Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Standel-25L15

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Music Standel-25L15

    Ik wist niet goed waar ik hem moest posten: hij is nieuw, maar gebaseerd op een origineel uit begin jaren '50, dus kan zowel in nieuwe als vintage versterkers. Maar aangezien het zelfbouw is, toch maar hier.

    Ik heb alle benodigde gegevens van de vriendelijke eigenaar van een origineel gekregen, op voorwaarde dat ik de info niet zou verspreiden en alleen een versterker voor mezelf zou bouwen.
    Hij is dus, voor zover de onderdelen verkrijgbaar waren, exact gelijk aan een origineel.
    Aan de kast is alles zelf gemaakt, behalve het handvat. Aluminium komt van diverse bouwmarkten en de ijzerwarenhandel.
    Ik had alleen een goedkope bovenfrees tot mijn beschikking voor de kast, maar met enige creativiteit (en een freesmal voor de zwaluwstaartjes) is het toch gelukt om een strakke kast te maken.
    Chassis heb ik laten zetten (met dank aan mijn zwager). Foto's van de achterkant maak ik zodra ik de eindversterker heb gemonteerd. Moet nog een beetje stoeien met de beschikbare ruimte aangezien mijn voedingstrafo iets groter is dan het origineel.

    Dit type werd gebruikt door Chet Atkins, Grady Martin (Cliff Gallup gebruikt Martin's versterker voor de opnames met Gene Vincent), Hank Garland, Joe Maphis, Merle Travis, Speedy West (steel) etc..




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Gaaf, lekker vintage dingetje. Heb je die groene faceplate ook zelf gebakken?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Ja, het is een transparante sticker. Net zoals het plaatje op de voorkant.
    De sticker zit op het chassis (dat is hammerslag groen) en daarover zit weer een plaatje plexiglas. Het geheel wordt vanaf de zijde van de on/off knop belicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door '66 special
    Ja, het is een transparante sticker. Net zoals het plaatje op de voorkant.
    De sticker zit op het chassis (dat is hammerslag groen) en daarover zit weer een plaatje plexiglas. Het geheel wordt vanaf de zijde van de on/off knop belicht.
    Supercool concept, heb je toevallig een plaatje van hoe het er uit ziet als het verlicht is?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Nee nog niet.
    Overdag is het niet te zien en 's avonds flitst de camera .
    En de camera lang genoeg stil houden lukt niet.
    Het is niet zo overtuigend als bij een buizenradio. Overigens had dit merk nogal wat unieke dingen die later door anderen zijn overgenomen:
    http://www.standelamps.com/about_us/...story_p05.html

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door '66 special
    Nee nog niet.
    Overdag is het niet te zien en 's avonds flitst de camera .
    En de camera lang genoeg stil houden lukt niet.
    Het is niet zo overtuigend als bij een buizenradio. Overigens had dit merk nogal wat unieke dingen die later door anderen zijn overgenomen:
    http://www.standelamps.com/about_us/...story_p05.html
    Kan je de flits niet uit zetten?

    Ik heb trouwens dat stukje gelezen en ze te zien waren ze behoorlijk innovatief bezig, cool!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Thumbs up

    De bovenste foto is jouw versterker met bekleding? Wow, mooi man!
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
    De bovenste foto is jouw versterker met bekleding? Wow, mooi man!
    U is correct, en bedankt . Klinkt misschien stom, maar ik had geen idee dat ie zo mooi zou worden toen ik eraan begon. Het nl. de eerste volledige versterker die ik heb gemaakt. Hiervoor heb ik alleen bestaande buizen PA's omgebouwd tot gitaarversterker.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
    Kan je de flits niet uit zetten?

    Ik heb trouwens dat stukje gelezen en ze te zien waren ze behoorlijk innovatief bezig, cool!
    Ik heb een poging gedaan. Niet echt een top foto, maar geeft wel een idee hoe het eruit ziet: veel licht bij het lampje en aan de andere zijde (bij de input) zeeeeeeer weinig. Een optie waar ik nog over zit te dubben is het bestellen van een aan de achterkant gegraveerde plexiglas faceplate. De gravering vangt veel meer licht, maar da's weer niet origineel .

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 december 2005
    Locatie
    Hooglanderveen
    Berichten
    257

    Thumbs up

    Schitterend!!!!! heel mooi gedaan ...

    is de kast grenen ? en ik ben wel benieuwd naar je freesmal.
    en fotootje van de binnenkant mischien ?

    Theo


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top