Al weer een tijd terug had ik een Zoom Fx processor gekocht en die gebruikte ik met een Valvestate. Hier kreeg ik goed bruikbare geluiden uit, echter ik werd beperkt doordat ik van te voren alle patches helemaal moest uitdokteren (dus niet even snel een compressor of Wah erbij zetten).
Ik heb inmiddels de Valvestate verkocht en mijn eigen buizenamp in elkaar geflansd, maar de superlekkere buizen-tone wordt nu volledig 'verkracht' door de Zoom, onacceptabel dus. Ik ben daarom weer losse effecten erbij gaan gebruiken. Nu heb ik nog geen pedalboard, dus dat is een ratjetoe van snoeren en het ziet er wat chaotisch uit. Ik kreeg toen het idee om alles in een behuizing te proppen. Zie tekening hieronder:
VOX WAH
Compressor (clone)
Germanium Treblebooster (clone)
Germanium Fuzz (clone)
En in de FX-loop:
* H20 (Chorus/Echo)
* Vintage Phaser (Behringer, echt super geluid! maar crappy pot en switch dus die worden vervangen. Ik ben niet kapot van Behringer, maar deze klinkt echt goed)
* Clean booster (clone)
Verder dan nog de Ch1/2 en ++ switch van mijn Amp footswitch, en een A/B switch om naar een externe tuner te kunnen schakelen.
De Wah zit links want ik ben linkshandig/voetig dus rechts is mijn standbeen, echter ik speel wel rechtshandig. De meeste rechtshandige spelers hebben de Wah rechts zitten.
Ik heb uiteindelijk een ruime behuizing gevonden bij musikding (ca.43x25cm), moet allemaal wel gaan passen. Ik heb het nog niet besteld want ik moet even goed kijken of ik alles heb. Wellicht worden de knoppen nog beige net als op mijn amp. Zodra de boel binnen is volgen er foto's van de voortgang.
De zoom blijft overigens dienst doen als 'oefendinges' als de kids op bed liggen. (lekker meespelen met youtube filpjes via de laptop)
Wordt vervolgd.....![]()
Favorieten/bladwijzers