Jaja,
op het moment heb ik ze beiden thuisliggen, even een klein verschillen onderzoekje doen.
Praktisch:
De Godlyke adapter is net wat kleiner dan de onespot, zij het maar 5 milimeter , maar eerlijk is eerlijk: De Godlyke is kleiner!
Verder heeft de Godlyke veel minder snoer dan de onespot (die zit dacht op 3 meter) terwijl de Godlyke 115 cm minder heeft! In mijn ogen een pluspunt, want mijn adapter ligt op m'n bord, al die extra kabel is lastig.
Zoem & Buzz:
Ik heb beide adapters op de volgende lus getest:
Korg DT-10 -> Dunlop wah->Barber LTD -> Dod 250 -> Little Big Muff -> Small Stone -> Amdek flanger -> cleanboost -> akai headrush.
Het hele zooitje vrolijk ge-daisy-chained en met enkele effecten aan of uit eens eerlijk geluisterd naar de ruis & buzz. Hierin maken de adapters geen verschil. Wel ben ik achter het nadeel van een daisychain gekomen. M'n little big muff en headrush zijn geen vrienden van elkaar. De headrush doet wel eens maf met de looper en je hoort zachte tikjes als je schakelt van mode. De muff maakt gewoon constant herrie. Beide pedalen aan (headrush in loop stand) wil nog wel eens problemen veroorzaken, ben er niet helemaal uit wat het is, maar een van de twee pedalen op een aparte adapter lost wel het een en ander op.
Dit heeft natuurlijk verder weinig te maken met de adapters zelf, maar wilde nog wel even het potentiele gevaar van een daisy chain aankaarten.
Prijs/kwantiteit verhouding:
Tja, de 1 spot met daisy chain koop je bij max guitars voor 33 euro, de Godlyke voor 32.50 bij Musicallin. Grote verschil is dat daar, behalve de daisy chain, ook nog eens twee verloopjes bij komen voor rev. polarity, twee voor line 6 troep, twee met een battery clip, twee voor EHX achtig spul en twee verlangkabeltjes die overal op passen. Tevens bijgeleverd zijn drie afdekdopjes voor ongebruikte uitgangen van je daisychain.
Daarentegen heeft de 1 spot wel 115 cm kabel meer, en, mocht je het belangrijk vinden, de naam.
Voor mij is de Godlyke de onbetwiste winnaar van deze twee, werkt prima, maar pas wel even op met wat voor effecten je aansluit. Het beste kan je van te voren even alles proberen en lenen van een bevriende gitarist. Mijn Akai probleem los ik wel op, ik heb namelijk nog een boss adapter.
edit:
Ik was wat belangrijks vergeten: De daisychains. 1 spot heeft een daisychain met handige haakse plugjes, en tussen de pluggen zit so'n 30 cm snoer m.i. een beetje lang, maar goed. De Godlyke heeft echter rechte plugs, die vrij groot zijn. (35 mm!!) Dit kan dus lastig zijn als je je effecten ergens wil plaatsen, maar het past niet vanwege die verrekte pluggen. Gelukkig kan je dat gedeeltelijk oplossen door zo'n verlengkabeltje te nemen met een haakse plug. De afstand tussen de pluggen is 22 cm.
Favorieten/bladwijzers