Ik ben het caged system aan het leren maar ik vind alleen de vormpjes e en a.
Waar kan ik de rest vinden.
En eventjes over improvistatie zijn hier do en don'ts in de zin van noten combineren.
thanks.
Ik ben het caged system aan het leren maar ik vind alleen de vormpjes e en a.
Waar kan ik de rest vinden.
En eventjes over improvistatie zijn hier do en don'ts in de zin van noten combineren.
thanks.
No need for a sig.
http://thefreeguitarlessons.blogspot...ed-theory.html
Dit misschien?
Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
heel goeie site met van alles en nogwat over gitaren en technieken echt ff kijken hoor!
Ah! Dus dat is caged! Ik kende de term wel maar wist niet wat het betekende. Geweldige methode. Zo leer je echt in iedere positie de akkoorden zien liggen.
Als je een toonladder van A speelt op pos. 5, dan kan je binnen die greep alle akkoorden binnen die toonsoort pakken. De A als barre, de D als barre, en nu dus ook de E als barre (open C-figuur). En de mineur-akkoorden ook! Geweldige methode! Maakt soleren en improviseren stukken gemakkelijker. Zeker qua targetnotes.
in het CAGED systeem speel je juist GEEN barré, g-mania
check deze post van mij:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100137
wij noemen dat blokakkoorden
Oorspronkelijk geplaatst door Gitaar4LifeDude
wel eens gehoord van EDITOorspronkelijk geplaatst door Gitaar4LifeDude
zou ook wel handig zijn als je er bij vertelt waar info over het CAGED systeem staat op die site
Caged is dat eigenlijk een goede manier om toonladders te leren ?
No need for a sig.
Dat is dan weer niet waar...de A-vorm en de E-vorm zijn uiteraard wel barré-akkoorden vanaf het 1e fret omhoog.Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
Laatst gewijzigd door ErikE; 10 november 2007 om 15:17
Ja, zo begreep ik het ook. Tis toch zo dat je met dit systeem alle akkoorden binnen dezelfde 4 a 5-fretsgreep pakt?Oorspronkelijk geplaatst door ErikE
En het is misschien een kwestie van naamkaartjes, maar alle open akkoorden die worden opgeschoven verworden toch tot een barre? Als ik een D speel met open C-figuur-ligging, dan leg ik mijn wijsvinger over de hals. Die wijsvinger is gewoon je capo...
Favorieten/bladwijzers