Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard 11 akkoorden worden die wel vaak gebruikt !!

    Hallo

    Ik vroeg het gewoon eens af ik ken nu best veel akkoorden maar 11en krijg ik nooit, is dat zon aparte klank of doe ik dan gewoon andere jazz nummers

    Mineur 11 pak ik weleens maar Dominant 11 , Majeur 11 waar plaats je die !!!


    Thanx

    DT

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je #11 of +11 bedoelt, want reine 11 is doorgaans sus4 natuurlijk.

    Download anders even 'my cherie amour' van stevie wonder, daar zitten volgens mij wel wat +11 akkoorden in.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Ik gebruik deze regelmatig:

    5x543x A11
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #4

    Standaard

    In 'Girl' van Anouk zit volgens mij een F# 11, in de pre-chorus. Tis gewoon een F# met twee open snaren erbij, maar t telt toch.
    Ik gebruik het verder vaak als een akkoord met een 2 in de bas. Als je die basnoot als grondtoon zit, speel je ook een 11 akkoord.
    -----------------------------------------------
    gitaren:
    Patrick Eggle MXG
    '77 Les Paul
    Haar Custom

    effectjes:
    TU-2 - TS9 - Punch Factory - CryBaby - H20 - DE7
    Versterker
    Koch Multitone I combo

    -----------------------------------------------

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Juist, die A11 die ik net plaats, is ook een G met een A in de bas.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Maiden Voyage van Herbie Hancock bestaat alleen maar uit die akkoorden, volgens mij (zo speel ik 'm in elk geval).
    Een 11 akkoord wordt lang niet altijd gespeeld als sus4 toch, Peter? De 7 en/of 9 horen er echt wel in om dat karakter te krijgen.

  7. #7

    Standaard

    ik denk dat je een majeur11 niet vaak ziet omdat de 7 en de 11 nogal wringen met elkaar. Een sus4 is dan fijner want die klinkt niet dissonant

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    ik dacht net dat 3 en 11 gingen wringen..

    11 kom ik gelukkig niet veel tegen, ik kan ze niet zo goed nemen. Niet op zoveel plaatsen.
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Ik gebruik Em11 regelmatig.















    (is namelijk alle snaren los )
    Rock on amigos!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Maiden Voyage van Herbie Hancock bestaat alleen maar uit die akkoorden, volgens mij (zo speel ik 'm in elk geval).
    Een 11 akkoord wordt lang niet altijd gespeeld als sus4 toch, Peter? De 7 en/of 9 horen er echt wel in om dat karakter te krijgen.
    Zonder terts noem ik het sus4. Sus4 is een voorhouding.

    Die voorhouding hoor je ook in wat jeroen hierboven A11 noemt. Ik vind die benaming zelf niet goed. Ik noem dat accoord A9sus4 is, of anders G over A.

    De sus4 als harmonie is echt bepalend in de lank en bijbehorende functie. De 7 en 9 zijn in dat opzicht eerder kleuren die voor de harmonische structuur niet onmisbaar zijn maar de boel wel degelijk kleur geven.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top