helaas niet mogelijk.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

De Mesa Studio Pre is goed voor scheur en dat vind je iets slechts? Ik kan best nóg een OD-amp in gebruik nemen hoor, dat zal helemaal geen probleem zijn :P.

Senior Member

Standaard

Ik heb je Jackson gehoord, maar op basis van dat filmpje zeg ik dat die clean ongeveer gelijk is aan die van mijn Engl.

Senior Member

Standaard

Ik vind die Studio pre geweldig juist. Maar het is jammer dat hij niet goed als 2 kanaals preamp te gebruiken is.

Ik heb de engl 530 ook gehad, maar de clean van de jackson is zeker beter, alleen de scheur niet. Die is ook meer Marshall achtig.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Waarom is die Studio Pre niet voor beiden te gebruiken? Is 'ie slechts 1kanaals?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Waarom is die Studio Pre niet voor beiden te gebruiken? Is 'ie slechts 1kanaals?
    Hij is 2 kanaals, maar werkt met een gedeelde gain regeling die werkt op het clean en overdrive kanaal, daarnaast heeft ie nog wel een aparte overdrive regeling, maar lekker krijg je het niet. De hoofd gain regeling moet voor een dikke distortion wel aardig open en dan overstuurd je clean al. daarnaast is de toonregeling ook niet optimaal te regelen voor 2 kanalen.

Senior Member

Standaard

O da's wel erg jammer. Op netmusicians vind ik eigenlijk alleen maar OD, maar dat klinkt zeker goed .
    Hoe is de clean van de triaxis? Die amp lijkt me namelijk ook wel wat. Zitten ook mooie overdrives in. Zijn die lekker dynamisch? (dus niet plat en gecompressed, wat ik bij mn Engl nog wel 'ns heb).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten